![]() |
|
|
|||
|
|||
Autosportmagazines
Ok, ik beken ik ben een beetje verslaafd aan het kopen en lezen van autosportmagazines. Effe opbiechten welke:
Van eigen bodem uiteraard Turbo en Autonews. Ik ben ook op Top Chrono geabonneerd geweest en zodoende nu op Turbo. Tijdje Vitesse gelezen toen ze nog wekelijks waren. Nu enkel nog Kartlife. (nog steeds aprilnummer in de rekken, maar ze zouden met een nieuw blad bezig zijn). In de Nederlandse taal af en toe ook Racereport, Start 84 (als ik het vindt en autosportmagazine) Van onze zuiderburen lees ik Autohebdo en Echappement. Om mijn kennis van m'n "moedertaal" bij te houden koop ik Autosprint. Uit Blighty komen dan weer Motorsport News en Autosport. En af en toe Motorsport. Iettsje verder over de plas drukken ze dan weer racer en dat verslind ik steevast. Tot slot ook een wekelijkse dosis Motorsport Aktuell. Welke bladen lezen de andere Belgische autosportliefhebbers? Laat het me weten... |
|
||||
|
||||
Autowereld
Motorsport Ferrari World Modelauto Tamiya Model Magazine 4 Small Wheels Fine Scale modeler Auto Scale Autonews Autokrant Dat is het zo'n beetje. |
|
||||
|
||||
Over vroeger zullen we het niet hebben, toen had ik blijkbaar nog veel tijd om te lezen
![]() Tegenwoordig beperk ik mijn leesvoer tot Le Mans Magazine, De Autogids en sporadisch Autohebdo en VWscene. jan |
|
||||
|
||||
hmmmm...
Autohebdo Autosport Autonews Turbo Motorsport Auto-Motor Classic Classic Car Classic & Sports Car Modelauto Auto in Miniatuur 4 Small wheels Diecast collector Model collector af en toe Mille Milles (gordini & alpine) en natuurlijk...OldtimerPLUS Tussen haakjes, de Engelse 'Autosport'magazines (wekelijks) hou ik niet bij. Ik heb er een 30 tal nog liggen van de laatste zes maanden. Wie ze wil, mag ze gratis komen halen in Massenhoven. guy.devreker@pi.be |
|
||||
|
||||
Vroeger kocht ik er ook enorm veel (Autosport, Auto Hebdo, Sport Auto, Auto Motor und Sport, Autonews, Turbo, de Autogids, Autokrant, soms Autovisie,...) maar nu bijna geen meer. Reden: internet. Het spaart me in ieder geval een hoop geld uit
![]() |
|
||||
|
||||
soms Auto Motor und sport .... maar das dan meer om mijn duits te oefenen als wat anders .....
zelfde reden als stijn ..... internet
|
||||
|
||||
Sinds Februari (internet) steeds minder, blijf wel Autosport kopen, dit is wel echt de bijbel van autosport vind ik.
Ik houd ze ook bij, en omdat dit een wekelijks magazine is heb ik er al wat ![]() Motorsport news, Racer en autosportmagazine ken ik niet eens, zou het kunnen dat deze hier rond Aalst niet in de rekken te vinden zijn? Verder, geabboneerd op Turbo en soms koop ik nog Auto Hebdo, Sport Auto en Autonews. ![]() |
|
||||
|
||||
Autosport (UK)
Motorsport Aktuell (D) Nascar Winston Cup Scene (US) Turbo (B) Autonews (B) Autokrant (B) De eerste 2 zijn wekelijks en neem ik ook helemaal door. Nascar WCS is ook wekelijks maar ga ik opzeggen omdat het zoveel kost aan post (x3) en www.nascar.com ook veel info geeft. De Belgische magazines lees ik voor de belgische nieuwtjes maar het is spijtig genoeg meestal "oud" nieuws dat we kunnen lezen omwille van het feit dat ze niet wekelijks zijn. Zeker de reportages over WK F1 en Rally zijn vrijwel overbodig omdat iedereen die het een beetje volgt alles reeds weet. Sinds ik vaak op 'de paddock' kom zijn de Belgische magazines bijna helemaal overbodig want hier horen we het ook allemaal
|
||||
|
||||
Ik hou het bij Autosport en internet,
ik sta versteld hoeveel mensen zoveel magazines leven, met dat budget moet je zo ongeveer al een race kunnen rijden ... |
|
||||
|
||||
- F1 Magazine: UK
het enige officiële F1 magazine. Redelijk duur (€ 8) maar altijd met scoops en altijd up to date. - Autosport: UK voor de algemene kennis. - MotorSport Actuell: D lijkt een dom krantje, maar bevat een bom aan informatie.
![]() Last edited by TiBo; 03-06-2003 at 13:01. |
|
||||
|
||||
Autowereld
Turbo en vooral internet... *nothing beats the Internet* ![]()
|
|||
|
|||
Steve, Motorsport News en Racer zijn nochtans zusterbladen van autosport.
Motorsport News heette vroeger Motoring News en is een jaar of 5 geleden opgekocht door Haymarket. (Uitgever van Autosport). Het grote verschil is dat het een krant is die zich vooral op de Britse autosportscene richt. F1 en CART komen ook wel aan bod maar niet uitgebreid. Daarentegen staat er wel veel rallynieuws en ook autospeedway in. Racer is dan weer Amerikaans en vooral op IRL, NASCAR en CART gericht. Toch ook aandacht voor F1 en andere amerikaanse autosporttakken. Racer is een maandblad. Autosportmagazine is Nederlands (www.autosportmagazine.nl) maar niet echt een aanrader tenzij je geïnteresseerd bent in de Nederlandse piloten. Voor regio Aalst weet ik niet echt goeie boekenwinkels maar bij boekhandel Rooigem op de Rooigemlaan in Gent vind je al die bladen zeker terug. Anders kan je ook eens gaan kijken bij IMS. www.imstijdschriften.be, ze hebben winkels in Leuven, Antwerpen, Brugge en Hasselt. Ik vermoed dat die zo'n kleine 200 verschillende autotijdschriften in de rekken hebben staan. Op de website krijg je een overzicht per winkel, van wat ze in stock hebben. Veel leesplezier... |
|
||||
|
||||
Turbo ( het enige magazine met touring cup info
![]() ![]() Autonews ( al heb ik een grondige hekel aan hun soms helf vertaalde onderschriften, bij Turbo ook trouwens) Formule 1 ( sinds ze een twwemaandelijks bald zijn erg leuk, goede info en vooral leuk de achtergrond erhalen zoals nu de "net niet" reeks en voordien " de slechtste wagen waar ik ooit mee reed" serie) Inside NASCAR (bestaat denk ik niet meer) Stockcar racing ( veel info over NASCAR en andere series) Circle track ( sporadisch, veel technische info en info over de verschillende dirt series) Racer autosport
|
||||
|
||||
Turbo Magazine
Autowereld De Autogids Ché&P (naast schoon vrouwen ook altijd iets, niet veel, maar toch iets over auto's ![]() en sporadisch ligt er thuis wel eens iets anders als Auto, Motor und Sport of iets franstalig (maar de naam ontschiet me)
|
||||
|
||||
"ontschieten" vind ik een pracht van een nieuw werkwoord en zal te pas en te onpas tegen je gebruikt worden Maarten, zoals vb. de Funcup Kever van de familie Perdieus ontschoot zich op de Raidillon
![]() jan |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|