![]() |
|
|
|||
|
|||
Race 1-2-3
Hello, GARDEN MACHINERY RACING is voor het 2de jaar in de miserie beland, bij ons grenst het aan het ongelofelijke... reeds 12 maal in en uitbouw motor!
kom een kijkje nemen op onze site. www.garden-machinery.com. en lees de verslagen. doei ! LUC ZTC - MEGANE -68 ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Welkom op het forum, wederom een TC'ke erbij.
Wat betreft in- en uitbouwen van de motor, bekijk van de zonnige kant......de twaalfde keer ging het al een stuk makkelijker dan de eerste keer ![]()
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
|||
|
|||
Beste Luc,
Ik weet nog ergens n'een goeien Clio staan voor volgend jaar ![]() Laat anders iets horen hé. 0474/95 23 86 |
|
|||
|
|||
Quote:
![]() Dat is een feit, met verleden jaar bij zitten we aan ....28 x motor in en motor uit, de vijzen beginnen zot te draaien, dank zij bepaalde motortuners die met m'n kl.... aan 't rammelen zijn en met ons budget, je kan afleiden wie deze zijn aan de raceverslagen 2002 & 2003.... Groeten Luc |
|
|||
|
|||
AANBOD CLIO
Beste Driesco,
Ons meganeke is best een ver gevorderd beestje die wel snel uit de hoek kan komen, (zie chronoritten blad 2de race met oude motor...) er is jammer genoeg (te) veel geld en tijd in gepompt om die te laten evolueren zoals die nu is, zodat we wel verplicht zijn nog een paar jaartjes verder te doen om de vruchten te plukken Het probleem bij ons is de brute pech, soms krijgen we een zwart vlagje voor 98,5 db (????) op een 2de plaats in de klasse, de andere keer een gaskabel die breekt, daarna een motor welke door het subframe zakt enz... Ook hebben we een motor in preparatie (sedert verleden jaar !) welke maar niet wil presteren (vandaar de ontelbare in en uitbouwen) Wij hopen ook eens op het schavotje terecht te komen, that will be the day!! Groot feest ! ![]() |
|
||||
|
||||
Hallo aan de heren en dames van GM
Ik had jullie willen vragen of de auto afkomstig is van het team van Belgium Racing . Ik heb mij laten vertellen dat jullie wagen daar is aangekocht , hij had toen een volledig gele kleur . Graag een antwoordt Met sportieve groeten
|
|||
|
|||
Betreft afkomst kas
Neen, die megane (kas) is afkomstig en gemaakt van piloot & tevens garage Renault Mostaerd,
daarna is die naar Peter Theeuws gegaan en dan naar ons, specificaties van die kas zijn: piloot positie 30 cm naar achter geplaatst en ver doorgetrokken rolkooi tot in het motorcompartiment= zeer stijf van constructie. echt goede kas die heel wat meer vermogen aankan. Groetjes Luc GM RACING ![]() |
|
|||
|
|||
Oeps, antwoord per vergissing op nieuw hoofdstuk geplaats, ben nog niet zo gewend aan het chatten: Zie dus: AFKOMST KAS
Groetjes Luc GM RACING /MOD aangepast ![]() Last edited by Raceboy; 05-07-2003 at 17:51. |
|
||||
|
||||
Dat is wel degelijk de wagen die ik bedoelde Belgium Racing is wel degelijk van Peter Theuws.
Wij hebben ook op het punt gestaan om deze wagen aan te schaffen , het werd ons echter afgeraden aangezien de opbouw van deze wagen is afgeleidt van een straatversie ( de megane cup bestondt toen nog niet ) . Het is wel verrassend dat jullie het gewicht van de wagen zo laag weten te houden aangezien dat toen een van de struikelblokken was om deze aan te schaffen . Ik ka
|
||||
|
||||
Dat is wel degelijk de wagen die ik bedoelde Belgium Racing is wel degelijk van Peter Theuws.
