De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 26-02-2002, 16:00
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Ferrari de eerste 3 races met F1-2001

Bij Ferrari loopt de ontwikkeling duidelijk niet zoals gepland. De F1-2002 heeft al een aantal verschillende technische problemen gekend. Daarom is er nu besloten om te wachten mee de introductie van de F1-2002 tot in Imola.

Quote:
Ferrari neemt zijn bolide van vorig seizoen ook mee naar Maleisië en Brazilië. De renstal stuurt het materieel vanuit Melbourne direct naar de daarop volgende Grands Prix.

Ferrari verstuurde in de afgelopen dagen 74 containers met in totaal 32 ton aan goederen naar Australië. Het is niet uitgesloten dat de nieuwe Ferrari alsnog apart naar een van de volgende Grand Prix-bestemmingen wordt vervoerd. De constructeurskampioen kijkt niet op wat logistieke kosten.

Rubens Barrichello heeft inmiddels openlijk ingestemd met de beslissing om het seizoen met de oude auto te starten. Hij vindt niet dat Ferrari zijn hand heeft overspeeld met zijn revolutionaire concept voor 2002. "Ik denk dat het team daar gelijk aan heeft", aldus de Braziliaan. "Ik denk dat dit een beperkt risico inhoudt. Door hem verder te laten ontwikkelen door onze testcoureurs wordt hij betrouwbaar."

"Soms kun je twee kampioenschappen winnen zonder veel aan de auto te veranderen omdat het een winnende auto is. Maar dan verandert een ander iets waardoor jij verliest. Een goed team is bereid om risico's te nemen."
Toch heeft Ferrari enkele troefkaarten achter de hand. Zo zal Ferrari in Australie rijden met de F1-2001b. Dit is een hybride chasis waar al heel veel onderdelen van de F1-2002 zullen opzitten. Bovendien heeft Ross Brawn verklaart dat als Ferrari niet in staat zou zijn om met de F1-2001b een respactabel aantal punten te scoren in australie, dat dan de F1-2002 alsnog voor de leeuwen zou gegooid worden vanaf Maleisië. Verder wordt de achterkant van de Ferrari nog extremer dan op de launch voorgesteld. Op tifosi-club vond ik deze foto van weliswaar slechte kwaliteit.

airco
Old 26-02-2002, 16:15
HHugo's Avatar
HHugo HHugo is offline
Moderator

de wagen van 2001 is goed genoeg om het nog drie races uit te houden tegen de concurrentie. en met hun nieuwe onderdelen, denk ik dat het nog moeilijk genoeg zal blijven voor de andere teams
Reply With Quote
Old 26-02-2002, 19:04
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Dat is mijn mening er ook over. Alhoewel we niet zullen moeten verwachten dat Ferrari iedereen overklast. Maar als Schumacher na 3 races 15 punten heeft, dan zal het gat met de leider hoogstwaarschijnlijk geen onoverkomelijke kloof zijn. Als ze met de F1 2002 zouden rijden, en die is idd supersnel, maar begeeft het 2 keer, dan hebben ze maar 10 punten.

Volgens mij de beste keuze die Ferrari kon maken.

airco
Old 26-02-2002, 19:26
Oneliner's Avatar
Oneliner Oneliner is offline
Administrator

Ze kunnen bijvoorbeeld Barichello laten starten in de 2002.
Valt het mee, wint hij de eerste 3 races, nix verloren dan, concurrenten pakken minder punten.
Begeeft hij het, neemt Schumacher toch gewoon zen punten.
Vinnek persoonlijk wel ff een goede redenering
Old 26-02-2002, 20:03
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Euhm, ik denk dat het reglement niet toelaat dat je met 2 'verschillende' wagens rijdt...
Old 26-02-2002, 21:07
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Ik zou niet weten waarom niet?
Trouwens, 2 identieke wagens bestaan niet!

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 26-02-2002, 21:51
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

ik dacht dat ooit ergens gelezen te hebben...
Old 26-02-2002, 22:31
Werner333's Avatar
Werner333 Werner333 is offline
Captain Paddock

Ferrari begint dus met het F2001b chassis dat Schumacher verleden jaar al gebruikte in Japan. En met succes.
Het is een doorge-evolueerd chassis met onderdelen van de F2002.
Chsssis nummers voor Australie zullen zijn:
214 Reserve wagen
215 Michael Scumacher
216 Rubens Barichello

WWW.WERNER333.COM
Reply With Quote
Old 26-02-2002, 23:11
FleaBite's Avatar
FleaBite FleaBite is offline
De Paddock Regular

Ik weet het nog zo net niet. Drie races met een "oude" wagen? Hmmmm... riskant. Hoewel het natuurlijk wel beter is dan drie races te moeten uitvallen.

Volgens mij zal het gat (als er al een is, natuurlijk), niet erg groot zijn. Ik zou zelfs durven zeggen dat de eerste rij in Australië rood en zwart-zilver zal zijn. (I am a dare devil, am I not )

*mod*: typo

Last edited by FleaBite; 26-02-2002 at 23:35.
Reply With Quote
Old 26-02-2002, 23:58
Oneliner's Avatar
Administrator

In tegenstelling tot wat misshien vele denken zal et ni de ferrair van 2001 zijn die meerijdt, maar een 2001B, die volgens mij dicht zal aanleunen bij de 2002 versie.
Als ik me niet vergis is voor 2001B zelfs een volledig nieuw chassis gebouwt. Dus buiten Het motorblok en de Versnellingsbak zal de ferrari heel snel gaan, en zal er denk ik nog steeds een kloofje zijn tsn ferrari en de rest (wat ik absoluut niet hoop, ni omdak iets tegen ferrari heb, eerder omdak hoop op een spannende race)
Old 27-02-2002, 00:28
Savi's Avatar
Savi Savi is offline
De Paddock Regular

Volgens mij wordt het één grote catastroof voor Ferrari...ik weet nie wa ik zo moet denken van het starten met de b-versie van vorig jaar...
Reply With Quote
Old 27-02-2002, 00:36
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

spanning alom en het seizoen is nog geeneens begonnen.

Wat willen we meer ?
Old 27-02-2002, 00:41
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Quote:
Originally posted by Oneliner
In tegenstelling tot wat misshien vele denken zal et ni de ferrair van 2001 zijn die meerijdt, maar een 2001B, die volgens mij dicht zal aanleunen bij de 2002 versie.
Als ik me niet vergis is voor 2001B zelfs een volledig nieuw chassis gebouwt. Dus buiten Het motorblok en de Versnellingsbak zal de ferrari heel snel gaan, en zal er denk ik nog steeds een kloofje zijn tsn ferrari en de rest (wat ik absoluut niet hoop, ni omdak iets tegen ferrari heb, eerder omdak hoop op een spannende race)
als ge de post van werner had gelezen dan had ge gezien dat de F1-2001b ook al in suzuka vorig jaar gereden heeft. We zullen niet moeten verwachten dat Ferrari zal winnen met de F1-2001b. Een nieuwe wagen geoptimaliseerd voor nieuwe componenten of een aanpassinkje op die van vorig jaar is een immens verschil. Als Ferrari er in slaagt om te winnen met de F1-2001b dan bereidt ge u al maar voor op een jaar van Total dominance zene. Maar persoonlijk denk ik eerder aan een 3e of 4e plaats.

airco
Old 27-02-2002, 14:55
Oneliner's Avatar
Administrator

Ge gaat mij ni vertellen dat ferrari me dezelfde wagen als in suzuka gaat starten hé...
Old 27-02-2002, 15:28
Rallyloverke's Avatar
Rallyloverke Rallyloverke is offline
De Paddock Regular

Quote:
Dus buiten Het motorblok en de Versnellingsbak zal de ferrari heel snel gaan, en zal er denk ik nog steeds een kloofje zijn tsn ferrari en de rest
Ik zie da motorblok en die versnellingsbak al achter de rest aankomen Dat geeft dan een kloofje tussen de wagen en het motorblok.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules