Sylvie Delcour & Pascal Mathieu in BTCS...
Sylvie Delcour & Pascal Mathieu treden aan met een SMR Solution F Silhouette
De openingsraces van de Belgian Touring Car Series betekenen meteen het divisie-debuut van de S2-Silhouettes. Deze wagens, afkomstig uit de Franse Touring Cup Serie, zijn Silhouettes ‘pur sang’, doch beschikken over minder vermogen dan de S1 versies. Sylvie Delcour ging twee weken geleden zo’n S2-Silhouette aan de tand voelen, en was meteen overtuigd. Komend weekend zal zij zo’n wagen delen met Pascal Mathieu, een wagen die ingezet wordt door het Street Machine Racing Team van Didier Jadoule.
“De testsessie in Dijon (Fr.) verliep zeer positief. Je kan een S2-Silhouette natuurlijk niet vergelijken met de S1’s, maar we komen toch aardig in de buurt. Bovendien bleek dat de Solution F S2, ingezet door het team SMR van Didier Jadoule, uiterst betrouwbaar is’, aldus Sylvie Delcour. ‘In Dijon maalden we vele rondjes af en we kenden geen enkel probleem. Dat schenkt vertrouwen voor de toekomst van deze Silhouettes.”
De doelstelling voor de seizoensopener is duidelijk: “Ik wil het SMR Team graag een goed resultaat schenken. Het onmogelijke wordt niet verwacht, doch zelf hoop ik op een plaats in de algemene Top 10 en op een overwinning of minstens een zeer dichte ereplaats in onze klasse. Met Pascal Mathieu krijg ik er een ervaren en sympathieke teamgenoot bij, en dat is graag meegenomen. Er was eerst sprake van mijn voormalig teamgenoot David Loix, met wie ik een prima verstandhouding heb, maar door omstandigheden werd alles i.f.v. het team beslist. Pascal en ik kwamen trouwens in het verleden ook al voor éénzelfde team uit, en we kennen mekaar.”
|