De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Media Corner
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 27-03-2007, 16:54
P De Sonville P De Sonville is offline
De Paddock Regular

Preview RS Racing: Belcar First Race

Ruben Maes met Marc Duez en GPR in professionele structuur

Ruben Maes ziet een droom werkelijkheid worden. De West Vlaming zal het komende Belcarseizoen het stuur delen met Marc Duez in een Porsche 997 GT3 van GPR.

De 24-jarige man uit Ingelmunster, die wordt beschouwd als één van de snelste piloten uit de Mediagroep Van Dyck Belcar, begint komend weekend aan zijn 5de Belcarseizoen.
“De verwachtingen zijn hooggespannen”, doet Maes uit de doeken. “Ik ben ervan overtuigd dat we met GPR en Marc Duez de juiste keuze maakten. We hebben de markt afgedweild en gezocht naar een ervaren team die me daarenboven ook nog kon koppelen aan een snelle en ervaren piloot. Goede wijn behoeft geen krans. Duez is zowat een levende legende terwijl het team van Pino Sperlinga reeds ruime ervaring heeft met de Porsche 997 GT3 en een zéér professionele uitstraling heeft. Bovendien werkt GPR reeds jaren samen met Marc Duez. En daar kan ik me verder bijschaven. Duez bulkt van ervaring, is razend snel en ligt zéér goed in de markt bij pers en publiek. Hij kan me nog enorm véél bijbrengen op gebied van afstellen, tactiek, voorbereiding, enz. Afgelopen donderdag hebben we de nagelnieuwe wagen een ganse namiddag ingereden en gezocht naar een ideale set up. Snelle chrono’s hebben we niet gereden, maar de 997 geeft me nu reeds een goed gevoel. Niet te vergelijken met de 996 GT3 Supercup door de andere ophanging, de sequentiële schakelbak en het ontbreken van ABS. Op gebied van afstelling moeten de scherpe kantjes nog worden afgerond. Het was donderdag immers de roll out van de wagen die nog geen meter had gereden. Normaliter moeten we zondag in optima forma op de startgrid staan. Wat de verwachtingen betreft is het momenteel nog een beetje koffiedik kijken. Het is immers een nieuw kampioenschap met enkele onbekende wagens. De concurrentie is in ieder geval zéér zwaar bewapend. Ik gok voorzichtig op een podiumplaats”.

Ook Marc Duez toont zich tevreden met de komst van Ruben Maes bij GPR.
“Ik ken de familie Maes reeds jaren en heb de carrière van Ruben goed gevolgd. Ik heb véél vertrouwen in Ruben. Hij heeft reeds een pak ervaring met Porsche maar blijft leergierig. Bovendien is hij snel en houdt de wagen steeds op de baan. Ik vind het fijn om te kunnen samenwerken met een jonge piloot zoals Ruben en ben er zeker van dat ikzelf, Ruben en GPR een homogeen trio zullen vormen dat elkaar goed zal aanvullen. 2007 is het derde seizoen dat ik uitkom voor GPR. Pino heeft terug een nieuwe en uitstekende wagen gebouwd. Het is moeilijk om nu reeds uitspraken te doen betreffende de verwachtingen. Op papier zullen er snellere wagens aan de start komen. Maar je moet het geheel bekijken. De Porsche is zéér betrouwbaar, beschikt over zéér goede remmen en de crew van GPR kent de Porsche 997, die ze trouwens zelf opbouwden, uit het hoofd. Maar dat neemt niet weg dat de concurrentie zéér competitief zal zijn en we zullen moeten vechten voor een plaats in de kopgroep. Zolder moet ons in theorie beter liggen dan Francorchamps waar het verschil in vermogen met de Corvette, Vipers, Moslers, enz. beter tot zijn recht komt. Geef ons dan maar regen. Dat SRO opteert voor Michelin is niet slecht voor de Porsche. Voor ons was dit de beste keuze. Maar ze zijn verschrikkelijk duur”, aldus Marc Duez.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules