![]() |
|
|
||||
|
||||
*.avi op je TV
(Enkel voor mensen met standalone DVDPlayer of PC DVD Player gekoppeld aan TV.)
Beu om altijd filmpkes op een saai, klein 17" of 19"-schermpje te bekijken ? Dé oplossing: Omzetten naar MP(E)G ofte VCD (Video-CD). MPEGbestanden zijn in de meeste DVD-Players leesbaar en worden perfect weergegeven op je televisiescherm. Hoe gaat omzetten nu in z'n werk ? Ik heb onlangs een prachtige handleiding gevonden voor TMPGEnc en VirtualDub, de 2 programmaatjes waarmee je *.avi kan omzetten naar MPEG. Die handleiding vind je hier: http://www.vcdhelp.com/tmpgenc.htm Gewoon elke stap volgen, alle codecs installeren en alles werkt perfect. Het omzetten van een >80 minutenfilm duurt wel een dikke 2 uur op een P3 667 Mhz, maar het resultaat is de moeite waard ![]() Voor de mensen zonder een TV-out op hun grafische kaart dus dé beste oplossing.
|
||||
|
||||
heb ik al es geprobeerd. van VCD's vind ik de kwaliteit niet goed genoeg, en als ik een SVCD afspeel hapert het beeld altijd.
Maar aangezien ik toch een TV-OUT heb, hoef ik dat ook niet te doen |
|
|||
|
|||
mmm ik kijk tegenwoordig alleen nog maar tv op mijn pc.. Mijn tv heb ik inmiddels al verkocht
![]() Het was trouwens maar zo'n goed kope tv hoor niet een breedbeeld geval. Ik vind het beeld op mijn pc scherper en door mijn speakers ook mooier geluid.. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|