Wij hebben ook op het punt gestaan om deze wagen aan te schaffen , het werd ons echter afgeraden aangezien de opbouw van deze wagen is afgeleidt van een straatversie ( de megane cup bestondt toen nog niet ) . Het is wel verrassend dat jullie het gewicht van de wagen zo laag weten te houden aangezien dat toen een van de struikelblokken was om deze aan te schaffen . Ik kan er ook nog aan toe voegen dat Peter veel geld en tijd heeft ingepompt. De versnellingsbak in een vorig verleden zit op dit moment in onze wagen een clio williams . Kan het ook zijn dat jullie de wagen hebben aangeschaft zonder motor en versnellingsbak en een weinig reserve onderdelen ? Alvast chapeau voor het vele werk van jullie team maar het is zo precies dat deze wagen voor het ongeluk is gebouwd. Hopend zal er de volgende wedstrijdt beterschap zijn . PS : De motorbouwer vernoemd in jullie verslagen is voor mij een iemand onbekend in het milieu en ik kan het weten aangezien ik l meer dan 10 jaar rij met Renault in de autosport .
|
|||
|
|||
Beste Yannick racing
Ik wist niet dat Belgium racing & Peter Theeuws idem was... Het gewicht hebben we nog kunnen drukken door verdere "uitbening" van de kas en carbon deuren, kofferdeksel en capot. Ja, we hebben deze kas leeg gekocht met de luchtkriks erbij, al de andere onderdelen waren niet goed bruikbaar omdat er veel componenten van een RENAULT 21 destijds gebruikt werden, wij hadden een reeds gewijzigde cup versie en hebben dan deze componenten gebruikt voor de opbouw. Inderdaad ik denk dat er een vloek op die auto rust, zou ik niet beter de wagen eens laten behandelen door een excorsist???, misschien springen er een boel pechduivels er meteen uit. Wat de volgende wedstrijd betreft, wij hopen ook van harte dat we eens deftig kunnen rijden. Wat die motortuner betreft (de laatste...) die man doet wel zijn best maar heeft ook te maken met pech, eerst breuk op motorblok ter hoogte van een oliekanaal, daarna 2 computers welke niet geprogrammeerd geraken van Magneti Marelli....dit alles sedert Januari tot op heden...., nu gaan ze een andere computer proberen, het nadeel is dan dat er een andere kabelboom moet geplaatst worden en dat het Magneti Marelli digitaal dashboard niet meer gaat werken met ons versnellingspositie indicatie, dus terug enkele problemen.... Die tuner heeft anders wel een goede reputatie en is een vaste waarde in de Rally wereld en Historic series, ongelofelijke bolides kan je daar aantreffen. Ik blijf er in geloven maar 't zal toch rap moeten veranderen. Als je in de buurt bent wij hebben box 37 altijd welkom voor een babbel en een drink. Groeten Luc GM RACING |
|
||||
|
||||
die miserie hebben wij allemaal niet.
wij hebben een standaart computer, zo goed als standaart motor en er een gewone stack in. we hebben nog nooit problemen gehad mat de electronica.
|
|||
|
|||
Beste Dexters racing,
Als wij standaard zouden rijden hebben we geen schijn van kans, onze groep 4 is de felst bevochten klasse (verleden jaar 24 deelnemers, dit jaar minder), en er zitten rappe gasten in, ofwel moeten we groep 3 rijden met 2005 cc (nu 1995 cc) altijd op 't podium.... (4 deelnemers) Ik heb in een vorig leven 4 jaar Funcup gereden en alles was verzegeld, nooit kregen we een motor die echt zijn destijdse vooropgestelde 125 pk weergaf, meestal van 117 tot max. 122 pk Misschien nu we meer vrij zijn een overreactie van ons teamke om alles te verlichten en te verbeteren waar mogelijk, met onze nieuwe motor (als ie er ooit in komt en werkt en blijft werken) doen we een gooi naar 1'47" à 48", we mogen dromen,hé? Groeten Luc GM RACING |
|
||||
|
||||
zo had ik het nog ni bekeken...
|
||||
|
||||
Quote:
Hallo Luc Wat betreft motorafstelling zijn er in ons landje maar enkele die dit perfect kunnen . De meest bekende is Borremans uit Lennik . Deze heeft enkele jaren terug onze nieuwe motor perfect afgesteld op zijn eigen testbank . De opbouw is toen gebeurd door een Raepers uit Brustem wel gekend in de Rally wereld ,Benny( Raepers ) kon hem zelf niet afstellen en heeft toen mij twee mogelijkheden voorgesteld namelijk Borremans of Automeca in Frankrijk . Aangezien ons budget toen ook niet zo was hebben wij toen beslist deze te laten alstellen in Lennik ( Borremans). De prijs viel nogal mee , in totaal nog geen duizend euro voor roderen en afstellen plus twee computerschips op de testbank . Ik zou maar eens goed overwegen wat de goedkoopste oplossing is, hij ( Borremans) is zeer vertrouwd met de computer van Magnetti- Marelli . Ik zou als ik jullie was zeker eens informeren Alvast veel succes en ik hou U eraan om de volgende wedstrijdt zeker één te komen drinken . De groeten van JP Racing Team
|
|