De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Toerisme wagens
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 06-10-2009, 21:32
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

BMW & Dunlop? Is daar niet meer aan de hand?

Quote:
Bij het project met de M3 GT2S werkt BMW Motorsport nauw samen met Dunlop als bandenpartner. Zowel in de American Le Mans Series als op de Nürburgring staat de BMW op Dunlop-banden, die speciaal voor het project zijn ontwikkeld.

http://www.autosport.nl/news/19053/d..._gt2s_(2).html
Dunlop doet wel heel erg veel moeite voor twee wagens die een 24-uurs wedstrijd gaan rijden. Lees het volledige stukje op autosport.nl en ga dan eens lekker vrij denken. Bij deze waag ik me aan een riskante voorspelling

De voorspelling: BMW is actief in de DTM van 2011 !

Hoe kom ik tot deze uitspraak:
  • DTM reglement is bevroren in 2010, nieuw concept vanaf 2011.
  • BMW is niet helemaal gelukkig over het gevoerde management van het WTCC.
  • BMW heeft reeds openlijk verklaard dat er naast WTCC andere opties mogelijk zijn.
  • DTM heeft weleens gebabbeld over een mogelijk GT-achtig concept
  • Dunlop is de bandenpartner van de DTM.
  • Het wel zeer omvangrijke project tussen BMW en Dunlop, dat alles voor wat ALMS/VLN wedstrijden?
  • Een bevriende relatie van mij heeft een van deze heren (http://www.dtm.de/organisation.php?lang=en&) gespot in de buurt van de box waar de BMW's stonden. Welke meneer? Nog niet voor publicatie geschikt
  • DTM is al jaren zoekende naar een 3de fabrikant.

Al met al durf ik de voorspelling aan dat BMW met iets groter bezig is dan alleen enkele M3 GT2S voor VLN/ALMS. Ik zet mijn centjes op DTM in 2011

Wie volgt mij en wie verklaard mij voor gek?
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 06-10-2009, 21:56
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

De Dunlop connectie zie ik niet als directe aanwijzing, echter dat men deel gaat nemen aan DTM daar ben ik wel van overtuigd. En als dat men wagens is die veel gelijkenis vertonen met de M3 GT2S dan juich ik dat toe.
Reply With Quote
Old 07-10-2009, 22:46
Coach Ep Coach Ep is offline
De Paddock Regular

Kon wel eens een Frans-Duitse combo worden voor volgend jaar: Luc Alphand schijnt 2 BMW´s in de LMS in te gaan zetten, banden (...) met Dunlop waren er al, connecties met BMW zijn opgedaan in de zandbak (!).

Misschien een aanloopje naar DTM 2011? We gaan het zien....
Reply With Quote
Old 08-10-2009, 10:29
BSOT's Avatar
BSOT BSOT is offline
De Paddock Sponsor

leuk om lezen Mark.
Reply With Quote
Old 10-10-2009, 22:57
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

En Priaulx is alvast aan het oefenen met een krachtige V8 toerwagen...(Holden V8 Supercar in Bathurst 1000)
Reply With Quote
Old 18-04-2010, 21:27
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Ik zet mijn centjes op DTM in 2011
Waar is de bank?

Quote:
BMW wird nach dem Formel-1-Ausstieg aller Voraussicht nach 2011 in die Deutsche Tourenwagen-Meisterschaft (DTM) zurückkehren. Das berichtet das Nachrichtenmagazin Focus und beruft sich auf Thomas Betzler, Vorstandsmitglied des DTM-Dachverbandes ITR. "Unser Stand ist, dass der BMW-Vorstand in den kommenden Wochen entscheiden wird. Wir freuen uns darauf, BMW schon bald wieder in der DTM begrüßen zu dürfen", sagt Betzler.

http://www.handelsblatt.com/magazin/...k-2011;2563762
http://www.focus.de/sport/dtm/dtm-bm...id_499747.html
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.

