De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Toerisme wagens
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 08-10-2006, 22:59
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

WTCC in de Benelux? 2008?

Quote:
De mogelijkheid bestaat dat er volgend jaar een race voor het FIA wereldkampioenschap toerwagens (WTCC) wordt afgewerkt op het Circuit Park Zandvoort.

http://www.autosport.nl/actueel/news...8&bericht=4147
Iets verderop:
Quote:
Een wedstrijd op Zandvoort zou dit gat kunnen invullen. Naar verluidt toont ook Zolder interesse in het houden van een race
Mag ik mijn subjectief gekleurde voorkeur, ondanks alles, dan toch uitspreken voor Zolder
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 08-10-2006, 23:38
Bugalfa's Avatar
Bugalfa Bugalfa is offline
De Paddock Regular

U mag ! In die konijnepijp flessehals in Zandvoort 'n WK ? Verkeerschaos alom !
Reply With Quote
Old 09-10-2006, 09:29
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Mark
Mag ik mijn subjectief gekleurde voorkeur, ondanks alles, dan toch uitspreken voor Zolder
Het gerucht gaat al van begin dit seizoen rond dat de WTCC wel eens naar Zolder zou kunnen komen in de volgende jaren.

Dit zou zeer mooi zijn voor het team van RBM.

Zolder lijkt me ook het meest geschikt tov Zandvoort.

Laten we duimen en de vingers kruisen.

Mvg...
Reply With Quote
Old 09-10-2006, 10:19
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular

Sorry, ook ik prefereer Zolder qua baan-layout, maar qua faciliteiten denk ik toch echt dat Zandvoort een betere keus zou zijn. De problemen met Zolder's paddock zijn bekend (flessehals bijv.), en Eurosport/KSO kennende zullen dat niet prettig vinden.
Reply With Quote
Old 09-10-2006, 11:31
Coach Ep Coach Ep is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Bramzel
Sorry, ook ik prefereer Zolder qua baan-layout, maar qua faciliteiten denk ik toch echt dat Zandvoort een betere keus zou zijn. De problemen met Zolder's paddock zijn bekend (flessehals bijv.), en Eurosport/KSO kennende zullen dat niet prettig vinden.
Paddock in Zandvoort kent minstens een net zo grote flessehals, de ruimte tussen rechte stuk en hugenholtzbocht is uiterst beperkt. Tel daarbij de logistieke problemen mbt bereikbaarheid op en het sommetje is gauw gemaakt, Zolder zal de uitkomst zijn (indien alleen de logistieke onderdelen meetellen).
Reply With Quote
Old 09-10-2006, 12:12
lotuzzz's Avatar
lotuzzz lotuzzz is offline
De Paddock Rookie

Zolder is qua lay-out inderdaad deaal voor een goede WTCC-wedstrijd... Ik duim alvast!!
Reply With Quote
Old 09-10-2006, 12:37
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
En waar gaan wij naar de koers kunnen zien? Reken maar op een groot vipgehalte.

Reply With Quote
Old 09-10-2006, 13:24
Bramzel's Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by raceboy
En waar gaan wij naar de koers kunnen zien? Reken maar op een groot vipgehalte.
Ja tuurlijk, dat heb je met fabrikanten. Lijkt me dat Zolder groot genoeg is voor VIP's en betalende bezoekers?
Reply With Quote
Old 09-10-2006, 13:27
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Quote:
Ja tuurlijk, dat heb je met fabrikanten. Lijkt me dat Zolder groot genoeg is voor VIP's en betalende bezoekers?
Waar gaan wij staan dan? Staan want tribunes bijbouwen zie ik ze nog niet direct doen zoals in de tijd van de DTM.

Reply With Quote
Old 09-10-2006, 13:52
Bramzel's Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by raceboy
Waar gaan wij staan dan? Staan want tribunes bijbouwen zie ik ze nog niet direct doen zoals in de tijd van de DTM.
Stel je nou niet aan zeg. Je kan overal langs de baan staan, de tribunes langs s/f. Misschien dat de balkons boven de pits VIP only worden maar daar houd het ook mee op.
Reply With Quote
Old 09-10-2006, 17:16
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

De keuze zal waarschijnlijk niet afhangen van files van/naar het circuit of het aantal tribunes maar meer van hoeveel support men krijgt van de fabrikanten. Indien BMW/SEAT/Chevrolet Nederland beter lobbiet dan BMW/SEAT/Chevrolet Belgie dan geef ik Zandvoort meer kans. BMW en SEAT Nederland zijn zeer actief in de autosport. Hoe zit dit met BMW Belgie?

Indien Zandvoort het wordt dan zal echter DTM, Masters of F3 of A1GP af moeten vallen. Deze 3 evenementen verbruiken namelijk alle "extra geluid" geluidsdagen.

Overigens vraag ik me wel af of WTCC, in tegenstelling tot DTM, wel leeft in Nederland (en Belgie?).

Overigens de deelname van Coronel aan WTCC 2007 lijkt me met deze uitspraken van SEAT Nederland wel zeker.
Reply With Quote
Old 10-10-2006, 20:56
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Quote:
Stel je nou niet aan zeg. Je kan overal langs de baan staan, de tribunes langs s/f. Misschien dat de balkons boven de pits VIP only worden maar daar houd het ook mee op.
Enkele grote evenementen in de afgelopen twee jaar hebben helaas geleerd dat het aantal strekkende meters voor de gewone toeschouwer flink minder worden. Moet ik het rijtje gaan opnoemen?
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 11-10-2006, 09:35
Bramzel's Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Enkele grote evenementen in de afgelopen twee jaar hebben helaas geleerd dat het aantal strekkende meters voor de gewone toeschouwer flink minder worden. Moet ik het rijtje gaan opnoemen?
Net alsof er niks meer over is. Wil je net zo'n goede plek als de VIPs? Zorg dan dat je eenzelfde bijdrage levert aan een team zou ik zeggen. En aangezien dat voor de normale man zoals jij en ik niet mogelijk is, zullen we ons bij de situatie neer moeten leggen. Je kan hoog en laag springen, veranderen doet het toch niks. Ik blijf bij mijn standpunt, Zolder is groot genoeg voor gewone toeschouwers en vips.

Hier komt nog bij dat het WTCC behoorlijk toeschouwervriendelijk is. Natuurlijk is het risico daar dat enkele (waarschijnlijk nederlandse) sponsors een viptent neerzet waar brallende McGregor kraagjes en Oilily sjaaltjes aan hun rose nippen, maar verder hebben de fabrikanten hun viptenten en hun merchandisetenten waar men het mee doet. Ik heb alleen op Oschersleben gezien dat een fabrikant een tribune had afgehuurd (Chevrolet), maar daar waren nog meer dan voldoende alternatieven.
Reply With Quote
Old 11-10-2006, 20:40
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Quote:
Originally Posted by Bramzel View Post
Je kan hoog en laag springen, veranderen doet het toch niks. Ik blijf bij mijn standpunt, Zolder is groot genoeg voor gewone toeschouwers en vips.
Voorbeeldje wat niks met Vips of wat dan ook te maken heeft. Kijk eens na de erbarmelijke staat van het bezoekersgedeelte tussen de eerste linkse en de Sterrewachtbocht. Grote kuilen, te hoge hekken, grote stukken afgezet vanwege een motorcross die er maanden geleden heeft plaatsgevonden. Wandelen is daar onveiliger dan kijken naar autosport
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules