De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Stuffis Generalis > Games
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 16-11-2002, 15:06
TiBo's Avatar
TiBo TiBo is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: De Metropool
Posts: 1,609
Doom III Alpha (E3 Demo)

Als officieel Alpha-tester voor Id Software heb ik onlangst mijn exemplaar van Doom III in handen gekregen

Ik heb het beestje eens goed onder handen genomen en was het huilen nabij toen ik het aantal FPS (frames/sec) in de gaten kreeg. De graphics daarentegen zijn smokin'! Vooral de lichteffecten zijn revolutionair!
Qua menu's is er nog niets aanwezig en de meeste settings dienen dan ook te worden aangepast via de console of via de .cfg file.

Ik heb al een aantal screenshots genomen als teaser. Later volgen er meer.

Specs:

- P4 @ 2.2 GHz
- GF4 Ti 4600

De eerste 4 screenshots werden genomen op 1024*768, de overige op 1280*1024.
De laatste drie zijn op originele resolutie (1280*1024) gehouden.











Maxed Out screenies (op m'n site):

1
2
3 (1FPS !!)

Het grootste probleem met deze Alpha is dat van overlappende polygonen. Het komt er dus op neer dat alles wat je ziet ook effectief volledig wordt ingevuld. Grafische vlakken die overlappen worden volledig getekend wat véél energie vraagt van de 3D kaart. Momenteel liggen de ATI Radeon 9700 en de GF4 Ti 4600 volledig op de knieën.
Het vooruitzicht is echter dat Doom III zal draaien op GF2.


PS: Gelieve hier geen vragen te stellen i.v.m. warez, ... daar zijn andere wegen voor!
__________________

Last edited by TiBo; 16-11-2002 at 15:12.
Reply With Quote
  #2  
Old 16-11-2002, 16:07
TiBo's Avatar
TiBo TiBo is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: De Metropool
Posts: 1,609
Doom III ondersteunt momenteel 7 resoluties. Van elke resolutie heb ik een screenie gemaakt zodat je een betere indruk krijgt over hoe de resolutie een invloed heeft op de beeldkwalitiet en het aantal FPS.


400*300
512*384
640*480
800*600
1024*768
1152*864
1280*1024

Stay tuned!
__________________
Reply With Quote
  #3  
Old 16-11-2002, 16:35
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
rofl 400 op 300 en slechts 45 frames op nen 2 gieg

dat ze dat game nog maar een paar jaar in de ijskast laten liggen. Wil een game succes hebben moet het speelbaar zijn op gangbare configuratie op het moment van verschijnen.

airco
__________________
Reply With Quote
  #4  
Old 16-11-2002, 22:30
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Posts: 4,889
....maar een waarlijk grafisch orgasme
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus.
Reply With Quote
  #5  
Old 17-11-2002, 12:49
Beemer's Avatar
Beemer Beemer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2002
Location: Glasgow
Posts: 1,597
Het ziet er grafisch inderdaad prachtig uit, maar ik ben es benieuwd hoe ze dat vlot op een gf2 gaan kunnen laten draaien, ik denk da ze dan nog veel werk hebben en dat de voorspelde release date dan nooit gehaald zal worden!

Ik gok op Unreal 2
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 14:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.