![]() |
|
|
|||
|
|||
Gezocht : programeerkennis
Heeft er daar iemand ervaring met micro-controllers ?
Zo ja , met dewelke ? Of heeft er iemand interresse om dat terein te verkennen ? In eerste instantie zou er een programma moeten geschreven worden om de steeds vaker voorkomende toerentellers en kilometertellers aan te sturen die werken met stappenmotoren. Normaal krijgen deze dingen signalen van de originele motor-CPU . Bij vervanging door een race-injectie/ontstekking komt het vaak voor dat de nodige signalen niet kunnen gegenereerd worden . Dus, zij die zich geroepen voelen , hier is hulp welkom. |
|
||||
|
||||
Op zich voel ik me wel aangesproken .... lijkt me een interessante case om uit te werken ..... Helaas ben ik op vlak van micro-controllers een grote leek ..... Dus ik vrees dat ik nog ietsje te licht weeg om zulk een project te dragen.
|
|||
|
|||
Beste Airco !
Kan je me even verduidelijken wat het verschil is tussen personeel zoeken voor een team ( dat gedelete werd ) en een programmeur zoeken ? ( dat blijkbaar wel in je kraam past ) Spreken we hier niet over een verdoken personeelsadvertentie of heb ik het weeral mis ? Als ik mod. was en ik zou de regels toepassen dan ging deze er ook af, maar ja, .... Lemans, je kent me hé, ook jij hebt het hart qua autosport op de juiste plaats, en je probeert ook kanalen te zoeken om je positie te verstevigen maar blijkbaar liggen sommige mensen beter in de markt dan anderen. ![]() No hard feelings, je zal waarschijnlijk je personeelsaanvraag eerst aangetekend verstuurd hebben naar de admins ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
Beste Driesco !
Er zit volgens mij wel degelijk een verschil tussen een vraag naar informatie en een vraag naar arbeid . Bij mijn weten is het ook een probleem waar niet enkel wij mee te maken krijgen en dan is een "forum"oplossing wel voor iedereen toegankelijk . Dit kan moeilijk gezegd worden van het andere aangehaalde voorbeeld . Verder worden er ook vragen gesteld over de meest diverse problemen aangaande informatica en vertel me nu niet dat die alleen mogen beantwoord worden door mensen die er niets van afweten . Informatie is pas bruikbaar als het ook waar is . |
|
||||
|
||||
Quote:
Admins en Mods beslissen wat kan en wat niet kan, daar hebben we geen "steken" voor nodig. wat betreft de kennis over programeertaal => net niet voldoende om u hierbij te helpen Lemans...
|
|||
|
|||
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Ik kan wel redelijk overweg met Step7 van Siemens (Simatic), als je zoiets in gedachten had kan ik misschien wel wat helpen...
FF
|
||||
|
||||
Ik denk dat ne PLC in ne race auto zetten nogal omslachtig en duur is.
Ikzelf heb kennis van de volgende micro-controllers: Motorola 8051-familie (meer dan 5 jaar geleden) Zilog Z86 Mitsubishi Philips |
|
||||
|
||||
Een race-injectie, die heeft meestal zelf ook de signalen van toerental nodig dacht ik om uit de mapping te lezen welk brandstofmengsel nodig is en welke voorontsteking enz... Uit die injectie kan je dan dus ook de gegevens halen om een toerenteller te doen werken...
Of heb ik het hier volledig misbegrepen wat het probleem is ? |
|
|||
|
|||
Dag Alain,
Een DTA - injectie heeft een signaal voor de toereteller maar dit is een 0.5 Amp. - 12 V bloksignaal . Om hieruit een sturing te destilleren om toerentellers met stappenmotoren te sturen moet je dus zelf aan het werk gaan . Groeten Johan |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|