De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Stuffis Generalis > Informatica en Fotografie
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 17-09-2001, 20:34
krikke's Avatar
krikke krikke is offline
De Paddock Regular

Question Vraagje voor de Geforce mannen...

Welke drivers gebruiken jullie? Ik heb zojuist de 21.81 geïnstalleerd, nadat ik al lang de 6.50 gebruikte. Ik las ergens dat deze drivers het flitsende beeld tijdens het bekijken van de menu's oploste, maar dit is niet zo. Ook met de 3DMark benchmark is er géén winst in punten te behalen. Wel is het zo dat met deze drivers GPL zonder probs kan gespeeld worden, wat niet kon gezegd worden van andere driverupdates na de 6.50.
Reply With Quote
Old 17-09-2001, 22:03
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

hmmmzzz

over het algemeen geld hetvolgende:
- De laatste drivers zijn de beste,

maar:

Prestatie zijn van meedere factoren afhankelijk!!

Zo zal je met een Riva TNT2 kaart geen verschil merken tussen detonator 3(vanaf versie 12.00 (alsek me nie vergis)) en detonator 4 (vanaf versie 21.80). Om de heel simpele reden dat het potentieel van die kaart uitgeput is!! Die kaart is bijna 3 jaar oud, en sindsdien is er constant gezocht naar verbeteringen!! Na ongeveer 1,5 jaar gaat men bijna niet meer vooruit kwa performance!! Omdat men met die kaart niet beter kan!!

Wel kan een nieuwe versie van drivers een bepaalde bug nog opgelost raken (zoals bij jou bij GPL).

Hoeveel snelheidswinst je hebt hangt af van verschillende factoren:
- fabrikant van de kaart (gebruikte die het reference-design van NVIDIA, of ontwikkelde die een eigen schakeling).
- je OS: in een nieuw OS zitten massa's nieuwe mogelikheden, die het potentieel van een geforce 3 kunnen gebruiken. Als je daarentegen nog bij win 95 zit, dan zal je geen performance winst meer merken!!

Nieuwe drivers is en blijft een spel van proberen!!! Bij mij werkte 14.81 zalig, terwijl ze bij anderen crashten dat het een lieve deugd was!! NU is 21.81 ook stabiel bij mij, maar ik merk geen snelheidswinst op mijn geforce 2 MX.

probeer der ewa mee op zouek azo zeggen!!

maar dienen nieuwen detonator 4 is geoptimaliseerd voor geforce 3!! Dus die wint het meeste!! Geforce 2 wint nog een beetje!! en geforce, en de TNT, TNT2 reeks zullen bijna niets winnen!!

airco
Old 17-09-2001, 22:06
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

*MOVED*

verhuisd naar informatica-forum!! een driver is informatica-stuff

airco

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules