![]() |
|
|
||||
|
||||
de manfred komt wel, geen paniek
shinozuka heeft een zwaar accident gehad lees ik in een andere thread ik heb beelden gezien op vtm gisteren en als dat die rode nissan was dan snap ik wel dat er iets kon gebeuren, zoals hij alleman voorbij vloog. hij kan wel rijden, maar toch iets te veel risico's genomen leek me. hopelijk geen blijvende letsels voor piloot en copiloot
|
||||
|
||||
Shinozuka injuries serious - SHINO IN COMA
Former Dakar winner Kenjiro Shinozuka has fallen into a coma following injuries sustained during a crash on the eighth stage of the Dakar on Thursday. Medical staff on site stated on France Television that his 'life was in danger'. Shinozuka, aged 54 and Japan's most distinguished rally driver, and his French co-driver crashed their Nissan pickup on the 727-km stage between Ghat and Sabha in Libya. "Vehicle number 201 suffered a serious accident at the 373rd kilometre of the stage. The car flew over a dune and landed several dozen metres further," organisers said in a statement minutes after the accident. "Driver Kenjiro Shinozuka is in a very serious condition and his navigator, Thierry Delli-Zotti, in a serious condition. "Both men are being flown by helicopter to the race's medical headquarters in Sabha. Once their condition is stabilised, they will be airlifted to Tunis." Shinozuka, who won the event in 1997 and with Delli-Zotti finished third last year, had been in third place overall after Wednesday's seventh stage, in which he finished eighth. The 54-year-old made his rally debut in 1967 and became the first Japanese driver to complete the Kenyan Safari Rally in 1976. After claiming the Asia Pacific rally championship in 1988 he moved on to the world stage, competing in the world championship from 1989 to 1994 and again in 1996. His victory in the Ivory Coast Rally in 1991 was the first by a Japanese driver and, with co-driver John Meadows, he repeated the victory the next year. Shinozuka was a factory driver for Japanese car manufacturer Mitsubishi from 1971 until June when he retired rather than stop driving and take the management role he had been offered. Delli-Zotti, 38, was taking part in his 16th Dakar Rally. reuters / eurosport
|
||||
|
||||
Op de radio werd zelfs gezegd dat hij overgebracht zou worden naar Parijs. Blijkbaar betrouwen ze de ziekenhuizen ginder toch zo goed niet.
|
|
||||
|
||||
Ik zou toch ook liever verzorgd worden in parijs zulle,ze hebben daar meer middelen denk ik.
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
De co-piloot zou toch niet zo ernstig gekwetst zijn als eerst gedacht, heb ik zojuist gelezen op Dakar.com
Zal toch ne serieuze klap geweest zijn zo tegen 373km/u |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Ik dacht eerder "km 373" van de SS... Last edited by Sennake; 09-01-2003 at 21:45. |
|
||||
|
||||
rofl ... dienen heeft nen straalmotor ofzow
![]() lol sennake discovered the mistery
|
||||
|
||||
Quote:
Da's gene F1 hé ! Zo snel rijden ze amper op de lange rechte van Le Mans ![]() Is het niet 173 ? Da's al meer dan hard genoeg om op je s*****l te gaan. **edit** Whow da wordt hier rap geleze. Ja Beemer ge hebt ne serieuze kameel geschoten ![]() Last edited by fordje; 09-01-2003 at 21:47. |
|
||||
|
||||
373km/u. kan wel nie ze. Da's wel ne wagen van een paar ton.
|
|
||||
|
||||
/me heeft last van examenstress hè kerels en daar een griepke bovenop!
Daar ijlde af en toe van zunne ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Grégoir de Mévieus over de crash op www.autosport.be :
Quote:
|
||||
|
||||
ondertussen goed nieuws over shinozuka
Quote:
|
|||
|
|||
Ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat Shinozuka zich niet goed zou hebben vastgeriemd. Ik zie anders niet in hoe het enigzins mogelijk is om met het aangezicht vol op het s tuur te ploffen.
![]() ![]() Voor diegene die weten hoe vast je normaal zit ingesnoerd in je kuipzetel is dit toch anders niet te verklaren. Je kan dan amper je schouders 1 cm van de zetel halen. RAAR!! |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|