![]() |
|
|
||||
|
||||
Legends Boucles de Spa 2009, tips?
Korte en simpele vraag: Welke plaatsen en passages zijn het bezoeken waard op zaterdag 14 februari? Op de site van race-rally is nog niet veel te vinden.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
zullen moeten wachten tot zaterdagmorgen denk ik
|
|
||||
|
||||
Quote:
Dat de Clémentine op het programma staat is zeker. De laatste bochten van de afdaling zijn absoluut een bezoekje waard. Vrij makkelijk te bereiken ook: komende vanuit richting Francorchamps door het centrum van Spa rijden en dan een parkeerplaatsje zoeken in de omgeving van de spoorwegbrug. Gezien het Ministerie van Defensie opnieuw op de sponsorlijst staat kunnen we er vrijwel zeker van zijn dat ook de proef op het militaire domein van Marche terug van de partij is. Het is natuurlijk wel een eind van Spa weg, maar het einde van deze proef, de overgang van verhard naar onverhard, biedt steeds spectakel. Bovendien zie je op deze plaats de deelnemers meerdere keren langskomen, aangezien ze twee of drie rondjes moeten afleggen alvorens zich op het onverharde stuk naar de finish van deze RT te begeven. Ook de proef op La redoute (in de veronderstelling dat deze opnieuw op het programma staat) is de moeite waard en is eenvoudig te bereiken. Alles onder voorbehoud van eventuele parcourswijzigingen ten opzichte van voorgaande edities, wel te verstaan. Al lijkt het mij dat men de laatste bochten van de Clémentine moeilijk kan wijzigen ![]() Zeker doen: op vrijdagnamiddag of zaterdagochtend (al vrij vroeg) een wandeling maken door het wagenpark. Prachtig om zich middenin al die nostalgie te bevinden... Ik zal er voor deze vierde uitgave niet bij zijn (het is nogal een verre verplaatsing voor mij ![]() ![]() Last edited by Dries DS; 08-02-2009 at 07:45. |
|
||||
|
||||
Dit is inderdaad een schitterende wedstrijd. Ik ben er al iedere keer bij geweest en ik heb me al ieder jaar rot geamuseerd.
Nog iets over de plaatsen: La Redoute is er wel altijd zéér veel volk. Op het circuit (als ze daar dit jaar rijden) was er niet zo veel te zien en je staat er meestal ver van. |
|
||||
|
||||
Ik blijf dat een nadeel van rallies vinden, het is lastig voorbereiden zo.........
Aan allen dank voor de tips. Zojuist de deelnemerslijst bekeken en ik weet nu welke wagen de dubbel 0 is ![]()
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Dit kan je al op weg helpen:
http://www.tout-le-rallye.be/forum/v...=261506#261506 Het programma kan je in Spa-centrum of aan de afrit van de autostraat kopen. De start van Creppe ligt nu iets verder dan vorig jaar, Stoumont is fel gewijzigd (de mooiste stukken van vorig jaar rijden ze in de andere richting) La Redoute is altijd hetzelfde (alleen rijden ze nu aan dezelfde kant erop als de wielrenners), Ster verandert ook zelden iets (zat er vorig jaar niet in maar wel in de Ardenne Bleue), Saive is een legerdomein (gratis inkom als je een programma in de auto hebt denk ik).
|
|