De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 19-07-2003, 19:05
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

GP F1 Groot-Brittanië : de race !

Als ik de startgrid zie (en ik heb de kwalifs dus totaal niet gezien, ik heb naar de Tour gekeken) valt me op dat MS weeral op plaats 5 staat, maar dat RB wel de pole pakt.

Daarom deze vraag (en het is dus niet de bedoeling om zout op de wonde te gooien, ik vraag het me gewoon af) : begint MS onder de druk te bezwijken, of is deze mindere prestatie zuiver te wijten aan een samenloop van omstandigheden? Wie de kwalifs gezien heeft zal hierop wel een klaar antwoord kunnen geven vermoed ik?

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 20-07-2003 at 08:45.
Reply With Quote
Old 19-07-2003, 19:12
alex4x4's Avatar
alex4x4 alex4x4 is offline
De Paddock Rookie

als ik het goed verstaan heb was het door het weer.
Reply With Quote
Old 19-07-2003, 19:13
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

Zoals ik kon beoordelen maakte MS verschillende fouten. Hij zat op meerdere plaatsen naast de lijn en zelfs eenmaal helemaal op het gras. En wat dat bezwijken onder druk betreft, dat weten wij toch van hem. Zie de duels tegen Villeneuve, Hill & Hakkinen.
Old 19-07-2003, 19:15
sledge's Avatar
sledge sledge is offline
De Paddock Regular

Volgens sommige bronnen stond er op het einde van de kwali's een stevige(re) wind dan in het begin van de sessie. Dit neemt natuurlijk niet weg dat het een veelbelovende startgrid is.
Old 19-07-2003, 19:17
Obi-Jan's Avatar
Obi-Jan Obi-Jan is offline
De Paddock Regular

Beetje balansproblemen op de auto gecombineerd met een beetje te neig geprobeerd om Rubinho te verslaan, denk ik.

Beetje overstuur in Copse nadat hij er bij de eerste partiëel 6/1000sten onder zat en dan bij het uitkomen van Abbey (zeker?) even te wijd en door het stof. Geen snelheid door Bridge en vuile banden voor het Luffield complex en het was naar de knoppen.

Gelijkaardig verhaal voor JPM, eigenlijk. Ongeveer even snel als Ralf in de eerste partiëel, maar veel verloren in Copse en uit het ritme voor de rest van de piste.

Jan.
=---
Old 19-07-2003, 19:57
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Die pole van Barichello is wel makkelijk te verklaren...op vrijdag geen tijd, dus zaterdag als eerste op een "groene baan"

M.a.w. Barichello heeft bij wijze van spreken op benzine dampen gereden. FF pole pakkken en de Williams-boys bij de eerste rondes ophouden.......op die manier kan Schumi snr. sneller naar voren komen.............

Alleen had men P4 in gedachte voor Schumi snr. en niet P6
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 19-07-2003, 20:56
sledge's Avatar
sledge sledge is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Marshal
Die pole van Barichello is wel makkelijk te verklaren...op vrijdag geen tijd, dus zaterdag als eerste op een "groene baan"

M.a.w. Barichello heeft bij wijze van spreken op benzine dampen gereden. FF pole pakkken en de Williams-boys bij de eerste rondes ophouden.......op die manier kan Schumi snr. sneller naar voren komen.............

Alleen had men P4 in gedachte voor Schumi snr. en niet P6
Dat denk ik niet. Vergeet niet dat Schumacher sneller was dan Barrichello in de eerste sector. Ook heeft Schumacher gezegd dat het op Silverstone echt geen nadeel is om als 2de buiten te moeten komen. Ik weet dat Rubens zijn prestaties de laatste gp's niet denderend zijn, maar om dan meteen na een pole te roepen dat hij op dampen rijd vind ik erover.
Old 19-07-2003, 20:58
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
En pet af voor Trulli, die meer verdient dan alleen maar de titel 'ploegmaat van Alonso'.
Old 19-07-2003, 21:07
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally posted by sledge
Ik weet dat Rubens zijn prestaties de laatste gp's niet denderend zijn, maar om dan meteen na een pole te roepen dat hij op dampen rijd vind ik erover.
Met dampen bedoelde ik dus dat Rubens met ontzettend weinig benzine heeft gereden. Waar niets mis mee is, gewoon een kwestie van strategie........

Op zijn engels klinkt dat ook veel mooier: He is running on fumes
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 19-07-2003, 21:14
sledge's Avatar
sledge sledge is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Marshal
Met dampen bedoelde ik dus dat Rubens met ontzettend weinig benzine heeft gereden. Waar niets mis mee is, gewoon een kwestie van strategie........

Op zijn engels klinkt dat ook veel mooier: He is running on fumes
Jaja, ik weet wat je bedoeld. Te weinig benzine om op dezelfde strategie te staan als de anderen. (en on fumes staat inderdaad 100 keer beter als op dampen )
Old 19-07-2003, 22:49
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat

Ik zie MS toch echt op plaats 5 staan .

En naast Trulli lijkt Da Matta me de meest sprekende prestatie te hebben neergezet van de eersten.
Old 19-07-2003, 23:08
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Speciaal voor Sennake (en voor de anderen die de tour interessanter vonden: )

Schumachers fout

Wederom met dank aan www.ukf1.net en ITV
Old 20-07-2003, 00:44
Gilles's Avatar
Gilles Gilles is offline
De Paddock Regular

Schumi moest vroeger niet op de limiet rijden ... hij kon rustig op zijn gemakje kwalificeren en hij wist dat hij de pole had.

Hij kon de race op zijn dooie gemak aanvatten en rustig uitrijden ... althans, de voorbije 3 jaren zo ongeveer ...

maar nu moet hij in de trainingen al de limieten opzoeken om sneller te zijn als de andere wagens in de kwalificatie. Iets wat de Duitser lang niet heeft moeten doen en nu wel blijkbaar wat moeite mee heeft.

Ondanks zijn 1 kleine fout, en een 2de grote fout, nog een vijfde plaats, heb ik niet meer te zeggen als chapeau, sterke ronde.
Reply With Quote
Old 20-07-2003, 01:00
Obi-Jan's Avatar
Obi-Jan Obi-Jan is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by sledge
Jaja, ik weet wat je bedoeld. Te weinig benzine om op dezelfde strategie te staan als de anderen. (en on fumes staat inderdaad 100 keer beter als op dampen )
Raar eigenlijk dat we in het Nederlands niet "sappig" over racen kunnen praten. Dat lukt zelfs de Duitsers(*). Zou dat zijn omdat we onbewust buitenlandse zegswijzen overnemen of proberen te vertalen, of ontbreekt ons gewoon de woordenschat?

Jan.
=---
(*) Opm.: ik vind deze een klassieker, van een Duitse RTL commentator over het incident met de exploderende remschijf van HHF: "Der Heinz hat dar 300 sachen 'rauf..."
Old 20-07-2003, 08:45
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally posted by Mario
Ik zie MS toch echt op plaats 5 staan .
Indeed, my dear Watson

(En niet John Watson eh)

Ik heb mijn post aangepast (vandaar dat je opmerking nu misschien onbegrijpelijk wordt voor een late lezer).

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules