![]() |
|
#2
|
||||
|
||||
Jeudi 08.07
Installation dans les paddocks à partir de 08h00 Essais libres payants 15.00 - 18.00 h./u. VW Fun Cup (370 euro TVAC) (180’) Vendredi 09.07 7.00 - 07.45 h./u. Contrôle administratif Monoposto 07.00 - 08.30 h./u. Contrôle administratif BTCS 08.00 - 08.45 h./u. Contrôle administratif pour les pilotes Uniroyalallemands, français, italiens, hollandais et anglais 08.00 - 09.15 h./u. Contrôle administratif Formule France 08.45 - 12.00 h./u. Contrôle administratif VW Fun Cup 07.00 - 09.30 h./u. Contrôle technique BTCS 08.00 - 12.00 h./u. Contrôle technique VW Fun Cup selon timing en annexe 14.30 - 18.15 h./u. Contrôle technique VW Fun Cup selon timing en annexe 20.00 - 21.00 h./u. Contrôle technique VW Fun Cup des voitures à représenter 10.00 - 11.15 h./u. Cours théoriques et briefingpour les pilotes des voitures incentives Briefings 08.00 h./u. Monoposto 08.45 h./u. BTCS 09.30 h./u. Formule France 10.15 h./u. VW Fun Cup pilotes italiens, anglais et hollandais 11.15 h./u. VW Fun Cup pilotes belges, français 09.00 - 09.30 h./u. Monoposto Qualifications 1 (30’) 09.45 - 10.30 h./u. BTCS Qualifications 1 (45’) 10.45 - 11.15 h./u. Formule France Qualifications 1 (30’) 11.30 - 12.30 h./u. Pilotes voitures incentives Cours pratiques (60’) 12.45 - 14.15 h./u. VW Fun Cup Qualifications (90’) 14.30 - 15.00 h./u. Monoposto Qualifications 2 (30’) 15.15 - 15.45 h./u. Formule France Qualifications 2 (30’) 16.00 - 16.45 h./u. BTCS Qualifications 2 (45’) 17.00 - 18.30 h./u. VW Fun Cup Essais libres (90’) Samedi 10.07 09.00 - 09.30 h./u. VW Fun Cup Warm up (30’) 10.00 - 11.00 h./u. BTCS Course 1 (60’) 11.30 - 12.00 h./u. Monoposto Course (30’) 12.30 - 13.15 h./u. Formule France Course (45’) 13.45 - 14.45 h./u. BTCS Course 2 (60’) 14.50 h./u. VW Fun Cup Début procédure 16.00 h./u. VW Fun Cup Départ Dimanche 11.07 17.00 h./u. VW Fun Cup Arrivée Contrôle Technique VW Fun Cup vendredi 09 juillet 08.00 - 10.00 h./u. Numéro 1 à 40 10.00 - 12.00 h./u. Numéro 41 à 71 14.30 - 16.30 h./u. Numéro 72 à 91 16.30 - 18.15 h./u. Numéro 92 à …………. 20.00 - 21.00 h./u. Contrôle technique VW Fun Cup des voitures à représenter
__________________
![]() |
#3
|
|||
|
|||
Iemand enig idee hoe het er staat of een link naar live timing ???
C U |
#4
|
||||
|
||||
Staat er niks op RIS?
