Preview Surinx Racing: BTCS First Race Festival
Surinx Racing heeft opnieuw titelambities
Vorig seizoen was Surinx Racing één van de hoofdrolspelers in hun respectievelijke Klassen binnen de BTCS. Beide Honda’s stonden tijdens de eerste seizoenshelft aan de leiding en stoomden recht richting titel. Maar naar het einde van het seizoen toe liet Dame Fortuna het team uit Diepenbeek in de steek en de champagne bleef noodgedwongen in de koelkast.
Afgelopen winter heeft Geert Surinx de twee Honda’s Civic een flinke evolutie gegeven en beide wagens gaan terug in optima forma richting startgrid.
Zondag aanstaande staan tijdens het First Race Festival de eerste twee manches op het programma over telkens 90 minuten. De eerste wagen komt uit in Klasse T2 (t.e.m. 2000cc) en zal worden gemend door het duo Bruynoghe/De Graef. Een tweede Honda Civic wordt ingezet in de Klasse T1 (t.e.m. 1600cc) en komt in handen van Van Rompay/Daerden.
Erik Bruynoghe en Marc Van Rompay verdedigden vorig seizoen reeds de kleuren van Surinx Racing. Wim de Graef en Christophe Daerden zijn de nieuwkomers in het team. Christophe Daerden maakte vorig seizoen reeds kennis met Surinx Racing tijdens de 10 Hours of Zolder. Ondanks dat deze 21-jarige youngster uit Tongeren aan zijn eerste full seizoen toe is in autosport, heeft hij zijn snelheid reeds bewezen door de finales te halen in de Formula Renault Academy en de Ford RACB Rally Contest. Wim De Graef is een ex motorkampioen die vorig jaar zijn maidentrip beleefde in de Belcar Sprint Cup aan het stuur van een BMW M3. Daarin verraste hij vriend en vijand met enkele podiumplaatsen die hem tenslotte de tweede plaats opleverden in Klasse 1 en zesde algemeen in de eindafrekening.
Geert Surinx: “Beide wagens hebben een metamorfose ondergaan. De wagen van Bruynoghe/De Graef gaat een klasse lager rijden dan vorig seizoen. Niettegenstaande de cilinderinhoud werd teruggeschroefd door het monteren van een nieuwe krachtbron, hebben we niets aan vermogen ingeboet. We komen nu terecht in de zéér competitieve Klasse T2 met zware concurrentie van een 20-tal wagens. Vooral de Renaults Clio, de Alfa’s 147 en de VW Golfs zullen voor de nodige oppositie zorgen. Maar ik beschik dit seizoen terug over een homogene en snelle bemanning en viseer terug de titel in beide Klassen. Beide wagens kregen een hertekende ophanging, een splitter en diffuser wat de baanligging gevoelig moet verbeteren. Door het vele werk die de opbouw van de wagens vergde, hebben we nog niet kunnen trainen. Maar Erik Bruynoghe is een kei in het afstellen en ik veronderstel dat hij komende donderdag tijdens de vrije trainingen vlug een ideale set up zal vinden”.
|