![]() |
|
|
||||
|
||||
Saelens test- & reserverijder bij KL Minardi !!!
David Saelens is bij Minardi bevestigd als vaste testpiloot en derde man van het F1-team. Dat staat vandaag te lezen in Het Laatste Nieuws. Saelens valt in, wanneer een van de vaste piloten weerhouden is.
Minardi-baas Paul Stoddart is duidelijk in het krantenbericht. Stoddart: "Ik heb David inderdaad een contract gegeven als testrijder en invaller. Dit betekent dat, als er bij ons een piloot uitvalt, hij zal uitkomen voor het team. Ik heb David graag. Hij is een toffe kerel. Ook altijd de snelste in onze tweezitter. Vandaar dat ik wil weten wat hij kan in een F1-wagen en in F1-omstandigheden. David wordt onze vaste testpiloot, als het testteam op poten staat." Een tijd terug liet Saelens aan pitstop.tv weten dat hij binnenkort zou kunnen testen voor Minardi. Maar wanneer en hoe was nog onduidelijk. Stoddart heeft nu klare wijn geschonken, ook voor Bas Leinders. Stoddart: "In Formule 1 is een deur nooit helemaal dicht, alleen heeft Leinders het geld blijkbaar niet bij elkaar gekregen." Toch vreemd dat Leinders wel geacht werd/wordt centen mee te brengen, terwijl Saelens gratis als derde man mag fungeren. In ieder geval ziet het er beter uit voor ons Belgen. Met de wanprestatie van Yoong in Imola is een Belg in een F1-race minder wishful thinking geworden. pitstop.tv
|
||||
|
||||
Dat ze Saelens idd maar is een kanske geven....
Wie weet doet hij het goed, wie weet flopt hij mega hard... Als em ni probeert zulle we het nooit weten hé
|
||||
|
||||
no way dat minardi young dumpt. Al die sponsers uit Maleisië doen dat ni voor niks he.
|
||||
|
||||
Mja, maar neem bijvoorbeeld Mazzacane vorig jaar. Die bracht veel geld van PSN mee naar Prost, maar hij lag al buiten na enkel races, PSN bleef. Of Diniz die Parmalat naar Prost bracht, ook wegging en Parmalat bleef. Ik denk dat sponsors er niet zomaar mee ophouden, tenzij je Trust en Verstappen noemt
![]() Trouwens, wat heeft die Yoong laten zien tot nu toe ? noppes. Webber daarentegen; minder lang bij Minardi dan Yoong, al 2 punten én qua startpositie soms een Jaguar of Arrows achter zich. Webber is van het kaliber van een Alonso, Yoong = Marques...
ah. daar zit die reply-knop dus. Last edited by Finish; 14-04-2002 at 11:23. |
|
|||
|
|||
Quote:
Tijdens een race heeft hij echter wel eens de gewoonte als een oude bomma te starten (weliswaar niet altijd...maar soms), en eist hij steeds voluit zijn plaats op de baan op...waardoor het wel eens tot een contact komt met een tegenstander zoals in Monaco (maar ik blijf erbij dat het daar de schuld van Bourdais was, die notabene achter David Saelens eindigde in hetzelfde Frans F3-kampioenschap maar nu F3000-races wint omdat hij bij het goeie team is; op de goeie moment met de juiste sponsors) |
|
||||
|
||||
Hello mister Stoddart. I'm from Belgium and during the Imola Grand Prix a belgian paper reported the news that David Saelens will be officially Minardi's third driver and test driver. I was a bit surprised by that news, so my question simply is: 'Is it true?' And what about Bas Leinders ? What happens with him ?
http://lonwas002.virtuebroadcasting....la1/index.html Benieuwd of onze Paul mij een antwoord weet te geven ![]()
|
||||
|
||||
Paul , If Yoong fails to Qual a few times , and you see that david (saelens) drives faster in tests then yooong are you prepared to give David a chance in the belgian GP (his home gp )
|
||||
|
||||
Paul: It is true, currently he is the reserve driver. To continue the tradition of Minardi bringing forward young drivers and giving them the opportunity to compete in F1, David will form one of several test drivers that Minardi will use throughout the year.
--- andwoord van PS op een vraag
|
||||
|
||||
Of het nu in deze thread thuishoort of niet laat ik even in het midden, maar op F1-live in een artikel over de Telefonica World Series wordt onze Bas Leinders bewierookt als een van de beste jonge talenten van de afgelopen vijf jaar!
Doet alleszins deugd zoiets te lezen en laat het hoopvlammetje weer opflakkeren. Als nu nog iemand over een rijke suikernonkel beschikt....... jan |
|
||||
|
||||
voor mij blijft de uitspraak van Boutsen enkele weken terug nog het meest toon aangevend. Volgens Boutsen duurt het nog minstens 20 jaar vooraleer we terug een Belg in de F1 zien. En gezien de budgetten die nodig zijn voor de F1 kan ik hem geen ongelijk geven.
airco
|
|