__________________
WRC-prono 2009 kampioen |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
1. Bouvy-Jussy-Mollekens-Morlet (Impact Racing) 82 ronden 2. Talpe-Talpe-Lhoest (Loco) op 15.691 3. Dewulf-Mathieu-Theeuws-Van Canneyt (Bergdorff-Optometrix) op 30.060 4. Dubois-Dubois-Delcour-De Keijser (Dub’s Team) op 42.737 5. De Cock-De Keijser-Verhoeven-Colman (MTE-Breitling) op 58.569 6. Rose-Clough-Harris (JPR Motorsport) op 1.0.564 7. Appercé-Denis-Godart-Mansy (Fun Passion) op 2.47.006 8. André-Galand-De Vits-Bouche (Bean’s Project) 2.55.823 9. Fortemps-Mosbeux-Pecoraro-Capocci (Colson) 2.57.225 10. Scholzen-Scholzen-Scheiff-Haugg-Toussaint (Scholzen Racing) op 3.03.786 Bron: Racingworld.be
__________________
WRC-prono 2009 kampioen |
#6
|
||||
|
||||
En de Maarten? :-)
__________________
That's right... Taunt the professional ass kicker. |
#7
|
||||
|
||||
13de na 25uren
stom dat ons vader een beetje té snel reed in het begin van de pitstraat, nog voor de benzinepompen is hij geflitst en de sanctie was niet mild : één ronde straf werd erbij geteld of beter afgetrokken! daardoor 13de en dus niet in de top 10, maar wel een 3de plek in de light. Zonder die extra ronde zat een 2de plaats er in, maar we mogen tevreden zijn want niet veel schade, alleen een paar pippo's die in mijn poep hebben gezeten en daardoor kunnen we de achterkap herstellen en weer een stuk spuiten! Dat model van mexx op de achterkant heeft ze té veel afgeleid zeker ![]()
__________________
![]() |
#8
|
||||
|
||||
Is er ergens een volledige uitslag te vinden ?
Ik vind enkel de top 20... ![]() |
#9
|
||||
|
||||
die zal één van de dagen wel op www.vwfuncup.com komen
of anders op www.perdieus.com ik ben de uitslag na de race vergeten af te halen op het secretariaat, vermoeidheid waarschijnlijk!
__________________
![]() |
#10
|
||||
|
||||
Vraagje voor Maarten: hoe zit dat met die manche op Zolder in oktober? Ik vind nergens iets over een evenement op die dag terug...
|
#11
|
||||
|
||||
die manche gaat door één van de laatste weken van oktober, op de voorlaatste zaterdag als ik me niet vergis
dat is zoals ieder jaar op één dag te doen voor de liefhebbers: wij rijden 8 en 9 augustus op de nurburgring, zondag de achtste is er een demo wedstrijd van de fun cup van een half uur met één piloot van elk team, nadat er achter alain prost drie ronden wordt gereden beginnen de fun cups volgens startorde van europees kampioenschap aan een race van dertig minuten zonder training, maandag is er dan een vier uren race met training en kwalificatie. Die zondag moet er iets met historics zijn en voor een veertigduizendtal toeschouwers dus die demo wedstrijd, ik zie er al naar uit ...
__________________
![]() |
#12
|
||||
|
||||
het raceverslag van perdieus motorsport
Zoals ieder jaar nam Perdieus Motorsport weer deel aan de 25uren VW Fun Cup. Het tweede jaar op rij werden twee wagens ingezet. Op de éénzitter reed de ganse familie, zonen Pieter en Maarten Perdieus werden bijgestaan door hun vader Marc, op de tweezitter reden gelegenheidspiloten Raf Bleeckx, Paul Grutman en Ivan Hopchet. Beide wagens gingen van start met een podiumplaats in respectievelijk de Light klasse voor de éénzitter en de Bi-place-klasse voor de tweezitter. De trainingen en kwalificaties verliepen voor beide wagens vlekkeloos. Maarten realiseerde in de natte omstandigheden een 30ste tijd op een kleine 120 éénzitter Fun Cups, en Raf Bleeckx zette de 7de tijd neer op 16 ingeschreven biplace Fun Cups. De taktiek voor beide wagens was duidelijk. Met zoveel wagens aan de start was het zaak geen brokken te rijden, een braaf tempo aan te houden en zo zou een goed resultaat moeten volgen. Maarten nam de start op de éénzitter en reed na de start naar de 22ste plaats op een paar ronden tijd, maar toen de baan droger begon te worden bleef hij een strak tempo aanhouden terwijl vele andere fun cups hun tempo verhoogden. Er werden meer risico's genomen en er begonnen zich regelmatig crashes voor te doen, zo ook vlak voor Maarten na de pif paf bochten combinatie. Om deze crash te ontwijken moest Maarten zwaar in de remmen, een té late reactie van een achterligger had een zware tik bij Maarten tot gevolg die evenwel alleen maar carosserie schade aanbracht zodat Maarten zijn tempo kon blijven behouden, met als gevolg dat hij rond de 25ste plaats binnen kwam na anderhalf uur rijden. Pieter nam dan over en voerde net als vader Marc de taktiek verder uit door een tempo te rijden waarbij de auto gespaard werd. Voor de nacht werd overschakeld op dubbele relais, wat de andere piloten de kans gaf om een beetje bij te slapen. Er mag maximaal drie uur aan één stuk gereden worden en dit paste Perdieus Motorsport dan ook ten volle toe. Tegen de ochtend aan waren de race-omstandigheden optimaal zodat de tijden lichtjes daalden en het tempo dus omhoog kon zonder de auto te moeten forceren. Vader Marc reed in zijn laatste stint nog voor de tankzone iets té snel in de pitlane waardoor er een ronde straftijd op het conto van wagen nummer 32 kwam. De hoop op een tweede plaats in de light klasse vervloog met deze sanctie ondanks een felle eindsprint van de zonen Perdieus. Het resultaat was een 13de stek algemeen en 3de plaats in de light klasse. Geen schade gereden, afgezien van de tik op de achterkap, met andere woorden een positieve balans. De biplace kende een vlekkeloze start met Paul Grutman aan het stuur. In het begin van de race werd geopteerd voor stints van 40 minuten per passagier. Raf nam over van Paul, waarna Ivan hetzelfde deed na uren race. De biplace ging de nacht in op een tweede plaats in haar klasse. Ook hier werd overgeschakeld op dubbele stints. Voor Paul en Raf verliepen deze perfect, maar Ivan maakte omstreeks drie uur in de nacht een inschattingsfout waardoor hij crashte met een andere deelnemer. In totaal een 50tal minuten verloren (reparatie incluis) en teruggevallen naar de vierde stek in de biplace klasse. De achterstand op de eerste drie was iets té groot geworden, maar de voorsprong op de vijfde in de klasse was dan weer groot genoeg om de 25uren op een risicoloos tempo te voltooien. Verder deden zich geen problemen meer voor en werd deze race voor de biplace dan ook afgesloten op de vierde plaats in haar klasse. Ook hier een positieve balans op de crash in de nacht na! foto's vind je hierboven en op de site www.perdieus.com die zal in de loop van de week verder worden geupdate, maar ik heb nog niet alle foto's binnen gekregen
__________________
![]() |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
![]() |
#14
|
||||
|
||||
dat zou tof zijn alain
ik ben van plan om dringend eens op de playstation te gaan spelen van mijn broeder, want dat circuit ken ik nog niet en om dan een demo te rijden ... djeezes, zonder te oefenen soit we wijken af resultaten en video's van de 25uren staan online op www.vwfuncup.com wij staan blijkbaar 2de in de light met een race minder gereden, dat belooft ook de biplace staat met een race minder derde in haar categorie kan er iemand aan de puntentelling uit in de light klasse? heel eigenaardig
__________________
![]() |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
ipv de plaats in de light klasse te gebruiken, gebruiken ze precies de positie in het algemeen klassement om die punten toe te kennen! (na 25h => de helft van de dubbele punten = normale punten) Loco 2e algemeen (1e light) => 46 ipv 50 ptn na 25h Trébuchet 11e algemeen (2e light) => 36 ptn ipv 46 Perdieus 13e algemeen (3e light) => 34 ptn ipv 44 Flying Car 27e algemeen (4e light) => 20 ptn ipv 43 in de voorgaande wedstrijden scoorde immers ook niemand 50ptn... toch wel een rare manier van tellen! (de kolommen zijn precies ook niet breed genoeg om de halve punten te tonen, behalve als het getal < 10) |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|