De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Media Corner
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 02-04-2007, 18:47
P De Sonville P De Sonville is offline
De Paddock Regular

review Belcar First Race: RS Racing

Ruben Maes kleurt de wedstrijd

Afgelopen weekend werd Ruben Maes aan de zijde van Marc Duez derde in de openingswedstrijd van de Mediagroep Van Dyck Belcar 2007. Een wedstrijd met vallen en opstaan waarin de West Vlaming nog maar eens bewees dat hij tot de top behoort.

Tijdens de kwalificaties moesten nog wat scherpe kantjes worden afgerond betreft de afstelling van de wagen. Na de trainingen, waarin Marc Duez een vijfde chrono liet afdrukken, liet deze de set up van de Porsche nog iets wijzigen. Door de ervaring van de Ardennees en GPR bleek dit meteen een schot in de roos. Ruben Maes ondervond geen kinderziekten meer tijdens de warm up waardoor het vertrouwen optimaal was.

Duez nam de start en kon zich een tijdlang handhaven in derde positie. Maar door problemen met de remdrukregeling in de wagen, waardoor de achterste wielen steeds blokkeerden, verloor Marc wat terrein en moest iets vroeger dan voorzien komen pitten. Ook de temperatuur in de wagen was hoog opgelopen waardoor men besloot om een gat te boren in de zijruit. Dit, gecombineerd met de noodzakelijke bandenwissel achteraan zorgde ervoor dat de pitstop méér dan één minuut langer duurde dan voorzien en Maes de piste opging in 19de positie. Bij de aanhang van RS Racing gingen de kopjes reeds hangen en was de spanning te snijden. Met het mes tussen de tanden ging Ruben in de tegenaanval. Hij ontdubbelde zich van Kumpen en ging op zoek naar de concurrentie. Maes was constant de snelste wagen op de piste en bleef geloven in zijn kansen. Uiteindelijk werd het duo Maes/Duez als derde afgevlagd met een achterstand van 19 seconden op teamgenoten Dumarey/Soulet en 44 seconden op de winnende Corvette van Kumpen/Longin. Wetende dat de pitstop anderhalve minuut langer duurde dan de top2, kunnen we alleen maar afleiden dat ze in theorie konden meefietsen voor de overwinning.

Ruben Maes: “Gezien het feit dat de wagens dit seizoen enorm dicht bij elkaar aanleunen heb ik inderdaad een prachtige wedstrijd gereden. Misschien wel de beste uit mijn carrière. Ik ben héél tevreden met mijn keuze voor GPR en Marc Duez. Marc wisselt véél info uit en heeft me afgelopen weekend enorm véél bijgebracht. Een grote meneer. Hij vond op een korte tijdspanne een ideale set up. Ondanks de kleine oponthoud tijdens de pitstop heb ik enorm véél vertrouwen naar de toekomst toe. Ik weet dat we op het goede spoor zitten en dat er zelfs nog progressie inzit. Ondanks mijn snelle chrono’s heb ik toch nog een veiligheidsmarge ingebouwd. Dit wordt een kampioenschap waarin de machtsverhoudingen tussen de topteams geminimaliseerd worden en de beste teams/piloten nu komen bovendrijven”.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules