![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Heb in een franstalige krant gelezen dat de AC Schnitzer GTR's volgend jaar meerijden met de 24 uur van Francorchamps, in de klasse N-GT... Er is al dikwijls discussie geweest of de auto wel een GT is...
Iemand meer info ? |
|
||||
|
||||
die discussie gaat nog steeds voort....
|
||||
|
||||
Yep. Is het een GT, een touringcar, een touring opgebouwd als GT, een GT vermomd als touring?
The neverending story..... |
|
||||
|
||||
Een M3 GTR is in mijn ogen een Touring, want die auto is immers afgeleid van een BMW 3-serie.
Een Porsche GT3R is echter een echte GT, want een volbloed sportwagen. Simpel dus ![]()
|
||||
|
||||
Ik vind dat de M3 GTR een touring wagen is. En als het niet zo is waarom rijd Beliën dan met een M3 GTR in de touring klasse van de Belcar?
|
|
||||
|
||||
Ik vind het ook een touringwagen enkel als ze zouden een serie 6 uitbrengen met dezelfde technologie zou het een GT zijn...
|
||||
|
||||
Ik ga me niet meer met de discussie "Touring-GT" bezighouden maar wil enkel melden dat diegene die goed hebben opgelet gemerkt hebben dat er een GTR heeft meegereden op Petit Le Mans !!!
Een race die toch voorbehouden is voor Proto's en GT ... Laten we hopen dat er volgend jaar één of enkele in het FIA GT meerijden, ook al is het enkel tijdens de 24 h. |
|
||||
|
||||
Inderdaad, maar de wagen van PTG was wel geen FULL GTR... Volgens mij een mengeling van hun zelfgebouwde GTR's (in 1999-2000) en enkele onderdelen van de échte Motorsport GTR
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Hoeveel "echte" BMW M3 GTR's zijn er eigenlijk? Als ik het goed begrepen heb, zijn er slechts 2 of 3 originele gebouwd. Dat zouden de wagens zijn die in de 24 Uren van de Nürburgring gereden hebben. Al de andere GTR's, dus ook die uit de Belcar en ALMS, zouden kopieën zijn. Wie heeft hier juiste informatie over?
|
|
||||
|
||||
Ik dacht dat alleen de 2 fabrieks ALMS M3 GTR's "origineel" zijn
![]()
|
||||
|
||||
Ik dacht dat er in totaal vijf gebouwd zijn door BMW Motorsport (2 Schnitzer, 2 PTG en een testauto voor BMW Motorsport zelf). Twee daarvan zijn total loss gereden volgens mij dus nog drie over. Een staat nu in het BMW museum en vermoedelijk staan de twee ander bij Schnitzer. Al de rest zijn inderdaad kopiën. Van de buitenkant lijken ze er wel wat op maar dat is dan ook het enige, die van Motorsport zijn echt speciallekes
![]() Dit beestje heeft al heel wat stof doen opwaaien op menig autosport-forum ![]() Last edited by Scapa; 25-10-2003 at 00:15. |
|
||||
|
||||
Kwou eigenlijk eerder weten of het waar is dat Schnitzer met hun 2 GTR's naar Francorchamps zullen afzakken...
![]() En ja, er resteren nog 3 echte GTR's waarvan 2 nog rijden bij Schnitzer dus... |
|
||||
|
||||
Ik denk van niet...
|
|
||||
|
||||
Die van Schnitzer hebben wel nog een rekening openstaan. Na het fiasco van de 24uur Nurburgringring dit jaar zullen die nog wel een keertje revanche willen nemen. Waar? ........we kunnen alleen maar dromen en hopen
![]() Moet heel eerlijk bekennen dat de Procar-BMW's van Lupant erg dicht in de buurt komen, qua uiterlijk dan, van de Schnitzer M3 GTR.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Gezien de traditie en het palmares van Schnitzer in de 24 Uren van Francorchamps, lijkt het me logisch dat het team interesse heeft voor deze wedstrijd. Of dat ook echt tot een deelname gaat leiden, is natuurlijk weer wat anders.
|
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|