De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rating: Thread Rating: 2 votes, 5.00 average.
  #1  
Old 07-05-2003, 21:39
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Rare neus bij de GTA Porsche van RTM

Tis mij eigenlijk pas nu opgevallen. De neus van de GTA Porsche van RTM heeft een wel zeer merkwaardige bult in de bumper.

In het midden steekt er zo'n "halve bult" uit, doet me denken aan die militaire vliegtuigen die overal van die "bulten" hebben zitten.........meestal zit daarachter dan iets van een radar.

Die van RTM zullen daar geen "GPS-systeempje" hebben zitten , maar wat dan wel?



(foto is niet helemaal super, maar die bult aan de voorkant is toch duidelijk te zien)
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #2  
Old 07-05-2003, 21:47
Megane Megane is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2002
Location: ergens in de Kempen
Posts: 660
Misschien zit daar wel een bull-bar voor de tragere voort te duwen.
Reply With Quote
  #3  
Old 07-05-2003, 21:57
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Knokke-Heist
Posts: 3,806
is die Leo Van Sande zo'n groten misschien?
__________________
WRC-prono 2009 kampioen
Reply With Quote
  #4  
Old 08-05-2003, 10:33
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!
 
Join Date: Apr 2003
Location: TONGEREN
Posts: 1,087
Re: Rare neus bij de GTA Porsche van RTM

Inderdaad Marshal, dit was mij tijdens de TWS ook al opgevallen.
Ik dacht toen dat het aan mezelf lag, een soort van gezichtsbedrog. Maar als je nu de foto's bekijkt zie je duidelijk dat de neus van die RTM-Porsche precies een stukje langer is dan bij de andere 996'en. Kan iemand van RTM zelf hier wat meer uitleg over geven?
Reply With Quote
  #5  
Old 08-05-2003, 10:49
Beemer's Avatar
Beemer Beemer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2002
Location: Glasgow
Posts: 1,597
Da's misschien om eerder over de streep te komen
Reply With Quote
  #6  
Old 08-05-2003, 12:03
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Feb 2003
Location: ZOLDER
Posts: 2,637
Zo kunnen ze ne grotere splitter steken van voor onder de wagen want die mag niet verder uitsteken dan de bumper ???
__________________
http://www.skylimitevents.com
Reply With Quote
  #7  
Old 08-05-2003, 15:03
R@ce@holiC's Avatar
R@ce@holiC R@ce@holiC is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2002
Location: Hasselt
Posts: 1,525
mss iets te maken met da ze de muur in gegaan zijn de zaterdag?

foto vd testday :
Reply With Quote
  #8  
Old 08-05-2003, 15:47
Megane Megane is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2002
Location: ergens in de Kempen
Posts: 660
Missschien wel als extra spoiler voor neerwaartse druk. ( zou die anders gaan vliegen als de Leo vollen bak de radillon opstormt )
Reply With Quote
  #9  
Old 08-05-2003, 17:54
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,719
Ik heb me laten vertellen dat het iets te maken zou hebben met een horizontale koeler, maar ik weet er het fijne niet van...
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #10  
Old 08-05-2003, 19:02
Megane Megane is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2002
Location: ergens in de Kempen
Posts: 660
Quote:
Originally posted by Sennake
Ik heb me laten vertellen dat het iets te maken zou hebben met een horizontale koeler, maar ik weet er het fijne niet van...
Is wel gevaarlijk dan, bij het minste kontakt de koeler al kapot.

Tenzij er toch mijn bull-bar zit
Reply With Quote
  #11  
Old 09-05-2003, 01:57
BMW Beliën's Avatar
BMW Beliën BMW Beliën is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Apr 2003
Location: As
Posts: 80
Inderdaad voor een langere bodemplaat te zetten. De plaat mag volgens het regelement maar 80 mm uitsteken voor het verste punt van de bumper voor een GTwagen.

25. Het silhouet van de wagen moet in zijaanzicht behouden blijven. Aërodynamische hulpmiddelen zoals vleugels en diffusers zijn toegestaan, maar zij mogen in lengte en breedte niet de maximale maten van de wagen – zonder buitenspiegels – overschrijden. Het gebruik van splitters en dive plates is toegelaten, op voorwaarde dat zij in Divisie GT maximum 80 mm en in Divisie Toerisme maximum 120 mm voor de neus van de wagen uitsteken (zoals beschreven in Bijlage J van het FIA-Jaarboek 2002, tekeningen 258-1 en 258-2). Splitters en diffusers moeten tenminste 10 mm dik zijn. Op geen enkel ogenblik mag een aërodynamisch hulpmiddel hoger reiken dan het hoogste punt van het originele koetswerk van de wagen. Scherpe uitstekende randen zijn ten allen tijde verboden.

Door de bobbel komt het verste punt naar voor waardoor men de bodemplaat groter kan maken voor een grotere aanzuiging tegen het wegdek, dus meer downforce en een betere bestuurbaarheid.

Voor de liefhebbers. Filmpje aan boord bij de Z3 van Beliën Motorsport op het circuit van francorchamps.
http://users.pandora.be/husqvarna/films/rondjespa.wmv
Reply With Quote
  #12  
Old 09-05-2003, 09:06
Asterix's Avatar
Asterix Asterix is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Oct 2002
Location: Boechout
Posts: 36
Aan BMW Beliën:

Mooi filmpje, gelukkig heb ik kabel,maar het is de moeite waard
Reply With Quote
  #13  
Old 09-05-2003, 11:54
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai
 
Join Date: May 2001
Location: Zoom Zoom
Posts: 1,799
Quote:
Originally posted by BMW Beliën
Aërodynamische hulpmiddelen zoals vleugels en diffusers zijn toegestaan, maar zij mogen in lengte en breedte niet de maximale maten van de wagen – zonder buitenspiegels – overschrijden. Het gebruik van splitters en dive plates is toegelaten, op voorwaarde dat zij in Divisie GT maximum 80 mm en in Divisie Toerisme maximum 120 mm voor de neus van de wagen uitsteken (zoals beschreven in Bijlage J van het FIA-Jaarboek 2002, tekeningen 258-1 en 258-2)
Blijkbaar is het dan wel toegestaan de lengte (en eventueel de breedte) van de wagen aan te passen.
Of hebben de andere teams de mogelijkheden van het reglement totnogtoe niet ten volle benut?
Straks zien we de Porsche 935 opnieuw opduiken

jan
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 14:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.