Last edited by Mark; 18-04-2010 at 21:36.
Reply With Quote
Old 18-04-2010, 21:31
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Ik ben benieuwd met welk reglement DTM op de proppen komt.
Reply With Quote
Old 29-04-2010, 12:59
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Dunlop doet wel heel erg veel moeite voor twee wagens die een 24-uurs wedstrijd gaan rijden. Lees het volledige stukje op autosport.nl en ga dan eens lekker vrij denken. Bij deze waag ik me aan een riskante voorspelling

De voorspelling: BMW is actief in de DTM van 2011 !
je zit er een jaartje naast:

Quote:
BMW has moved closer to returning to the DTM after an absence of two decades, but it will not join up until 2012 at the earliest.

The German manufacturer has announced that it is beginning work on a DTM car with a view to entering the championship in two years' time provided "certain basic requirements" proposed by its board are met by DTM organiser ITR.

"The planned return to the DTM is an exciting challenge for our team," said BMW motorsport boss Mario Theissen.
meer op http://www.autosport.com/news/report.php/id/83177
Old 29-04-2010, 14:23
tarzancorner's Avatar
tarzancorner tarzancorner is offline
De Paddock Rookie

Tja 2012 hopelijk bestaat de DTM dan nog ieder jaar verliest de DTM een beetje zijn waarde.
Ik ben benieuwd of ze volgend seizoen dan al met de nieuwe regelement van
start gaan of dat ze nog een jaar doorgaan met de huidige auto's.
Reply With Quote
Old 02-05-2010, 09:14
VSB's Avatar
VSB VSB is offline
De Paddock Regular

Een voorproefje:
Old 02-05-2010, 12:58
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Ik hoop toch dat de auto's er anders uit gaan zien. Bovenstaande zou betekenen dat men helemaal niets geleert heeft bij ITR.

Last edited by FIRE; 02-05-2010 at 13:00.
Reply With Quote
Old 02-05-2010, 14:37
HaCo's Avatar
HaCo HaCo is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by FIRE View Post
Ik hoop toch dat de auto's er anders uit gaan zien. Bovenstaande zou betekenen dat men helemaal niets geleert heeft bij ITR.
Ik hoop hetzelfde! Hoewel ik ook wel wat hoop dat er coherentie komt met het SuperGT uit Japan. Zou mooi zijn moesten deze 2 lokale kampioenschappen zich baseren op hetzelfde reglement. De vraag is alleen: TC of GT?
Reply With Quote
Old 02-05-2010, 15:43
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Quote:
Originally Posted by HaCo View Post
De vraag is alleen: TC of GT?
Silhouette

De impressie van BMW lijkt me het gezonde knutselwerk van een hobbyist. Gezien de gebruikte modellen van Audi en MB blijft het DTM een kampioenschap met een Toerisme inslag. Hopenlijk niet al te veel kleine vleugeltjes en scheermesjes op de nieuwe generatie wagens.
Reply With Quote
Old 02-05-2010, 16:20
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Silhouette

De impressie van BMW lijkt me het gezonde knutselwerk van een hobbyist. Gezien de gebruikte modellen van Audi en MB blijft het DTM een kampioenschap met een Toerisme inslag. Hopenlijk niet al te veel kleine vleugeltjes en scheermesjes op de nieuwe generatie wagens.
Dat het silhouette gaat worden lijkt me ook wel duidelijk ondertussen. Hoeft geen probleem te zijn als ze o.a. die fragiele vleugeltjes maar weglaten.

Hier meer van de maker van bovenstaande BMW:
http://jonsibal.com/

Last edited by FIRE; 02-05-2010 at 16:25.
Reply With Quote
Old 02-05-2010, 16:32
HaCo's Avatar
HaCo HaCo is offline
De Paddock Regular

Ook het gat voor en boven de achterste wielen vind ik super lelijk. Dat ze maar terug naar een eenvoudiger concept gaan!
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules