![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
VW FunCup Val-de-Vienne Perdieus Motorsport
aha, eindelijk was het dan zover. afgelopen weekend hebben we onze eerste race van het seizoen gereden in de VW Fun Cup onder teamnaam Perdieus Motorsport, nog steeds met dezelfde piloten: vader Marc Perdieus, en zijn twee zonen Pieter en Maarten.
eindelijk zat het weer nog eens goed mee op de race dag (cfr vorig jaar waarin 6 van de 9 manches in de regen werden verreden), waardoor we toch wel beter meekonden met het peloton. pieter en marc rijden immers niet graag in de regen, omdat er daarin soms wel een pak lef en risico's voor nodig zijn. maar soit, alles verliep goed, de auto bolde perfect, goed afgesteld, totdat marc op het einde van de kwalificaties last kreeg met een cardan die was losgekomen (gebarsten?). de losgekomen cardan vond het nodig om ook de remleiding en een leiding van de koppeling te vernietigen, zodat er wel een beetje werk aan de winkel was, naast het werk van altijd voor een koers. we hadden de 30ste tijd gereden op 53 deelnemers, maar dat was niet echt een probleem omdat pieter en maarten redelijk gelijklopende tijden rijden. het zit namelijk zo dat er in de fun cup veel teams rijden met één super rijder en daarnaast enkele mindere rijders, vandaar dat soms tragere teams ook wel eens een zeer snelle tijd kunnen laten optekenen. door de cardan problemen kon maarten (de snelste van de drie, al zeg ik het zelf) slechts 1 ronde rijden in de kwalificatie die volgde op de vrije trainingen. maar geen paniek vermits de startgrid bepaalt wordt bij loting. de snelste 25 tijden gaan in een doos en de overige tijden in een andere. er werd voor ons de 36ste startplaats uitgetrokken, wat op zich nog niet zo slecht is aangezien je ook op de 50ste positie kan belanden. de race dan: pieter nam de start en won in de rechte lijn enkele plaatsen, maar de 3de vitesse sprong eruit en hij verloor een tiental plaatsen. op dit circuit wordt de derde veel gebruikt en wanneer je te snel schakelde durfde de derde vitesse er wel eens terug uitspringen. maar geen paniek, pieter eindigde zijn stint op een mooie 38ste positie, daarna nam ikzelf, maarten, het stuur over gevolgd door marc (ons vader). de eerste manche van vier uur beëindigden we op een mooie 21ste plaats de tweede manche dan, waarin ikzelf de start nam, begon niet zo goed, omdat ik in de eerste bocht een tik op mijn achterwiel kreeg waardoor ik tegen de auto voor mij botste. het bleek zonder veel erg totdat de spoiler die een beetje scheef hing door de botsing, na een toer of 8 deels onder mijn linkervoorwiel belandde. ik was genoodzaakt een pitstop te maken om het linker deel van de spoiler te verwijderen. voor de rest hebben we die manche geen problemen gekent en we reden naar een 16de plaats, maar in de laatste stint kreeg mijn broer pieter Jean-Francois Hemroulle en Pierre-Alain Thibaux achter zich aan. 'onhoudbaar' verklaarde pieter achteraf, deze twee mannen (u allen wel bekend neem ik aan) zijn nog een klasse te hoog gegrepen voor deze bonheidense amateurs. vandaar dat we onze eerste race van het seizoen beëindigden op een toch wel mooie 18de plaats. in onze klasse (light: voor degenen die nog nooit een B licentie hebben gehad, degenen die alleen funcup rijden dus) eindigden we op een 8ste plaats, en in het europese klassement staan we op de 10de plaats. laat ons hopen dat we het seizoen mogen verder zetten zoals we begonnen zijn, en hopelijk halen we ons streefdoel zijnde de top 10 en een podium in de light klasse groetjes maarten |
#2
|
||||
|
||||
En de foto's:
|
#3
|
||||
|
||||
amaai das wel een mini gezichtsveldje met zo een vorruitje.
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels, So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium*** ![]() |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
tzijn nog foto's van vorig jaar in de regen uiteraard! en in de regen zie je wel niet zoveel moet ik toegeven kheb nog geen foto's binnen van afgelopen weekend, van zodra ze er zijn, zet ik ze hier (de auto is lichtjes van uitzicht veranderd vandaar) het race-verslag moet trouwens op champion's geweest zijn ik heb het al twee dagen na mekaar gemist, zondag de laatse kans om het alsnog te zien |
#5
|
|||
|
|||
Race-verslag was inderdaad te zien in CHAMPION'S. Kort maar krachtig !!!
En Maarten, wees maar zeker ... in de loop van het seizoen zullen er zeker enkele Paddockers zijn die jullie een bezoekje zullen brengen. Alleszins tof dat je een klein verslagje over jullie wedstrijd hebt gepost. Hopelijk doe je dat na elke wedstrijd. C U |
#6
|
||||
|
||||
Zeker en vast.
Ik ben vorig jaar wel een paar maal naar de fun cup gaan zien, ik had namelijk seizoenstickets daarvoor. Dusja, als ik dit jaar weer die seizoenstickets heb dan spring ik wel eens binnen. Dan vragek uwe gsm nummer wel eens hé!
__________________
![]() |
#7
|
||||
|
||||
'k heb 2 jaar geleden ook seizoenstickets gekregen op 1 of andere racingshow. Weet er iemand of je die gewoon bij een vw-dealer kan krijgen of zo ??
|
#8
|
||||
|
||||
goh, ik zal is zien vanwaar wij die hebben gehaald vorig jaar.
Assek et weet dan latek u wel ietke weten
__________________
![]() |
#9
|
||||
|
||||
nu het toch over die "racekevers" gaat, 'k vraag mij af wa voor motor der inzit... bestaat er anders ne site van?
|
#10
|
||||
|
||||
uiteraard heeft de FunCup een site: www.vwfuncup.com
het gaat hier niet echt om een kever, maar eerder om de carrosserie van een kever onder deze look zit een prototype buizenchassis met centrale zitpositie, de motor is een 1800cc gti Golfmotor van de golf 2 maar de injectie is wel vervangen door een carburator (meer race gericht dus), de versnellingsbak is sinds twee jaar die van de Audi A4 en sinds vorig jaar hebben de funcups 130pk (door een speciale uitlaat) om jullie een gedacht van de tijden te geven: francorchamps snelste 3'05''500 zolder snelste 2'00'010 dit zijn nu niet echt tijden om over naar huis te schrijven, maar wetende dat de eerste 30 auto's meestal binnen de twee à drie seconden zitten, dan kan je al wel raden hoe dicht het peloton soms bijeen blijft hangen ik zal in de mate van het mogelijke verslagen blijven schrijven over de volgende koersen, alhoewel ik vanaf mei niet meer mag meerijden van ons vader owv examens in juni. die seizoenspasjes van de funcup zijn niet echt nodig om binnen te geraken hoor! ik kan daar normaal gezien wel een groot aantal van vastkrijgen, kzal die eens naar een mak ledenvergadering meenemen. alleen voor de 25u en wanneer er bv procar of belcar meerijdt in het zelfde weekend,heb je die nodig wij rijden onder teamnaam R&G Perdieus Motorsport n°32), die vind je wel terug op de site. op die site komen er binnenkort zelfs voorstellingen van bepaalde teams (dit is tegen betaling, maar wij hebben ons daar toch voor ingeschreven, op de officiële site staan is misschien toch nog beter dan een link naar je eigen site, die eigen site moet ik trouwens dringend eens uitwerken, voorlopig staat er op www.perdieus.com alleen nog maar info over de zaak van mijn vader, met een link naar de vw funcup bij zijn foto) voila jullie hebben weer een paar minuutjes kunnen lezen als ik in vorm ben, komt er veel uit de vingers blijkbaar laat gerust iets weten voor die kaarten ik kan da wel 'arrangeren' zoals ze zeggen |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]() |
#12
|
||||
|
||||
Prachtig initietief van VW om met die dingen een raceklasse te beginnen.
Als je echt wil is het zelfs financieel heel goed haalbaar om in deze klasse deel te nemen. Team Paddock?
__________________
![]() |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
__________________
WRC-prono 2009 kampioen |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
15 man is niet realistisch, maar een piloot of 7 wel. Tenzij je met die 15 man een gans "team" bedoelt Bart. En idd zal iedere piloot zijn deel van de sponsoring moeten meebrengen. Een gans seizoen zie ik trouwens niet zitten, maar één gelegenheidskoers moet echt te doen zijn. We hebben het er nog wel eens over. Ondertussen zijn we geïnteresseerde toeschouwers die zo veel mogelijk inlichtingen kunnen gebruiken, dus doe zo voort Maarten! PS : we starten aan de basis, en naast karting gaat De Paddock zich dit jaar eens wagen aan een rittenwedstrijd "bolleke-pijl". Bij deze doe ik dan ook een oproep aan Makkers die hiermee ervaring hebben en die ons kunnen wegwijs maken in het reilen en zeilen van die discipline. Ik denk dan aan "wat kost dat", "hoe inschrijven", "welke zijn de voorwaarden voor auto en piloot qua uitrusting", "hoe en waar behaal ik mijn licentie", enz. Mensen die geïnteresseerd zijn in deelname langs de vzw De Paddock mogen me natuurlijk ook contacteren. Ik veronderstel wel dat je dan lid moet zijn van een renstal zoals de Mak (maar dat is voor velen onder ons sowieso al het geval). Last edited by Sennake; 05-04-2002 at 09:38. |
#15
|
||||
|
||||
Sennake ik bedoel de 25 uur hé met 12 is dat nog altijd meer dan 2 uur per piloot hé... Ik denk dat er sommige onder ons al na 2 uur met de auto gewoon op de weg pompaf zijn...
__________________
WRC-prono 2009 kampioen |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|