![]() |
|
|
||||
|
||||
Montoya is niet akkoord
Quote:
In alle eerlijkheid, ik vond het deze keer eerder Monty's fout dan Schumacher's. Als hij hierover begint te klagen, mag hij de videoband van Interlagos 2001 nog eens bekijken, waar Verstappen alle schuld over zich kreeg in een min of meer gelijkaardig incident. Oké dat die drivethrough te Maleisië idioot was. Maar dat is nog geen reden om Schumacher hier net dezelfde -onverdiende- straf te laten 'uitzitten'.
|
||||
|
||||
Aiaiai, ik vrees dat JPM nog eens last gaat krijgen met de autosportoverheden. Mensen die botweg hun gedacht zeggen, hebben ze daar niet graag (tout le monde est beau, tout le monde est gentil).
Wat het incident zelf betreft, zal dat wel een goede les zijn voor hem zeker ? Ik dacht gisterenmorgen nog dat hij heel wat rijper was in vergelijking met vorig seizoen en dan gebeurt zoiets. Als je met MS duelleert, hoor je gewoon te weten dat hij zulke streken uithaalt. Soms moet je je trots misschien eens inslikken en ik vermoed dat hij anders had gewonnen. Jammer.
|
||||
|
||||
Slechte verliezer die Montoya!
Misschien moet hij die arrogantie maar eens laten vallen. Hij was er zo zeker van dat hij Schumacher de baas was ... Hij staat nu niet enkel voor "Jan Lul", hij ziet ook Ralf met de nodige punten weglopen. Begrijp me niet verkeerd, ... snelle jongen die Montoya, maar om het in Top Gun termen te zeggen: "His ego is writing cheques, his body can't cache!"
|
||||
|
||||
Tja, twee weken was iedereen (op een paar officials na) het eens dat de straf voor Montoya onterecht was. Nu is er een min of meer gelijkaardig geval, dan moeten ze toch niet opnieuw dezelfde fout maken zeker.
Montoya redeneert: "als ze mij voor zoiets een straf geven, moeten ze hem er ook één geven". Als antwoord daarop zou ik zeggen wat ze mij ook altijd antwoordden als ik zoiets zei: "als die andere in de Leie springt, gaat gij dan ook springen?" Het is ook een beetje gelijkaardig met een scheidsrechter in een voetbalmatch die eerst een onterechte strafschop geeft aan de ene ploeg en er dan ene geeft aan de andere, terwijl hij absoluut zeker is dat die onterecht zou zijn. Zo'n compensatiemaatregelen zijn nooit te verantwoorden, vind ik. Racing incident, net zoals in Maleisië, en daarmee is de kous af, vind ik. |
|
||||
|
||||
Qua arrogantie heeft JPM een goede leermeester in MS gevonden. Ze zijn elkaar waard, zowel op als naast de baan.
Wat het incident betreft, ben ik het als JPM-supporter volstrekt eens met de mensen die vinden dat het zijn eigen schuld was. Geen probleem. Zoals ik vanochtend tegen Descom al zei : dat is zijn temperament, dat meestal voor positieve dingen zorgt, maar soms ook averechts kan werken. Hij moet sowieso nog veel leren. Het is dan ook slechts zijn 2e seizoen en nu al wordt hij als grote MS-challenger naar voren geschoven. Zowaar geen simpele opdracht. En tja, als we de logica van vorige keer moeten volgen, zou deze keer idd MS gestraft moeten worden want deze keer treft hem geen schuld, net zoals vorige keer JPM... Maar dat laatste was voor alle duidelijkheid als grap bedoeld eh! |
|
||||
|
||||
Da heeft echt niks me slechte verliezer te maken , MS wordt altijd maar dan ook altijd de hand boven het hoofd gehouden ! ! !
Da weet iedereen ; ik vind het ni meer dan logisch da JPM is kwaad wordt ! "All men are Equal to FIA " but MS is more Equal then others" think about that ![]()
|
||||
|
||||
http://home.arcor.de/ish/video/22_mschumacher.avi
Ik leid uit de beelden af dat Schumacher van de ideale lijn af gaat omdat Montoya langs binnen probeert te gaan. Montoya beetje verrast, en een zachte tik is genoeg om z'n voorvleugel eraf te rijden. op f1onboard.com kan je verder nog een filmpje vinden van de nose-vervanging van Monty mét pitcommentaar.
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Ik denk dat Sennake bedoeld dat de logica van vorige keer is dat de onschuldige gestraft wordt. Dus dat JPM de vorige keer niet in fout was.
|
|
||||
|
||||
Quote:
Best fijn, die rivaliteit tussen 2 groten. Benieuwd naar Schumacher's antwoord ![]()
|
||||
|
||||
Schumacher: "I don't know what happened, I don't know what makes him unhappy."
|
|
||||
|
||||
Quote:
Beide heren zijn in dit incident gestraft geworden en hebben daardoor de leiding aan hun neus zien voorbijgaan. Ze zijn dan uiteindelijk ook achter elkaar gefinished. Een kleine week later laat de FIA weten dat elke vorm van onsportief gedrag streng bestraft zal worden. De straf van Montoya was hierop een voorbode. In Brazilië hebben de beide heren het in de eerste bochten proper gehouden. Wat op het rechte stuk erna volgde was dat één piloot voorbij wou en dat de andere zich verzette. Men mag z'n lijn verdedigen door daar éénmaal van af te wijken. Dat heeft Schumi maar éénmaal gedaan. Montoya is er gewoon tegenaan gereden. Montoya zelf zou waarschijnlijk zoiets benaderen als: "If he can't hack it, he's a fuckin' idiot.".
|
||||
|
||||
Het feit dat je bij een ongeoorloofd maneuver een stuk van je wagen verliest doet niet ter zake eh Tibo. Dat je jezelf daarmee straft is je eigen schuld.
En bovendien ging het daar eigenlijk niet om, maar wel om het feit dat Montoya gestraft wordt als Schumacher tegen hem aanrijdt. Ik wil nog aannemen dat het niet met opzet was en dat MS geen straf verdient, maar dan verdient JPM er in geen 100 jaar ook geen. Daar gaat het om. En ik begrijp JPM zijn redenering (alhoewel ik me er niet bij aansluit) : vorige keer rijdt MS tegen JPM, MS moet binnen voor een nieuwe neus en JPM krijgt de straf zodat beide kemphanen achteraan moeten aansluiten; deze keer rijdt MS weer tegen JPM die deze keer zelf een nieuwe neus moet gaan halen terwijl MS deze keer niet gestraft wordt en daardoor niet beide kemphanen achteraan moeten aansluiten. Nogmaals : het is JPM's vizie, niet de mijne. Mijn mening hierover is dat niemand in beide incidenten gestraft had mogen worden en dan had de balans in evenwicht geweest : beiden hadden ze dan 1 keer achteraan mogen aansluiten door hun eigen fout. |
|
||||
|
||||
100% met akkoord.
|
||||
|
||||
![]()
conclusie, de F1 heeft weer twee kemphanen............werd tijd ook!
Gewoon allemaal op de bank zittem en genieten, laat de "oude tijden" herleven
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|