![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Ik kan er niet aan doen, maar ik ben echt gefascineerd door systemen die ervoor zorgen dat we minder fosiele brandstoffen verbranden. Zo een systeem is bv een hybride systeem in een wagen dat ondertussen iedereen wel kent.
Ook de F1 wil nu groener gaan rijden, maar deze keer met een mechanisch hybride systeem (dus niet een batterij die opgeladen wordt, maar een vliegwiel), het zogenaamde KERS systeem. http://www.sportwereld.be/Article/De...MF11032008_051 Ik had er nog nooit van gehoord, tot ik op deze interessante site terechtkwam die het systeem volledig uit de doeken doet! http://www.amt.nl/web/Nieuws/Autotec...e-hybride2.htm De FIA gaat de goede weg op om zich op deze manier te profileren, de racerij is onze passie, maar het moet 'sociaal verantwoord' blijven, als we het voorbestaan ervan willen garanderen. Misschien een ongelukkig gekozen begrip, maar ik hoop toch dat je begrijpt wat ik bedoel. Laat de nieuwe technologieën maar komen! |
#2
|
||||
|
||||
Heb vandaag nog een presentatie gehad in school over verschillende methode's om wagens aan te drijven. Moet eerlijk zijn deze zat er niet tussen.
Wel intressant om te lezen, hoe komen ze er maar op ![]() |
#3
|
||||
|
||||
Inderdaad een zeer positieve en interessante onwikkeling in de groene aandrijving. Als dit er door komt in de F1 dan is het niet uitgesloten dat het binnen ettelijke jaren ook in de productiewagens wordt toegepast. Net zoals bij de schakelflippers aan het stuurwiel, geïntroduceerd in de F1 en nu al op de duurdere sportwagens.
|
#4
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
#5
|
||||
|
||||
Oh zo'n groenere wagens... ik hoopte al dat er terug een Jordan met 7UP sponsoring ging rijden
![]()
__________________
http://www.skylimitevents.com |
#6
|
||||
|
||||
ge zult het moeten met de Honda
![]()
__________________
|
#7
|
||||
|
||||
Quote:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/65226 |
#8
|
||||
|
||||
Doet mij denken aan iets dat ik ooit gelezen heb over een experiment met trolleybussen die in plaats van met een elektrische aandrijving met energie uit een groot vliegwiel reden. Om de zoveel tijd werd dit in een centrale dan opnieuw aangezwengeld.
Systeem werkte op zich redelijk goed maar ze hadden 1 detail over het hoofd gezien: het gyroscopisch effect. Wanneer de bussen door een put (of dal) reden vielen ze om. ![]() FF
__________________
Calamitas R&S Team - www.calamitas.be |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
|
#10
|
||||
|
||||
Ehm, dat zeg ik toch?
|
#11
|
||||
|
||||
Dan heb ik uw zin verkeerd begrepen
|
#12
|
||||
|
||||
Aha, dat was hetzelfde als met de eerste tweedekkers met stermotor: ze werkten perfect, maar als piloot moest je wel weten dat je naar rechts vloog als je wou stijgen, omhoog ging als je naar links wou vliegen, enz... Moet niet simpel geweest zijn, zeker in een gevecht waar je andere zaken aan je hoofd hebt...
|
#13
|
||||
|
||||
Net op midweek motorsport vernomen dat die kers systemen lekker milieubelastend zijn. De batterijen zouden niet meer dan 1 race meegaan.
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels, So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium*** ![]() |
#14
|
|||
|
|||
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|