De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > BSOT/ Belcar Sprint & Belcar Sprint Historic
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 01-09-2008, 08:46
bart VDB bart VDB is offline
De Paddock Regular

raceverslag Bart Van den Broeck (Traxx-racing)

ZIEHIER mijn zelfgeschreven verslagje:

Vandaag gaat mijn zoon naar het eerste leerjaar. Een hele stap voor hem en ik hoop dat het hem zeer goed mag verlopen.
Beter dan papa het afgelopen weekeinde tijdens de DSMEC wedstrijd in Zolder, in het voorprogramma van de 24 Uren.
In de qualif haalden we de achtste plaats. Niet erg goed, maar gezien het kunnen van de wagen op de juiste plaats. We komen immers nog wat topsnelheid te kort. Maar Chris werkt eraan, dat weten we. Hij heeft de auto al een dikke seconde vlugger gekregen door de ophanging aan te passen.
Ik nam de start op plaats 8 in de klasse en na een stint van 1.15u gaf ik het stuur door aan Chris op de 4 de plaats. Chris reed voortreffelijk en na een tijdje hing hij op de tweede plaats, op een 15 tal seconden van P1, wetende dat deze nog moest binnenkomen voor z'n pitstop was een eventuele overwinning een feit. Maar een 30 min voor het einde kwam het bericht dat Chris van de baan was gereden door een gedubbeld rijder. Ongeoorloofd, maar waar.
Achteras geplooid en end of story. Zo zien we maar dat de prijzen aan de meet worden gegeven. Het zal een hele job worden voor Chris om de wagen terug klaar te krijgen om binnen veertien dagen deel te nemen aan de DSMEC wedstrijd tijdens de Truck Grand Prix (13/14 september) te Zolder.
Ons kampioenschap is toch naar de maan door dit extra nul-resultaat, waardoor we wel zien over de verdere deelnames. Momenteel is 'mijn goesting' een beetje over. Ik kan tegen een stootje en ben heel begrijpelijk, iedereen maakt fouten, ik ook, maar een gedubbeld rijder die tot 3 maal toe de deur dichtgooid om zich vervolgens ook nog eens te verremmen en de achteras van onze wagen te plooien is erover.Dit noemen we dan in racetermen: EEN KOERSFEIT.
Het feit is dat ik ....

We zien wel.

groetjes
Bart
Old 01-09-2008, 09:46
Luc VDC Luc VDC is offline
Monseigneur Ludovic du Chateau

Beste Bart en Chris,
Man, Man, het zit jullie ook niet mee dit jaar !
Veel moed gewenst met de herstelling want 14 dagen is niet lang meer af.
Ik weet niet met welke deelnemer je te kampen had, maar 't is zeker niet tof op deze manier uit race te gaan en dan nog op P1.
Groeten
Luc Vdc
Old 01-09-2008, 10:20
CLIO-RACER's Avatar
CLIO-RACER CLIO-RACER is offline
De Paddock Rookie

24u

Hallo,

Het was toch geen mercedes misschien ? Want die ben ik ook 3 keer tegengekomen en telkens veel last gehad om er voorbij te komen.
Ik begrijp da niet als je 10 sec trager bent per ronde moet je dat toch weten en niet moeilijk doen ?
Reply With Quote
Old 01-09-2008, 10:41
BSOT's Avatar
BSOT BSOT is offline
De Paddock Sponsor

Hey Clio Racer

Veel moeite? Met 10 seconden verschil moet je toch in staat zijn deze op de rechte lijn voorbij te gaan hé.
De wagen die achteraan de Traxx Clio inreed is de Clio II van Carworld Motorsport. Het missen van een remzone, tja Bart, ik ken er zo nog

De Alfa tijdens de Truck GP?
Reply With Quote
Old 01-09-2008, 13:39
Bruno Vermeeren's Avatar
Bruno Vermeeren Bruno Vermeeren is offline
De Paddock Rookie

Dries heeft een Punt, het inhalen van tragere deelnemers zou immers zonder probleem moeten gaan op de rechte lijn, bij ons ging dit goed, heb ook een aantal keer gevloekt omdat de marchalls niet VLAGDEN met blauw maar we zitten nog steeds in de racerij hé, dus zelfs zonder blauwe vlag en met dichtgooiende deuren zou het moeten lukken, mijn mening natuurlijk.
Heb het even lastig gehad met de DICHT GOOIDENDE POLDERMAN maar deze was zo bezig met het afwijken van de lijn dat hij ernaa van de zenuwen ons meganeke toch moest laten passeren (en dit is een snelle deelnemer ...)

greetz en tot op de volgende race met het golfke waarschijnlk

Winning is more than LUCK
Reply With Quote
Old 01-09-2008, 15:46
bart VDB bart VDB is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Dunlop BeLux View Post
Hey Clio Racer

Het missen van een remzone, tja Bart, ik ken er zo nog
Ja, da zal wel. Dat vergeet ik ook niet meer.Ik heb er nog een stijve nek van als ik er aan denk Het frustrerende is dat je er zelf niks aan kan doen.Toen niet en nu ook niet. Nu was het wel Chris die achter het stuur zat, maar dit maakt niet uit.
Chris kennende zal het wel in orde komen. Een nieuwe achteras en een beetje carrosseriewerk (dit viel nog wel mee). Indien het niet tijdig lukt ... ???
NB: Ik zal ook nog wel eens fouten maken, maar ik geef ze wel toe.
Old 03-09-2008, 20:38
Bugalfa's Avatar
Bugalfa Bugalfa is offline
De Paddock Regular

En ge maakt nochtans al te galant plaats Bart als ze U zelf inhalen gaat ge nog liever door de grindbak dan te dicht op mekaar te zitten .
Niet dat ik U inhaalde hè (wishfull thinking) maar ik was toevallig in de buurt .
Zo heb ik u zowaar nog eens kunnen inhalen... voor een halve ronde .
Het is wel schrijnend hoe sommige snellere er zich tussen smijten of hoe tragere(die kom ik niet veel tegen) de deur dichtsmijten en ja de artiesten die u op't recht stuk voorbij vliegen om dan voor uw neus door de bochten te taffelen die kan ik met 2 handen niet tellen ...

Niet opgeven ! 10u zullen we ze wel eens tonen hoe endurance racen in mekaar zit !

Last edited by Bugalfa; 03-09-2008 at 20:41.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules