De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 26-05-2002, 15:58
Beemer's Avatar
Beemer Beemer is offline
De Paddock Regular

Uitslag Monaco

1. Couldhard
2. M. Schumacher
3. R. Schumacher
4. Trulli
5. Fisichella
6. Frentzen
7. Barrichello

Eindelijk nog eens een spannende race! Ik heb ervan genoten en het heeft me overtuigd om volgende race zeker opnieuw te kijken. Jammer van Monotya zijn motor!

Greetz

Barry

[edit: ff gemengd met andere race-thread - Finish ]

Last edited by Finish; 26-05-2002 at 16:11.
Reply With Quote
Old 26-05-2002, 16:10
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Monaco: RACE

OEF ! Eindelijk eens iets anders dan een Schumacher op het hoogste trapje. Overwinning voor David Coulthard, en wat voor een ! Schitterende race van DC, ik heb bij momenten aan z'n kunnen getwijfeld, maar dit getuigt toch wel van klasse. Schumacher de hele tijd afhouden op zo'n stratencircuit, je moet het maar kunnen. Ook Schumacher heeft mooi meegereden, enkel zijn de inhaalmogelijkheden in Monaco redelijk beperkt.

Al bij al een redelijke race, redelijk wat spanning, veel duels, weinig inhaalmanoeuvres.....

TOP:
*Coulthard: Klasse. Prachtig. Mooi voor McLaren. Hopelijk niet de laatste dit seizoen
*Trulli: eindelijk eens een finish voor de pechvogel bij Renault. Monaco heeft Trulli altijd goed gelegen
*Fisichella: WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII Tweede keer op rij 2 punten. Eindelijk begint de Jordan wat beter te worden. Bij BAR mogen ze hun beginnen zorgen te maken....
*Montoya: Kon goed aan Schumi's druk weerstaan, podiumplaats was in zicht, motor besliste er anders over
*Frentzen: Bijna gelijk aan overwinning. Geef HHF een goede wagen en hij doet de rest.

FLOP:
*Sato: Eddie, ontsla die kerel nu toch eens. Maakt brokken, is nooit sneller dan Fisichella....Hoe sympathiek Takuma ook mag zijn, hoeveel titels en overwinningen hij ook niet heeft behaald, dit is F1. Als je hier niet presteert, hoor je er niet bij. En dat geldt feitelijk ook voor Alex Yoong....
*Massa: Moest z'n rempedaal even zoeken toen hij Bernoldi voorbijliet. De crash lag mogelijk dan weer aan de remmen bij Sauber...
*Toyota: 1 stuurfout in Monaco = DNF, idem Salo
*Barrichello: Als ik niet voorbij Raikkonen raak, dan maar erover ?
*BAR: Villeneuve had er genoeg van en parkeerde z'n wagen, Panis geramd door Button....BAR = puntenloos. Gaat Honda écht wel met BAR in zee gaan ?
*Jaguar: As usual

Commentaar: Vigneron en Tassin, naar gewoonte klasse apart.
Regie: Alles gezien wat er te zien viel.

Race krijgt een 7/10. Volgende GP: Canada.

Finish

Last edited by Finish; 26-05-2002 at 16:18.
Reply With Quote
Old 26-05-2002, 16:11
Sway Bar's Avatar
Sway Bar Sway Bar is offline
De Paddock Rookie

yep ook van genoten

Goeie commentaar op vrt, David Saelens geeft beestig commentaar.

Eigenlijk geen moment verveeld behalve 5min oogjes gesloten van moeheid.

Wat heeft Sato eigenlijk uitgespookt?

Fischella, Frentzen en Trulli goed bezig

Next funny race please
Reply With Quote
Old 26-05-2002, 16:18
fordje's Avatar
fordje fordje is offline
De Paddock Regular

IDD één van, neen; DE BESTE !! GP dit seizoen.!!

Van mijn part , proficiat aan DC hoor. Jammer dat JP Montoya zijn motor het begaf. Wat had de uislag anders geweest??

Monaco maakt hiermee zijn reputatie nog is waar. Only the best survive.

Toch weer enkele serieuze chrashes. Gelukkig allen zonder gevolg.
Sato ? Die probeerde de tunnel in de breedte te nemen, dacht dat dit sneller ging zeker ?

Hij mag blij zijn dat er enkel knutselwerk is voor de mecano's. Voor hetzelfde geld kunnen ze hem ook weer gaan afvoeren. Heeft hij mss een leuke verpleegster ontmoet in Oostenrijk en wil hij deze weerzien ??

Ondanks zeer weinig inhaalmanouvres, toch een zeer spannende race met zelfs enkele grappige situaties.

Vooral het bumperen tss Bernoldi en Massa. Ik dacht dat dit alleen in karting en Touring Cup gebeurde?

Ook de beeldweergave bij het wegtakelen van Panis en Button.
De auto's rijden als het ware onder de wagens door terwijl deze worden getakeld.

Waarom niet meer op zulke Mcky-Mouse circuits racen? Dan zien we tenminste nog strijd.

Wait and see in Canada

Last edited by fordje; 26-05-2002 at 16:25.
Reply With Quote
Old 26-05-2002, 16:57
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

goeie GP ... knappe winst van DC
wel een gelukje dat Montoya Schumacher een hele tijd heeft opgehouden, en DC daardoor met 7 secs voorsprong aan de Pitsstops kon beginnen. Na de pitsstop had hij nog 1 sec over.
Is dus eigenlijk wel een serieus geluk voor DC.

Ferrari die veruit de snelsten waren tijdens de race, maar ze hadden het maar beter voor elkaar moeten hebben in de Quali's.

Verder vond ik het niet zo superspannend. Ze reden weliswaar dicht bij elkaar, maar inhalen is toch onmogelijk, of het eindigt op brokken ...

airco

Last edited by airco; 26-05-2002 at 17:00.
Reply With Quote
Old 26-05-2002, 17:22
Witte Witte is offline
De Paddock Rookie

Spannende race ???????
'k Heb waarschijnlijk iets gemist. De enige manier dat een rijder een plaats kon winnen was omdat er voor hem iemand uitviel (op een paar zeer zeldzame uitzonderingen na).
Monaco mag dan een dikke klassieker zijn, van mij mogen ze dat circuit best afvoeren wegens nog minder te beleven dan op een ander.
Maar allee, hopelijk brengen de aanpassingen die ze tegen 2004 zoeken te doen een oplossing voor dit, naar mijn mening, triestig circuit.

Verde nog nen dikke proficiat voor David Coulthard.
Reply With Quote
Old 26-05-2002, 17:44
HHugo's Avatar
HHugo HHugo is offline
Moderator

Eerste deel van de race spannend omdat de leiders geen enkele fout mochten maken of ze mochten achteraan aansluiten in dat treintje van 4 wagens.
Tweede deel mijn hart vastgehouden vanwege die rook bij DC. Gelukkig heeft zijn motor volgehouden en kwam er geen scenario zoals Spanje 2001.
(Montoya had niet dat geluk)

Toch minstens één zege voor Mclaren dit jaar
Reply With Quote
Old 26-05-2002, 18:48
TiBo's Avatar
TiBo TiBo is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Witte
Monaco mag dan een dikke klassieker zijn, van mij mogen ze dat circuit best afvoeren wegens nog minder te beleven dan op een ander.
Het is inderdaad een spectaculair circuit. Tussen de huizen en centimeters van de railing af, maar qua spanning is het vaak minder omwille van het gebrek aan plaats.

Monaco moet absoluut blijven, ... maar dan wel met de nodige veranderingen!
Old 26-05-2002, 18:53
Oneliner's Avatar
Oneliner Oneliner is offline
Administrator

Spannende race?
Vond ik toch niet...
Alleen op het einde haddek gehoopt op een inhaalmanouevre (poging tot wtv ) van schuimi...

Allezja, voor de rest treintje rijden hé
Old 26-05-2002, 19:21
Oneliner's Avatar
Administrator

Quote:
Question: Ralf, do you know what Juan Pablo's problem was and why he suddenly slowed and pulled to one side?
Ralf Schumacher: Well it was definitely not a team order! That was not the case. I think he had a technical problem in the backside of his car. I don't know exactly what it was but he knew that he couldn't go as quick so he let me by.
bron: press Conference

Prachtig op die manier
Old 26-05-2002, 19:26
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

tja als je je teammaat in zo een situatie niet doorlaat, dan ben je zowieso verkeerd bezig ... Bij Ferrari moet Schumi in zo een geval ook plaats maken voor Barri.

airco
Old 26-05-2002, 19:28
Oneliner's Avatar
Administrator

Ja hallo, tging ier bij mij gewoon even over et principe.
Gewoon ff fijn om te weten dat de rijders het ook nog niet vergeten zijn.
Ik zie hier toch duidelijk enige ironie in, of bennek de enige??
Old 26-05-2002, 20:04
tsjolder's Avatar
tsjolder tsjolder is offline
De Paddock Regular

Coulthard heeft goed gereden en op de beslissende momenten goed gehandeld: sterk rondje in de quali's, Barrichello zijn superrondje lekker verknald en dan bij de start de eerste plaats pakken. Het is nu eenmaal geweten dat wie als eerste de eerste bocht in gaat zonder brokken te maken en later geen fouten meer maakt, moeilijk kan verliezen (zonder pech). Dan nog Montoya die op het ideale moment in de problemen komt en het was helemaal gebakken voor DC. Tactisch goed gespeeld van Brawn door Schumacher binnen te roepen. Daarna lijkt McLaren het tactisch alweer te verknallen. Het was toch overduidelijk dat indien Coulthard een ronde of 4 eerder binnenkwam hij nauwelijks nog kon verliezen. Nu lieten ze Schumacher nog een paar ronderecords neerzetten voor ze Coulthard binnenriepen. Gelukkig hebben ze een goede pitcrew want anders zou het verkeerd kunnen afgelopen zijn. McLaren blijft tactisch een stuk achter bij Ferrari (zijn ze al jaren), een beetje zoals de pitcrew van Williams al jaren zuigt.

Held van de race: Frentzen, de enige die ik heb zien passeren (ik denk een Jordan).
Reply With Quote
Old 26-05-2002, 20:18
Sway Bar's Avatar
Sway Bar Sway Bar is offline
De Paddock Rookie

dheum zo moeilijk was het nu ook niet voor Brawn.... zelfs ik zag het voor één keer , toen Coulthard iets meer wegreed van Montoya moest Shumi wel binnenkomen...
idd wel raar dat McLaren Coulthard ook niet direct heeft binnen geroepen..... maar toch nog een knappe pitsstop gegeven. Het scheelde niet veel of DC was zijn eerste plaats kwijt.

Toch schoon werk geleverd van Coulthard, beter kan niet.

PS: Bernoldi heeft Massa gepaseerd, ware het niet dat Massa dan iets te laat remde

Waar was BAR vandaag Heel weinig gezien alsook Jaquar.
Reply With Quote
Old 26-05-2002, 20:37
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Quote:
Jarno Trulli’s fourth place earned at today’s Monaco Grand Prix remains provisional. It is understood that post-race scrutineering found that the seals on the black box on the Renault were missing.

This would be similar to what happened to McLaren in 2000 at the Austrian Grand Prix, when checks found that the McLaren’s seals were also absent. The FIA is suspicious of missing seals because there is a possibility that the black box has been tampered with before the race or replaced with a different unit.

In that case, Hakkinen was able to keep his victory while McLaren lost the Constructors’ points.

The FIA has said that it will not be able to investigate the Renault further at the circuit and will have to carry out further checks later this week.
bron: dailyf1.com

Trulli kan z'n 4de plaats misschien vergeten, resulterend in 3 pt voor Fisico, 2 voor Frentzen en 1 voor...Barrichello...

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules