![]() |
|
#1
|
|||
|
|||
Zonnige dag om van start te gaan met de Touring Cup.
Het aantal deelnemersveld viel al bij al toch mee. Wat vooral opviel was dat heel wat zogenaamde "dikke" wagens werden bestuurd door piloten die nog heel wat te leren hebben. Als je ziet op welke manier sommige Porsches en ook de Marcos rond reden?? Foto van vandaag zijn online op www.vlaamseautosport.tk . |
#2
|
|||
|
|||
VASer, met alle respect, maar ik denk niet dat je de piloten van de Marcos als 'onervaren' of 'nog veel te leren' mag beschouwen. Iedereen kan natuurlijk altijd nog bijleren, maar deze heren hebben toch al behoorlijk wat ervaring. Maar één van hen komt hier regelmatig op het forum, hij zal het zelf wel uitleggen..., nietwaar B.V.S. ?
BTW, Nice pics ![]() |
#3
|
||||
|
||||
Wat betreft nivo van één TC-piloot..................
Aan de kraag oppakken en van het circuit sodemieteren, die kerel kwam vandaag bij ons aan de draad vragen wat nu de betekenis was van de witte vlag. De rest van de valggen snapte hij wel......Wij zijn maar zo beleefd geweest om netjes een antwoord te geven............wie het was? Geen idee, een ouwe grijze clown zonder naam op de overall. TC 2004 in het algemeen: Het gaat hard achteruit, maar 33 starters voor een 4 uurs race.........waarschijnlijk ga ik een deja-vu gevoel krijgen bij de eerste race van het BTCS ![]()
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#4
|
|||
|
|||
ik vond het, ondanks een super rem probleem, een toffe race.
t was effe wennen aan zowel de wagen maar ook aan de remmen want amai zulle... T viel 3 keer voor da k mijne rempedaal nie vond, bleek dat m plat op de bodem lag...en da juist toen we derde algemeen lagen... Dan maar volle gaazz de pitlane in, ja, wa moest k doen, k had niks rem. Voor effe dan toch... Natuurlijk te hard en daarna zwarte vlag die k blijkbaar te laat gezien heb... Ondanks dat alles mogen we nie klagen. Mijn doelstelling voor vandaag was 1.47 draaien en uitrijden, k heb ze allebei gedaan en daar ben ik zeer tevreden mee voor mijn eerste race met de Porsche... |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]() ![]() |
#6
|
|||
|
|||
ja maar ik had die vlag nie gezien.
Ineens stonden ze met het bord stop and go bijna op de piste toen kon ik er niet langst kijken. Het was ook tegen het einde van de race aan en bij het opkomen van het rechte stuk stond de zon vrij laag en zie je of let je niet altijd of er al dan niet iemand met een zwarte vlag staat. |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
|
#8
|
|||
|
|||
enkel de stop and go, jammer want ik was net terug voor die derde plaats aan het gaan...
we mogen echt niet klagen maar toch: volgende keer beter... |
#9
|
|||
|
|||
Quote:
Dat kan, race, na race, alleen maar beter worden, 't is tenslotte nieuw speelgoed voor hen. |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
|
#11
|
||||
|
||||
Quote:
|
#12
|
|||
|
|||
Quote:
we moesten wel want het was echt verradelijk. normaal staan op de porsche fantastische remmen, gisteren nie... ik heb het een paar keer voor gehad dat er een tragere deelnemer voor mij zat en dat ik m wou uitremmen in bv 90° en dat m toch nog instuurde, jongens toch, ik kwam nie stil zulle... Ma da weet iemand anders natuurlijk nie he... Inderdaad zonder die stop and go hadden we op het podium gestaan... |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
'k heb liever dat je eerst twee klokken hoort luiden alvorens veronderstellingen te maken... ![]() De Marcos is uitgerust met een 2.0 liter turbomotor... het "topvermogen" van deze wagen is inderdaad hoog, nl 380pk. Dit wil niet zeggen dat we met dit vermogen starten in een uithoudingsrace. Ik heb met zo'n zware wagens nog vrij weinig ervaring. Mijn vader wel iets meer, maar ook hij heeft toch ook even nodig om aan de Marcos te wennen. Om deze reden hebben we er bewust voor gekozen om rustig te beginnen, dwz. met een lage turbodruk. Als ik je vertel dat we deze race met ongeveer 260 à 270 pk gereden hebben, dan durf ik zelfs gerust te zeggen dat we dit niet slecht gedaan hebben. Dominiek Paret heeft ons een dikke proficiat gewenst... en hij is nu ook niet dadelijk een onervaren man hé. We hebben trouwens 3 à 4 ronden verloren door een klein mechanisch probleempje. Voor de rest hebben we de hele race constant 1.49 - 1.50 gedraaid. Ik denk dat je met deze manier van werken veel meer respect verdient, dan in het begin alle registers open te trekken en gekke dingen te gaan doen... De volgende races gaan we het vermogen opdrijven... Er staan nog een aantal aanpassingen op het programma, maar dat is interne keuken... dus wacht het seizoen maar rustig af...
__________________
http://www.m-s-e.be/ Last edited by B.V.S.; 29-03-2004 at 10:49. |
#14
|
|||
|
|||
Bartje,
ik vind dat gij dat goed gedaan hebt! ge moet het maar doen he, in zo'n machieneke stappen... |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Ook nen dikke proficiat voor jullie...!!
__________________
http://www.m-s-e.be/ |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|