![]() |
|
|
||||
|
||||
Belcar in Zolder
ik heb een vraagje ivm de race van zondag.
Ik heb via via tickets gekregen om zondag te gaan kijken, maar ik moet in alle eerlijkheid zeggen dat ik belcar absoluut niet gevolgd heb. Onder het motto beter laat dan nooit, kan ik daar nu natuurlijk mee beginnen ![]() Kan er mij iemand echter al eens in't kort samenvatten waar ik me aan kan verwachten? *Welk zijn de beste teams, wie mag ik van voor verwachten, wie niet? * technische fiche van de gemiddelde belcar? Restricties op pk's ... dat soort stuff ... * We zijn uitgenodigd door het PSI team. Are they any good? thanx. |
|
||||
|
||||
1) Iedereen is goed
![]() Vooraan : GLPK Viper, SRT Corvette, PSI Porsches, Kuismanne & hart Viper en de Gillet vertigo 2) Heel moeilijke raag :-) Je kan niet zomaaar een technische fiche opstellen, omdat je 5 klasses hebt. (eigenlijk zelfs 6, maar tC is met de weinig deelnemers, dus rijden die onder TB vlag.) GTA : Vipers, Corvette, Porsches Biturbo, Stealth etc GTB : Vertigo, Porsche 993 GT/GT3, Ultima etc TA : BMW TB : BMW, Mercedes CLK, Mini S3 TC : Volvo S40, Seat Leon Cupra Silhoutte : BMW, FordMondeo, Jaguar X-Type (carroserie op buizenchassis) 3) PSI is goed :-) (zeer goed imho)
|
|||
|
|||
Je kan misschien beginnen met alle persberichten te lezen op dit forum. Je zal dan al wat wijzer zijn
|
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
Re: Belcar in Zolder
[* We zijn uitgenodigd door het PSI team. Are they any good?
Het PSI-team behaalde de derde en vierde plaats tijdens het New Race Festival, de vorige Belcar-race op 4 april. Beide wagens hebben in het begin van de wedstrijd aan de leiding gelegen. ![]() |
|
||||
|
||||
Wel,
De vraag of PSI "GOED" is, is (naar mijn idee) zelfs een beetje voorzichtig uitgedrukt. Dit team heeft een zeer goede reputatie. Ze beschikken niet alleen over een degelijke structuur, daarnaast hebben ze een vrijwel professionele crew en tenslotte beschikken ze in de MVG Belcar nog over een van de snelste en zeer getalenteerde piloten. Kijk eens op : http://www.psi-motorsport.com/racing/pages/team.html Zo heb je tenminste een beeld in welk team je bent uitgenodigd. Prettige dag alvast. !! |
|
||||
|
||||
mja, PSI is het top-porsche team zeker in de Belcar? (en dan bedoel ik dus dat zij de beste porsches hebben he, niet dat zij fabrieksteam zijn of zo...)
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Beiden Porsches zijn toch ingeschreven als PSI?
|
||||
|
||||
Quote:
![]() En van wie is de Porsche met startnr 8 en 9 dan ? 8 PSI Vincent Vosse, Kurt Mollekens, Fred Bouvy Porsche 996 Biturbo 9 PSI Markus Palttala Markus (Fin), Leo Van Sande Porsche 996 Biturbo |
|
||||
|
||||
en die van Paltalla en Van Sande is compleet van PSI zeker? den andere van Ecurie Endurance Belgique of zo
|
|||
|
|||
Palttala – Van Sande op zoek naar bevestiging
Amper drie weken na de eerste wedstrijd van het Belcar seizoen staan dit weekend wederom meer dan 50 GT’s en toerismewagens aan de start van de tweede manche van het kampioenschap. Het circuit van Zolder is opnieuw gastheer voor een klassieke race over 125 minuten. Naast het Belcar-gebeuren vormen de wedstrijden van de Nissan World Series dit weekend een tweede hoogtepunt. Net zoals voor de meeste endurance kampioenschappen zijn gentleman-drivers ook enorm belangrijk voor het Mediagroup Van Dyck Belcar-kampioenschap. Leo Van Sande is één van die gentleman-drivers die al jaren meedraaien in het Belcar-kampioenschap. In het dagelijkse leven is Leo bedrijfsrevisor en leidt een boekhoudkantoor maar hij verloor zijn hart aan het racen. “Nadat ik in het begin van de jaren zeventig actief was in de F-Ford, met ondermeer een deelname aan het roemruchte Formula Ford-Festival in Brands-Hatch, keerde ik in 1994 terug naar de circuits. Ik koos voor uithoudingswedstrijden vanwege het rijplezier en de ervaring die je er kan opdoen. In België behaalde ik talloze ereplaatsen in de Touring Cup en het Belcar kampioenschap. In 1996 won ik op Spa-Francorchamps ook een Belcar wedstrijd. Belcar blijft voor mij dan ook heel aantrekkelijk. Ik heb dit jaar een sterk team en een prima ploegmaat achter mij staan en hoop dan ook mijn palmares te verrijken.” Op het palmares van Leo prijken ook deelnames aan de 24-uursraces van Spa, Nürburgring en Daytona. “Zeker Daytona en de Nordschleiffe vormen echte bijzondere ervaringen. Maar ook mijn deelnames aan het BPR-kampioenschap in het midden van de jaren negentig blijven me bij. Er heerste een heel bijzondere sfeer tussen de piloten en de teams in dat kampioenschap.” Maar terug naar dit weekend. Na hun eerste podium gaat het PSI-duo Palttala – Van Sande op zoek naar bevestiging. Stilstaan is achteruitgaan leert ons het spreekwoord; dus werkte PSI in de voorbije weken aan de nodige evoluties en verbeteringen. Uitgebreid testwerk in Spa en de eerste wedstrijd voor het Franse GT-kampioenschap bleken uiterst leerzaam. Markus Palttala licht toe: “We waren zeker niet ontevreden na het New Race Festival maar we wisten dat er nog ruimte was voor verbeteringen. Testkilometers zijn dan ook onontbeerlijk. Onze aandacht is vooral naar de ophanging en remmen uitgegaan, wat moet resulteren in een nog betere wegligging van onze Porsche 996 GT-2. Vanzelfsprekend hopen we dat al dit werk dit weekend zijn vruchten zal afwerpen.” PSI-press |
|
|||
|
|||
Beide wagens worden gehuurd door enerzijds Van Sande en anderzijds Ecurie Endurance GT.
|
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|