![]() |
|
|
||||
|
||||
Vervisch met JB Motorsport in Duitse F3
Frédéric Vervisch rijdt in 2007 voor de West-Vlaamse renstal JB Motorsport in het Duits Formule 3-kampioenschap. Het in Roeselare gebaseerde team van voormalig DTM-rijder Yves Olivier heeft daarmee voor het eerst sinds Jan Heylen in 2004 een Belgische piloot in zijn rangen. JB gaat in het Duits F3-kampioenschap met twee Lola B06/30 Formule 3-bolides van start.
Tijdens de wintermaanden zat Frédéric niet stil. Hij testte meerdere malen in de Lola B06/30, een Formule BMW, een 125cc-schakelkart en een Norma M20 sportprototype. Frédéric Vervisch: “Ik ben blij dat ik in 2007 de kleuren van JB Motorsport mag verdedigen in het Duits kampioenschap en ik ben Yves dan ook zeer dankbaar voor het vertrouwen dat hij me schenkt. Voor mij is dit een fantastische opportuniteit om me te bewijzen. We zijn goed voorbereid op het seizoen. Het toeval wil dat ik voor mijn studies ook stage loop bij JB. Ik kan zo meer technische kennis opdoen en mezelf verderontwikkelen op diverse vlakken. Ik ben mijn onkel bovendien zeer erkentelijk voor zijn jarenlange steun in mijn carrière en hij heeft ook het budget rondgekregen. Ik wil eveneens Roularta en Rik De Nolf bedanken voor hun ondersteuning in dit project.” Yves Olivier, teambaas: “We komen met volledig geüpdatete wagens aan de start. De Lola B06/30 beschikt over een nieuwe motor, de OPC Challenge, een nieuwe uitlaat en verder zijn er ook nieuwe onderdelen in de versnellingsbak. In samenspraak met Lola hebben we ook wat wijzigingen doorgevoerd aan de neus en voorvleugel en werd de voorwielophanging 5 centimer naar voren geplaatst. Het kampioenschap is ook overgestapt van Hankook op Yokohama-banden en dat wordt toch een kleine aanpassing. Ik denk ook dat we beter dan vorig jaar voorbereid zijn op het nieuwe seizoen.” Over JB Motorsport JB Motorsport begint dit jaar aan zijn elfde seizoen in de autosport. In 1996 verscheen het team voor het eerst aan de start in de Duitse F3 met Yves Olivier. Olivier boekte in 1999 de eerste zege voor JB. Toen hij in 2001 de overstap maakte naar de Deutsche Tourenwagen Masters nam hij een leidinggevende functie binnen het JB-team op zich. De renstal werd tevens eigendom van de familie Olivier. In 2003 behaalde JB met de Braziliaan Joao Paulo de Oliveira zijn eerste F3-titel. Een jaar later schitterde Jan Heylen met zes overwinningen en een derde plaats in het eindklassement, hoewel hij het eerste deel van het seizoen miste wegens verplichtingen in de Formule 3000. Het seizoen 2006 was tot dusver het meest succesvolle voor de renstal van Yves Olivier. JB Motorsport pakte met Ho-Pin Tung de Duitse F3-titel en Ferdinand Kool maakte het succes compleet met de tweede plaats in de eindstand. (Persbericht Vervisch) |
|
||||
|
||||
Toch nog iets uit de bus gekomen voor Vervisch,wens hem veel succes!
|
|