De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Endurance
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 16-08-2009, 00:15
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
ALMS 2010, een opleving?

Quote:
Series boss Scott Atherton will give “some indication of what is planned for 2010” ahead of the seventh round of this year’s championship at Road America. No details have been confirmed, but expect a reorganization of the ALMS’s multiclass structure to be in the cards.

http://www.autoweek.com/article/20090814/ALMS/908149996
Voorspelling:
1 x grote LMP klasse waarin P1 en P2 aan elkaar gelijk worden gemaakt
1 x klasse GT2, daarin mogen ook GT1's met restrcities meedoen
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #2  
Old 16-08-2009, 11:17
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,626
Klinkt leuk. Zal misschien wel vloeken worden voor teams die geïnvesteerd hebben in dure LMP1's terwijl ze verslagen kunnen worden door de (iets) goedkopere LMP2's. Zelfde verhaal voor GT1, al zullen de GT1's nu voor "een appel en een ei" verkocht worden.
__________________
Reply With Quote
  #3  
Old 16-08-2009, 11:42
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
LMP1 en LMP2 weer meer gelijkmaken zoals in het verleden is misschien een oplossing. Was toch een leuke strijd tussen de Audi's, Porsches en Acura's. Veel zal ook afhangen van Audi. Als die terugkeren dan ziet het er sowieso al een stuk beter uit.

Een enkele GT klasse voor GT2 wagens lijkt me logisch. Toevoeging van GT1's die restricties hebben vind ik overbodig vanwege het feit dat we, op de fabrieks Corvettes na, toch al bijna geen GT1's hebben gezien in de afgelopen jaren.


Er zijn toch ook geruchten over een single make lmp klasse (zoiets als Formula Le Mans)? Een klasse met single make prototypes die aangedreven worden door Daytona Prototype motoren lijkt me ook wel iets. (ja, ik weet het dat is vloeken in de kerk )
Reply With Quote
  #4  
Old 16-08-2009, 12:37
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
Quote:
Originally Posted by Integra View Post
Zelfde verhaal voor GT1, al zullen de GT1's nu voor "een appel en een ei" verkocht worden.
ik dacht dat er in ALMS geen GT1's meer waren?
__________________
Reply With Quote
  #5  
Old 16-08-2009, 18:44
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,626
Quote:
Originally Posted by marcel View Post
ik dacht dat er in ALMS geen GT1's meer waren?
Yup, maar wil niet zeggen dat er geen GT1's meer opgeborgen kunnen staan in Amerikaanse garages.
__________________
Reply With Quote
  #6  
Old 16-08-2009, 20:11
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Quote:
In a progressive step designed to keep ahead of the rest of the industry, the American Le Mans Series today announced plans to overhaul its four-class structure beginning with the 2010 season. The four classes will be Le Mans Prototype (LMP), Le Mans Prototype Challenge (LMPC), Grand Touring (GT) and Grand Touring Challenge (GTC).
http://americanlemans.com/index_news.php?n=13593 iets tussen acovolgen en weggaan van aco in dus.
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #7  
Old 28-12-2009, 23:14
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
In de mogelijke opleving van ALMS zien we het team van Farnbacher-Loles niet meer terug. De reden? Loles heeft last van het Madoof-syndroom

Kort verslagje: http://www.autoblog.com/2009/12/08/b...bezzled-funds/

Iets meer diepgang: http://www.nhregister.com/articles/2...9726016016.txt
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #8  
Old 29-12-2009, 16:22
GT2-R's Avatar
GT2-R GT2-R is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2005
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,345
Quote:
Originally Posted by Mark View Post
In de mogelijke opleving van ALMS zien we het team van Farnbacher-Loles niet meer terug. De reden? Loles heeft last van het Madoof-syndroom

Kort verslagje: http://www.autoblog.com/2009/12/08/b...bezzled-funds/

Iets meer diepgang: http://www.nhregister.com/articles/2...9726016016.txt
En toch ziet het er al bij al nog niet zo slecht uit voorlopig. GT2 lijkt minstens evenwaardig te worden aan de voor die klasse toch Grand Cru van 2009. Verder moeten we hopen op enkele privateers erbij voor de LMP-klasse. Want voorlopig komen we niet verder dan 3 serieuze kanshebbers op de titel (Highcroft (misschien wel 2e wagen erbij), Dyson (betrouwbaarheid is hopelijk thuis in 2010) en Cytosport (met het gerucht dat Porsche ondersteuning zal geven). Qua spanning in de LMP-klasse kan het gelukkig enkel maar beter tegenover het hele magere 2009...
__________________
Reply With Quote
  #9  
Old 20-01-2010, 17:33
GT2-R's Avatar
GT2-R GT2-R is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2005
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,345
The Goose op de RSR Jaguar (bevestigd door RSR zelf).

__________________
Reply With Quote
  #10  
Old 20-01-2010, 18:15
gouwyf's Avatar
gouwyf gouwyf is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jan 2003
Location: Beerse
Posts: 128
Quote:
Originally Posted by GT2-R View Post
The Goose op de RSR Jaguar (bevestigd door RSR zelf).

En ook op de website van Marc
Reply With Quote
  #11  
Old 20-01-2010, 18:58
HaCo's Avatar
HaCo HaCo is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2006
Location: Holsbeek
Posts: 413
Zo een jaguar zou ook wel eens naar Europa mogen komen, met the goose natuurlijk
Reply With Quote
  #12  
Old 22-01-2010, 11:31
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,626
Quote:
Originally Posted by HaCo View Post
Zo een jaguar zou ook wel eens naar Europa mogen komen, met the goose natuurlijk
Leuk voor Marc, maar ik vrees dat de auto geen potten zal breken in de US. (dus zeker niet hier in Europa)
__________________
Reply With Quote
  #13  
Old 22-01-2010, 18:13
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Quote:
Originally Posted by Integra View Post
Leuk voor Marc, maar ik vrees dat de auto geen potten zal breken in de US. (dus zeker niet hier in Europa)
De auto zal ook wel niet mogen rijden aangezien hij niet aan de GT2 reglementen voldoet.
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #14  
Old 22-01-2010, 19:43
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,626
Quote:
Originally Posted by Raceboy View Post
De auto zal ook wel niet mogen rijden aangezien hij niet aan de GT2 reglementen voldoet.
Dat was ik inmiddels uit het oog verloren. Het is eerder nog een Trans-Am gebaseerd voertuig zeker?

Hoe zit het nu met die M3 GTR's, hebben die al een FIA homologatie?
__________________
Reply With Quote
  #15  
Old 22-01-2010, 20:11
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Dat Trans-Am verhaal is volgens mij niet waar.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 23:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.