![]() |
|
|
||||
|
||||
Backdoor-g-1....?
klik op screenshot voor groter formaat
![]() Per dag krijg ik toch wel gemiddeld 10 van die meldingen van norton firewall. Al die dingetjes worden dus proper geblokkeerd, maar hoe kan ik er zeker van zijn dat dit wel écht backdoors zijn, en niet het zoveelste programma dat weer eens op zoek gaat naar een online update ? Als ik norton firewall moet geloven, heb ik elke dag wel een klojo die mijn pc probeert binnen te raken. (en dat wanneer ik, en ik druk er op, een pc heb die 100% virusvrij is en perfect beschermd)
ah. daar zit die reply-knop dus. Last edited by Finish; 26-08-2003 at 18:15. |
|
||||
|
||||
Je schrikt je natuurlijk elke keer wel een bult :s
|
|
||||
|
||||
backdoor g1 is de melding van de trojan sub seven.
Er probeert dus iemand dmv een trojan toegang te krijgen tot je systeem. Best ff trojan remover draaien .... http://www.simplysup.com/tremover/index.html Het is niet zeker dat die iets vindt ... Maar je kan beter ff op veilig spelen. Ik zou die melding van Norton niet negeren ..... De errorcode g1 is vrij specifiek voor een door scriptkiddies veelgebruikte trojan horse (sub seven).
|
||||
|
||||
Heb ik geprobeerd, niks gevonden. Virus-updates zijn ondertussen van 27/8, lavasoft ad-aware gerund, alles 100% ok.
Met wat zit norton firewall dan bezig ? ![]()
|
||||
|
||||
tja, t is genoeg da er ne portscan gebeurd, en dan geeft die zo'n melding.
trojans gebruiken specifieke poorten, dus norton herkent een poortscan op die poort dus als trojan. Ik draaide op een lanparty is 2 FTP-servers. 1tje public, 1 voor uncapped accounts. Iemand had da gezien da ik er 2 had draaien. Dus die dacht dat hij effe ging zien welke poorten ik gebruikte en zo kon inloggen op ftpserver. Hij heeft al mijn poorten gescand, en norton heeft dus ongelooflijk veel meldingen gegeven van trojans. Ook al waren het helemaal geen trojans. Zo zie je maar.. een netwerkpakketje sturen naar een bepaalde poort is voldoende om norton te triggeren...
|
|