![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
Ford Zakspeed Capri Gr.5 - Tamiya - 1/24
Nu de vakantie voor de deur staat is er weer tijd voor de modelbouw. Als volgend project staat de Ford Capri op het schema.
Tis de gekende kit van Tamiya, enkel ga ik een andere livery maken, met dank aan HF_Integrale. Het gaat om de witte Würth livery van Klaus Ludwig, DRM kampioen 1983. enkele foto's: de kit ![]() de body + decals ![]() decals ![]() en dit moet hij worden ![]() ![]() |
#2
|
||||
|
||||
Ziet er een hele knappe livery uit
![]() |
#3
|
||||
|
||||
Kleine update en rechtzetting, deze Capri werd kampioen in de DRM van 1981 idpv 1983 zoals eerder vermeld
![]() Vandaag stond het licht opschuren van de binnenkant op het schema. Na dit gedaan te hebben heb ik ze ook meteen in de primer gezet. Volgende stap is ze in het mat zwart spuiten waarna ik de kleine leidingen etc hun gepaste kleur ga geven. ![]() ![]() |
#4
|
||||
|
||||
volgende update:
onderkant en binnenkant staan nu in het mat zwart. Nu kan ik de details die er op verzonken zijn onder handen nemen, verder heb ik ook 1 velg en band geschilderd. Ik weet niet hoe het komt maar alk ik aan een kit begin wil ik eerst de banden en velgjes afwerken ![]() paar foto's ![]() kleine dryfit ![]() en het velgje ![]() |
#5
|
||||
|
||||
Black & White
Hoi Gert-Jan,
Ik zal dat hier natuurlijk van dichtbij volgen, maar heb toch een klein vraagje : Waarom zet je die originele zwarte stukken eerst in 'witte of grijze' Primer, om ze dan nogmaals matzwart te spuiten ? Dit lijkt me een verspilling van Primer, of heb ik dit volledig verkeerd ? Regards, 555 |
#6
|
||||
|
||||
Ik heb hier de grijze primer gebruikt. Ik ging er van uit dat dit de mat zwarte verf beter laat hechten, en als ik de stukken nu bekijkt is er nergens een stukje dat een kleur verschil heeft. Maar ik weet natuurlijk ook niet wat het effect zou zijn zonder primer. Misschien kan Sennake of Guido hier uitsluitsel over brengen
![]() |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
|
#8
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
#9
|
||||
|
||||
Ik zal die Capri ook volgen, want heb er ook nog twee te bouwen. De Mampe en de...weet ik eigenlijk nog nie.
Succes verder... J. |
#10
|
||||
|
||||
#11
|
||||
|
||||
Komt mooi in de vorm van een racemonster
![]() |
#12
|
||||
|
||||
Ja vind dit ook een machtige racewagen, +300 pk en een ongedempte uitlaat. moet nogal iets geweest zijn in de tijd
![]() |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
__________________
![]() |
#14
|
||||
|
||||
volgende update: de onderkant van de Ford is helemaal klaar. De wielen zijn bevestigd op de foto's ontbreekt de versnellingsbak en de cardanas maar die zijn ondertussen ook klaar. De body heeft de nodige lagen wit gekregen, maar toen ik de laatste laag wou spuiten aan de onderkant liep het een beetje fout. Er ontstonden belletjes, nu laat ik de body drogen en dan schur ik ze weg en dan nog een laagje wit erover. Dat zou het moeten doen denk ik.
paar foto's: 1ste de onderkant ![]() 2de de wielen, hier bestond het moeilijke gedeelte in de good year letters op de zijkant schilderen. ![]() 3de de body ![]() 4de en 5de een kleine dryfit, het past allemaal ![]() ![]() ![]() |
#15
|
||||
|
||||
Mijn vader heeft ooit ook eens zo een Capri gemaakt, het is en blijft prachtig om te zien.
Ik zal deze dan ook met veel plezier blijven volgen! Succes met de bouw ervan! |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|