![]() |
|
|
|||
|
|||
Donderdag 20 februari, vrije-trainings-dag
Donderdag 20 februari, vrije-trainings-dag
Jammer dat de shakedown-test van KTR (Telefonica World Series by Nissan) geannuleerd werd. Het nog niet ontvangen van onderdelen voor de versnellingsbak en het ontbreken van de afscherming voor de motor deden de mensen uit Keerbergen thuisblijven. Zelfs de test in Barcelona later deze maand zal voor KTR en andere deelnemers van de TWSbN formule in gedrang komen. De komst van Romo motorsport en hun bekende Toyota Corolla WRC’s had een alternatief kunnen zijn waren het niet dat deze waarschijnlijk één van de traagste Japanners uit de Duitse renstal bij hadden. Prachtig waren de classic racers, Michiel Campagne met zijn Marcos, Roland Zoomers met zijn Ford Mustand met zeer zware ademhaling. Adembenemend waren de Ford GT 40 en de Ford F3L met de Cosworth-McLaren 3 liter krachtbron (blow up). Wim Daems en Wim Coekelbergs slaan de handen in elkaar en starten een eigen Clio Cup renstal “Racing for Belgium”. Samen met Jan Wouters zetten ze 3 wagens in. De beide Wimmen kwamen vandaag even de bolide testen. Wat ook ERG motorsport “Joël Schuybroek-Frédérik Jonckheere” en First motorsport (Rob Van Roey-Kevin Leest) deden. Onopvallend en behoorlijk snel met weinig fouten kunnen we de rijstijl van de 16 jarige Mike Stoffels noemen. Deze Nederlander (fier om in een Belgische team te mogen rijden) zit onder de vleugels van Speed Lover (lees “Andre Van Hoof”). Astromega was er met Damien Pulinckx en Nico Verdonck. Een derde F. Renault Monza (Junior Kart Racing Team) werd gepiloteerd door M. Herck. Wim Jeuris (ex Honda Integra) testte vandaag zijn nieuwe aanwinst, zijn hebbedingentje een BMW zal zowel moeten dienen voor de Belcar als de Zolder Touring Cup. Jozef Van Samang draaide nog enkele rondjes met de wagen van 2002 alvorens de Integra aan de kanaalkant in de vangrail te parkeren. Het Duitse Bonk motorsport team had drie BMW’s op de piste, deze voor de Langstreckenpokal en bestuurd door Wolf Silverster-Peter en Michael Bonk was wel de snelste. Toen de Duitser Maic Winter behoorlijk spectaculair in de banden dook en zijn Clio op het dak draaide, zonder erg voor piloot, zat deze donderdag training er bijna op. Ook nog gezien vandaag: de Yaris van Müllenmeiste en Lemeret, de TC Clio van Fryns-Maassen, F.Ford van Hansepeter de Jong, de Renault R19 van Segers-Van den Broeck en nog enkele……….. ‘See you next week’. Voor foto's © klik HIER |
|
|||
|
|||
Bij Astromega zat niemand anders dan Marc Goossens aan het stuur. Hij moest de ideale lijnen uitzetten voor Pulinkx en Verdonck. In de late namiddag mochten beiden dan trachten beter te doen.
Ook een "nieuwe piloot" gezien. "De Witte" achter het stuur van de BMW van CARLIER. "Het viel wel mee", was zijn eerste reactie. Ik verwacht dat hij hier wel iets over zijn belevenissen zal posten. C U |
|
|||
|
|||
I know, bij deze wens ik hem veel succes. Weeral iemand die van de karting overstapt naar de TC. Leuk toch om zo enkele mensen in de autosport te zien komen. Meer van dat.
|
|
||||
|
||||
Dat vissenbakkes van die Ford F3L Cosworth Mc Laren is indrukwekkend
![]() jan |
|
||||
|
||||
Ik ben gisteren ook nog eens in Zolder gaan kijken. Het deed deugd nog eens een BMW fisa 2l ('96 model) aan het werk te zien en te horen
![]() Ik heb vooral de F Renaultjes in het oog gehouden. Ik heb even Marc getimed: 1.40.9. Een leuke tijd me dunkt ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
De M3 van Jeuris/Van Samang is inderdaad de ex-Luckerath wagen.
|
|