![]() |
|
#1
|
|||
|
|||
Tunen Van Auto Wordt Wettelijk Geregeld
Quote:
Op het autosalon hebben wij uit nieuwsgierigheid ook een tijdje rondgehangen op een stand ivm tuning. We hebben goed gelachen en daar bleef het bij. Niemand van ons vond dit mooi. Desondanks hebben Sennake en Huudo toch eens de prijs gevraagd voor "getunede" lampen voor hun Peugeot 307 SW. Allée, eigenlijk stonden we ook op die stand te lachen en werden we toevallig aangesproken door een verkoper. Uit pure beleefdheid hebben we ons dan een brochure laten aansmeren. Aanvankelijk hadden we het plan om ook eens een tuningbeurs te bezoeken. Alleen om te gaan lachen. Bij nader inzien zullen we het toch maar niet doen. We zouden misschien wel eens ambras kunnen krijgen... Conclusie : de meeste mensen die ik ken vinden het tunen van auto's, zoals hierboven beschreven, niet mooi. En jullie ???? C U |
#2
|
||||
|
||||
Extreme tuning vind ik ook lelijk... sommigen gaan hierin wel echt te ver...
Nu ja, da's mijn mening... smaken en kleuren verschillen gelukkig nog altijd... Ikzelf vind dat deze wettelijke regeling dringend tijd werd... in bepaalde mate natuurlijk. Ik heb mijn ottoke een beetje verlaagd en wa breder en groter velgen ondergesmeten, kwestie van enkel een sportievere look te hebben, en de wegligging wat beter te maken. Dan is mijn vwatuur niemeer "veilig" blijkbaar? Wel moet ik elk jaar mijn standaard velgskes terug eronder leggen om naar de keuring te gaan. Dit is op zich niet zo veel werk en ik zit er niks mee in, want 's anderendaags zitten die er terug onder. Trouwens... er zijn er die een week werk hebben om hunne auto om te bouwen om naar de keuring te gaan... Men mag dus wel eens rustig gaan bekijken of dit nu allemaal wel "onveilig" te noemen is...
__________________
http://www.m-s-e.be/ Last edited by B.V.S.; 22-01-2004 at 09:50. |
#3
|
||||
|
||||
goed dat een en ander nu wettelijk geregeld wordt. Ik kan er geamuseerd en met bewondering naar kijken, de auto's die op het salon stonden waren nogal 'overkill' voor wat het gebruik op de straat betreft. Ik denk niet dat er één enkele bruikbaar van zou zijn voor dagelijks gebruik. Een putje hier, een greppel daar en je kan opnieuw beginnen denk ik.
Ik kan wel begrijpen dat er mensen zijn die dat mooi vinden en veel geld aan uit geven. Iedereen doet met zijn centjes wat het wil natuurlijk. En er draait een hele industrie op, dus werkgelegenheid. ![]() Discrete tuning vind ik wel mooi. Mooie set velgen, spoilertje, schortjes en bumpers, zo een beetje à la AMG, de BMX M-reeks en de Audi S-reeks. Maar zelfs daar zou'k mijn geld niet aan geven. ![]() |
#4
|
||||
|
||||
ik vind ook discretere tuning het mooist, het moet ook functioneel blijven hé
als je een verkeersdrempel niet meer kan pakken zonder te raken onderaan, dan zit je over de limiet maar een mooi stelletje velgen, lipje voor, discreet spoilertje acheraan kan mij bekoren. Ik zou niet graag met een standaard standaard auto rijden ik bedoel maar, een golf met van die plastieke wieldeksels zoals je er 13 in een dozijn hebt, zou ik toch van andere 'janten' voorzien, kwestie van toch iets onderscheidend te hebben. Stel u maar voor dat er drie grijze golfkes naast mekaar staan en ge kunt die van jezelf er niet direct uithalen zonder naar de nummerplaat te zien ... dat bedoel ik,maar echt heel veel geld zou ik er niet aan kunnen uitgeven, tenzij voor een motortuning misschien ![]() maar smaken verschillen uiteraard
__________________
![]() |
#5
|
||||
|
||||
Ik vind ook discrete tuning wel mooi, maar de meesten overdrijven hierin. Als ge ze in essen zag zeulen met hun bumpers en neon en van die mega spoilers (dan hebben ze wel altijd nen toog of picknick tafel mee, handig).
Onze seat is lichtjes verlaagd en er staat een andere uitlaat onder. Samen met de standaard 16 duims velgen en zijschorten al meer dan mooi genoeg. FF
__________________
Calamitas R&S Team - www.calamitas.be |
#6
|
||||
|
||||
Alu velgen moeten er sowieso op (de velgenmaat hangt af van de auto natuurlijk). Tegenwoordig kan je bij veel constructeurs een sportvering kopen, dat vind ik ook wel mooi zo een beetje verlaagd: dan zijn de wielkasten beter gevuld.
Tuning kan zeer mooi zijn als het deftig gedaan is vind ik maar ik zou het zelf niet doen. Het heeft bij mij ook zoiets margi: veel van die mannen steken al hun geld in die auto en moeten er dan ook zwaar mee kunnen uitpakken op meetings enzo. Als ik het al zou doen, doe ik het voor mezelf en niet om de man uit te hangen. |
#7
|
||||
|
||||
Misschien intressant van met de Paddock eens een bezoekje te brengen aan VW mania. Een jaarlijkse VW Meeting, zowal water als luchtgekoeld. Zeer intressant voor zowel techniek als looks. Ik denk persoonlijk dat VW mania de hoogste kwaliteit bied op gebied van tuning.
Andere meetings draaien al snel uit op lelijke stickerboeken, nseeuwruimer en dergelijke
__________________
That's right... Taunt the professional ass kicker. |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
#9
|
||||
|
||||
Uiteraard horen bij zo'n velgen gepaste banden bij
![]() ![]() |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Daar zie je zwaar uitgebouwde bakken, maar ook super mooie, toffe ambiance! Als ik eens geen tweede zit heb, ga ik daar eens een weekendje met kameraden doorbrengen, alhoewel, vanaf dit jaar was in de nekkerhal, wel spijtig want hofstade was sowieso leuker, in openlucht ed Wij hebben daar al met onze Fun Cup twee keer gestaan, en vorig jaar ben ik met ons vader zijn VW Porsche 914 daar naartoe gegaan, en heb er een sprintje mee getrokken ![]() super, maar niet goed voor de auto denk ik ![]()
__________________
![]() |
#11
|
||||
|
||||
MJa, "de echte Mania" was vorig jaar aan de Nekkerhallen, maar op de normale datum (weekend voor 15 augustus) was er een andere vw meeting in Hofstade.
__________________
That's right... Taunt the professional ass kicker. |
#12
|
||||
|
||||
Ik maak mij toch een kleine bedenking bij de minimum hoogte van 11cm: hoe hoog liggen Lambo's en Ferrari's van de grond?
|
#13
|
||||
|
||||
Een Ferrari 360 heeft een ground clearance van 5.1", omgerekend dus ongeveer 12,75 cm. Een Lotus Exige heeft dan maar 9 cm wat dus te weinig zou zijn. Het ljikt me echter niet dat er hierover problemen gemaakt zullen worden omdat de wagen zo uit de fabriek komt.
|
#14
|
|||
|
|||
Quote:
Buiten de discussie inzake de tuning wil ik reeds opmerken dat het nu reeds een verkiezingsstunt zou kunnen zijn. Bertje ligt al een hele tijd onder vuur en probeert er alles aan te doen om in een goed daglicht te komen. Zoals in het artikel staat tunen naar schatting 40.000 mensen hun auto. Dus 40.000 stemmen extra voor Bertje. Maar hier gaan we de politieke weg op en dan moeten we voorzichtig zijn. Ook de commercie zal hier goed bij varen. De gebruikte onderdelen dienen een goedkeuring te hebben en de werken moeten worden uitgevoerd door een erkend tuner/garagist. C U |
#15
|
||||
|
||||
Ik ben hevig voorstander van tuning... doe er zelf heel hard aan mee
![]() En of het een verkiezingsstunt is, weet ik niet... er is al sinds vorig jaar sprake van een wettelijke regeling te ontwerpen voor getunede wagens... |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|