![]() |
|
|
||||
|
||||
Oostenrijk: De Race
1) Wat een race
2) Wat smerig Laten we beginnen met 1) Inhaalmanoeuvres, crashes (hopelijk met niet al te zware gevolgen voor Sato), motoren die fik vatten,...spektakel tot aan de Finish. Ik heb genoten, zeker na de voorbije 5 slaapliedjes van het seizoen. Naar aloude gewoonte: TOP: *BARRICHELLO: Prachtig race-weekend. Sinds hij die F2002 onder z'n achterste heeft rijdt hij Schumacher bijna naar huis. Voor mij heeft hij gewonnen. *Fischella: De Honda-motor heeft snelheid gewonnen, Fischella heeft talent en brengt voor Jordan na een rotdag toch 2 punten binnen. Oververdiend. *Montoya: Nooit gezien, maar altijd constante factor. Is bijna altijd present op het podium. Is ook de geluksvogel van het weekend, want kon Heidfeld op één haar na ontwijken *Villeneuve: zonder twijfel dé smaakmaker van dienst. Reed prachtig rond, agressief, snel, enkel die 'snellere' Honda moet nog betrouwbaar leren worden FLOP: *MAGISTRALE FLOP: Ferrari. (maar dat laat ik in de protestthread onder discussie) Een schande. *Schumacher: Kon ook eens de achterkant van een Ferrari bewonderen. Hoog tijd dat hij concurrentie krijgt. *Sauber: Heidfeld/Massa --> Zelfde probleem ? Wagenevenwicht leek helemaal weg *Jaguar: Ja dat wisten we natuurlijk al van voor de race *Panis: 10de opeenvolgende not-Finish.... Tja...knappe spectaculaire race die eindigt met een dégûtante anti-climax. Op naar Monaco, waar we altijd knappe races mogen verwachten....hopelijk deze keer met de juiste overwinnaar.
|
||||
|
||||
Ja idd, over de race zelf absoluut geen klagen.
Toch een paar inhaal manoeuvres gezien. En idd, nen dikke proficiat voor fisico, mooie race. Enja, Honda op de goede weg? Want ook Bar verre van slecht. Dusja, op naar Monaco. Enja, ik denk dat als Jordan en Bar met de nieuwe Honda bij Mclaren, Renault en Sauber kunnen aansluiten, met ook toyota daa niet ZO VER achter, gaan we, achter de ******** (ik durf de naam ni uit te spreken), nog een mooi seizoen krijgen!
|
||||
|
||||
Mwah zeg maar gerust 'kloteferrari's'. Hoe kan je hier nog objectief blijven ? Zelfs Vigneron werd er niet goed van. Maar da's voor een andere thread, hier enkel de race
![]()
|
||||
|
||||
Idd, schitterende race. Mooie en faire start. Een beetje geduw en gewring, maar dat hoort er natuurlijk bij hé. Dan ff een saai moment. De ferrari's lopen snel uit. Dan de eerste sc. Iedereen terug bij elkaar. Toen toch wel een grappig beeld, eentje zoals in Malisië vorig jaar. Schumacher schuift aan in de pits achter Barrichello. Ja, en dan rijdt de sc binne en nog geen halve ronde later zien we Heidfeld de baan afknalle en neemt hij Sato mee. Een gelukje voor Montoya die net niet geraakt wordt. En dan het einde..............
|
||||
|
||||
Weet er al iemand wat er tijdens de persconferentie gezegd is ?
|
||||
|
||||
Jup, RaiUno.
Schumacher betreurde weer eens heel de zaak, was heel vaag bij het antwoord op de vraag 'Who makes such decisions at Ferrari ?' en Barrichello zat ook daar in het midden. Hij wist te vertellen dat hij momenteel een 'very happy man' was (sarscastisch?) en hij zag er eigenlijk geeneens ontdaan uit. Misschien had hij net de boodschap gekregen dat hij een bonus van enkele miljoenen erbij kreeg ? Dan zou ik ook glimlachen ![]() Trouwens ik heb eventjes zitten vloeken op de VRT: Nét wanneer het eigenlijk écht van pas kan komen sluiten ze nog sneller af dan Rtbf...maar dat lag mogelijk aan de overwinning van Justine Hénin op Serena Williams...
|
||||
|
||||
Crash van Heidfeld en Sato.
Toch ne serieuze klap alget mij vraagt http://a324.g.akamai.net/f/324/3126/.../diapo_310.jpg http://a324.g.akamai.net/f/324/3126/.../diapo_311.jpg Last edited by yvdp; 12-05-2002 at 16:48. |
|
||||
|
||||
inderdaad, van de race geen klagen
ik vond het alleen spijtig dat ze int begin bij de vrt al die inhaalmanoevres niet leken te zien, ok het waren er veel bv. geen reactie (noch beelden) van heidfeld die opeens van 3 naar 5 gezakt was ik heb gezapt naar rtb, en alleen tijdens de reclames terug naar vrt david saelens was redelijk, hij moet er alleen nog wat inkomen, die commentatoren van rtb (vigneren-tassin) zijn veel beter op mekaar ingesteld. ge moet initiatief durven pakken ik heb tegen mijn eigen commentaar gegeven, moet wel lachen zijn geweest voor degenen die dat gehoord hebben voor de rest dacht ik echt dat williams door die pace car nog zou terugkomen, maar de strategie van ferrari bleek nogmaals fenomenaal (op 1 ding na) toffe race, dat er zo nog mogen komen, en ik ben er eigenlijk wel gerust in voor monaco. daar zou eens regen mogen bijkomen, dat hebben we nog niet gehad zeker dit seizoen? super, ondanks de anti-climax toch genoten
|
||||
|
||||
Het was idd nog eens een fijne race (behalve het einde natuurlijk).
Sato zou naar het schijnt alleen een hersenschudding aan de crash overgehouden hebben. Ik had echt medelijden met Villeneuve toen ik hem uit zijn wagen zag springen. Zo goed rijden en dan nog iets voor het einde uw wagen aan de kant moeten zetten moet volgens mij toch vrij frustrerend zijn, niet tegenstaande hij een magnifieke race gereden heeft. |
|
||||
|
||||
En zijne ploegmaat dan? Panis heeft nog geneen race uitgerede dees seizoen. En vorig jaar wassem gestopt mé 4 dnf-races. 10 op rij dus.(ik kan nogal is tellen hé
![]() |
|
||||
|
||||
tsss yvdp, da had ik al gezegd, en Vigneron voor mij :x
Ga nog snel wa oefeningskes wiskunde maken ![]()
|
||||
|
||||
Om ook nog eens aan de race zelf te denken en die arme Takuma Sato:
![]() http://home.arcor.de/bendinger/spiel...8_heidfeld.avi (bron: f1onboard.com) ongelooflijke crash eigenlijk. Sato mag van geluk spreken want die Sauber kwam echt 'hard' aan... Trouwens, die cockpit moet toch ongelooflijk sterk zijn, redt hier echt weer Sato's leven als je het mij vraagt. Had zo'n crash een tiental jaar terug plaatsgevonden......
ah. daar zit die reply-knop dus. Last edited by Finish; 12-05-2002 at 22:46. |
|
||||
|
||||
Ik ga lekker voort in mijn poging om de race zélf te benadrukken (het sportieve aspect dus) (want dat was eigenlijk best aangenaam)
We hebben het nog niet over de commentaar gehad. Tassin en Vigneron waren natuurlijk weer een klasse apart, oog voor details, ik schoot wakker toen Vigneron moord en brand schreeuwde toen Heidfeld Sato dag kwam zeggen.. Màar; ik heb sinds kort een 'systeempje' uitgedacht: ik kijk rtbf en neem canvas op, om in de avond nog eens de hoogtepunten te kunnen bekijken. Wat me opviel aan de canvascommentaar: 1) Leuke reportage over Jean Alesi (bij z'n Zolder DTMRace), mét archiefbeelden. Als ze van dit kaliber reportages nu nog ietsje meer laten zien (net zoals de warm-up rubriek van rtbf) zou het best leuk kunnen zijn... 2) Co-commentator was deze keer David Saelens. Een ronduit PRACHTIGE zet ! Ik vond zijn commentaar verdomd goed. Hij had ook enkele insiderweetjes (kwam feitelijk rechtstreeks van de A1Ring van z'n F3000 race) Zo dacht hij aan een mogelijk zitje voor Verstappen bij Jordan vanaf Monaco (best realistisch, het stoeltje van Sato innemen), zei hij dat McNish op de schopstoel zit bij Toyota voor een jonger coureur, vertelde echt dingen die ik nog niet wist (in de wereld van het internet is dat al een zeldzaamheid) én het meest plezante vond ik Davids commentaar op Yoong die even de baan afging: 'Ja, dat is toch wel spijtig, eigenlijk' --> doelend op het feit dat als Yoong wordt buitengetrapt (zie ik dit seizoen nog goed gebeuren), Saelens zelf de eerstbeste opvolger kan zijn. Lammens kon dit trouwens zelf beamen dat coureurs als Yoong, Sato, McNish niet echt laten zien wat er van hen verwacht wordt, en het altijd 'dezelfden' zijn ![]() ![]() Hun commentaar op het Ferrari-maneuver was in ieder geval ook best leuk --> verontwaardiging, Saelens keek uit naar de 'leuke persconferentie' en zag hoe Schumacher 'een meester is in het verdoezelen van zulke onfaire dingen'. Dàt is pas commentaar ! Een vleugje objectiviteit af en toe kan -vind ik- best geen kwaad. Tot hier dan weer mijn lezing ![]()
ah. daar zit die reply-knop dus. Last edited by Finish; 13-05-2002 at 00:11. |
|
||||
|
||||
Om dan nog het laatste nieuws te brengen over dé crash van de race:
Sato raakte niet uit z'n wagen omdat een deel van z'n monocoque zodanig 'ingedeukt' was dat hij z'n been er amper langs kon krijgen. Op televisiebeelden denk je meteen aan een gebroken been als je de coureur zo ziet zitten, maar daar was gelukkig niets van. Deze nacht blijft Sato in het ziekenhuis, dokters onderzoeken z'n kneuzingen uit voorzorg, maar Sato komt hier met een lichte hersenschudding toch ongelooflijk goed vanaf. Om eigenlijk niet te spreken van Montoya. Had Heidfeld daar tegen geknald (tegen toen nog hogere snelheid) had ik de gevolgen niet willen zien denk ik... Of Sato meedoet in Monaco weet men natuurlijk nog niet, maar ik denk toch van wel....Hij ging het circuit normaal gezien nog verkennen in 1 of andere historische wagen in een défiléraceje, geen idee of dit doorgaat of niet. (bronnen: f1-live/f1racing/dailyf1 etc...) ![]() Tot daar dat nieuws ![]()
|
|