![]() |
|
|
|||
|
|||
Pagani gaat er op vooruit!
Pagani Comes Good
Toine Hezemans brings the good news from the head to head test between the Pagani Zonda and the Force One team’s Estoril and Monza polesetting Viper. A two day test at magny cours on wednesday and Thursday saw the pagani run with no problems. “We have done a full race distance without any problems at all. No problems during the whole two days,” reports Hezemans “ In order to see how competitive the Zonda is with its new seven litre engine and a lightweight x trax box, we did a comparison run between the Viper and the Pagani. Both driven by Mike (Hezemans) and both on the same Pirelli tires. To our surprise we have seen that the Pagani made exactly the same times as our Viper. The Pagani being quicker in the corners And losing slightly in sheer power. Philippe Alliot and Luca Capellari also got seat time in the new car at Magny Cours and were were both impressed by the speed and reliability of the Zonda. Even Jean Pierre Jabouille (Force One’s engineer) has tried the car. The most likely scenario now for Force One is a 2 car Pagani entry in the 2004 FIA GT Championship with Luca Capellari also looking to enter a third car in the Italian championship with the Racing Box team. |
|
||||
|
||||
dat is heel goed nieuws...nu alleenhopen dat ze minder pech hebben dan met hun force one viper
|
||||
|
||||
Als ze met die Pagani nu ook eens naar de Belcar zouden willen komen. Dat zou pas de max zijn!
|
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
ik denk zelfs dat hij niet tussen delijt van toegelaten wagens staat
heb hun pagani al wel eens gezien op de donderdag training in zolder
|
||||
|
||||
[QUOTE]Originally posted by fast freddy
[B]ik denk zelfs dat hij niet tussen delijt van toegelaten wagens staat Even nagekijken op de officiële Belcar-site. De Pagani is wel degelijk toegelaten tot de Belcar ![]() |
|
||||
|
||||
whoops sorry
![]()
|
||||
|
||||
dus theoretisch mag hij wel meedoen maar dan krijg je waarschijnlijk weer zo'n geval als de corvette c5-r
met veel te veel extra gewicht en restrictoren...ik meen me te herrinneren...dat zo'n corvette in de alms sneller is dan een officiele alms viper ...en in de belcar niet...ok selleslagh aan het stuur maaktdanook wel heel wat afstand goed maar toch nattuurlijk zou het supermooi zijn mochten we die pagani eens ontvangen als guest tijdens de 24 ur van zolder 2004...Anthony Kumpen zei dit jaar na hun overwinning in de limburgse etmaalrace: "als ik met vincent(dupont) blijf rijden zal ik hem nooit voorbij steken(in aantal overwinningen van de 24 uur van zolder)"....wie weet
Dirt Devils racing team, BMW E30 ![]() Last edited by fast freddy; 02-12-2003 at 23:51. |
|
|||
|
|||
Ik denk dat Pagani thuishoort in LMES, FIA-GT of ALMS en niet in Belcar. belcar is een nationaal kampioenschap dat zich geen opbod van kosten kan veroorloven zonder er aan ten onder te gaan. De wagens die we vandaag aan de start zien staan; Corvette, Viper, Biturbo... zijn al duur genoeg zonder dat we moeten overstappen op de zogenaamde superwagens genre Pagani. Het uit de pan swingen van kosten heeft al menig kampioenschap de das omgedaan; denken we maar aan de FIA-GT met de GT1's, de Procar met de Fisa 2-liters...
Maar ik zou het bij het echte topic willen houden, nml. de succesperspectieven van Pagani in het FIA-GT kampioenschap. Joost |
|
||||
|
||||
idd
ik denk dat hij zeker niet zou misstaan in de FIA-GT dankan hij zich meten met ijn italiaanse "collega's" de Ferrari 550,575,(360 wie weet)...en de lamborghini murcielago
|
|