De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 19-10-2003, 22:52
joost joost is offline
De Paddock Regular

RTM kampioen

En op het einde winnen Bart en Franz!

Zonder overdrijven mogen we stellen dat RTM een bewogen weekend achter de rug heeft. Op zondagochtend maakte een schuiver bijna een vroegtijdig einde aan het weekend van Rudi en Marc. Eindeloos gesleutel en stalen zenuwen zorgden ervoor dat de wagen alsnog kon starten. Rudi zocht echter onmiddellijk zijn stand op en mocht met één volle ronde achterstand aan de wedstrijd beginnen. Twee lekke banden tijdens de stint van Marc Goossens gooiden dan nog extra roet in het eten en stopten de opmars van de snelle man uit Geel.
Marc en Rudi eindigden op een, gezien de omstandigheden eervolle 13de plaats. Marc was zichtbaar vermoeid: “De wagen was zeer moeilijk te besturen wat het ontzettend zwaar maakte.”
Ondertussen had Markus Palttala een kanonstart genomen en leidde zowat half de race voor de Viper van GLPK. Na 1 uur en 20 minuten nam Leo van Sande het stuur over. Leo laat ons zijn stint mee beleven: “Ik heb jammer genoeg wat tijd verloren bij de pitstop en verloor zo tijd op de Viper. Ik ben er echter zeker van dat ik een gevecht had kunnen aangaan. Bovendien haperde de benzinetoevoer af en toe, een euvel dat Markus al gemeld had. Maar al gauw heb ik een goed ritme gevonden en heb ik zonder problemen mijn tweede plaats kunnen veilig stellen. Ik ben uiteraard gelukkig met dit resultaat maar evengoed bewijst dit resultaat dat we al veel vroeger hoge ogen hadden moeten gooien.”_
Natuurlijk waren alle ogen bij RTM ook gericht op het duo Lamot-Couwberghs. Samen met de broers Thiers maakten zij kans op de titel in GTB. Ook nu laten we de piloten zelf hun relaas doen. Franz opende de debatten en dus ook het relaas: “Ik was uitermate zenuwachtig op de startgrid wat zich vertaalde in een compleet gemiste start. Ook na de start vond ik niet meteen het goede ritme. Op een bepaald ogenblik kon ik aanpikken bij Lefort en Thiers wat me wat tot rust bracht. Na een half uur wedstrijd maakte ik echter een kleine schuiver en heb ik besloten het stuur aan Bart over te geven.”
Bart vloog er meteen in en reed de stint van zijn leven._ “Ik vertrok met het mes tussen de tanden en één voor één kwam ik mijn opponenten tegen. Ik onderstreep graag dat zowel Verbergt als Thiers het gevecht uitermate sportief hebben gehouden. In onderling overleg met het team_ had ik ook besloten geen contact te houden met de box zodat ik mijn eigen wedstrijd kon rijden, iets wat zijn vruchten afwierp. Ik bleef rustig en heb geen fouten gemaakt.
Natuurlijk was de ontlading enorm toe ik aan de pitmuur zag wat het resultaat was!” Bart en Franz haalden de titel binnen in GTB alsmede een mooie ereplaats in het algemene GT-kampioenschap!

RTM duikt nu een lange nacht in om de titel te vieren...

_

Pers RTM

_

_
Reply With Quote
Old 20-10-2003, 13:07
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular

Sterk van Bart, Franz, Leo en Marcus; spijtig voor Marc en Rudi. Maar RTM vulde 2/3de van t GT podium en behaalde de titel. Geslaagd weekend.
Reply With Quote
Old 22-10-2003, 19:40
ICEMAN's Avatar
ICEMAN ICEMAN is offline
De Paddock Regular

Jammer voor de bi-turbo van RTM. K vind t een beestig machientje. K hoop da em volgend jaar races kan winne.

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules