De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Driver's seat & Trackdays
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 18-10-2004, 22:37
Autosport.be's Avatar
Autosport.be Autosport.be is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Aug 2002
Location: Wetteren, Belgium
Posts: 203
Clio Cup - Belcar Masters - Raceverslag Philippe Leybaert

RENAULT CLIO CUP - BELCAR MASTERS 16/17 OKTOBER 2004

WEDSTRIJDVERSLAG PHILIPPE LEYBAERT

KWALIFICATIE 1

Het was droog, maar de baan lag er aan de vochtige kant bij. Daarom was het zeer moeilijk om de nieuwe slicks op temperatuur te krijgen. Pas na een ronde of 6 kwamen de banden op bedrijfstemperatuur, maar toen kreeg ik voor de zoveelste keer problemen met oververhitte remschijven. Voor elke bocht moest ik tientallen meters te vroeg op de rem om toch nog veilig de bocht te kunnen nemen. Meer dan een tiende plaats zat er niet in.

KWALIFICATIE 2

We besloten om de koelingsbuizen van de voorste remmen te vervangen en dat leverde resultaat op. Deze ingreep, samen met een andere afstelling van de remmen en een andere manier van remmen zorgden ervoor dat ik zonder problemen de volledige sessie kon afwerken. Het resultaat was dan ook bevredigend: 1:48.3, oftewel 6 tienden van de tweede plaats (de pole chrono van "Pilou" Corthals was buitenaards). Niettemin leverde dit pas een 7de startpositie op...

RACE 1

Een dreigende hemel, maar een piste die zo goed als droog was. Mijn start was niet super, maar verre van slecht. Alles ging goed tot bij het insturen van de eerste bocht. Vanuit het niets kreeg ik een zware tik op mijn achterwiel, waardoor ik hulpeloos in de grindbak belandde. De tik bleek van Freek Jonckheere te komen, die de controle verloor en zo tegen mij aan slipte. Onvrijwillig, dat wel, maar mijn race was om zeep. Na interventie van de takelwagen reed ik de race nog uit op een eenzame laatste plaats.

RACE 2

Net voor de start openden de hemelsluizen zich, met een totaal verregend circuit tot gevolg. Overal lagen verraderlijk diepe plassen en het zag er naar uit dat het een regenballet zou worden, met alles erop en eraan.
De start verliep deze keer zonder incidenten, en na een paar bochten bevond ik me al op een vijfde plaats. Een ronde verder gaat Dermont voor mij in de chicane de muur in. Spijtig voor hem, maar ik bedankte hem hartelijk voor de vierde plaats. Ik verloor mijn plaats echter snel aan een ontketende "Papy" Perrin, die zijn allerlaatste Clio wedstrijd betwistte. Ik kon zonder problemen de vijfde plaats behouden tot ik alles wit zag worden voor mijn ogen... door aangedampte brilglazen. De hele wagen was ingesmeerd met anti-fog hier en anti-condens daar, maar het belangrijkste glasoppervlak werd uit het oog verloren. Met een zicht van 0,0 was het een nachtmerrie om op de baan te blijven. De stijlfiguren die ik in de laatste 5 ronden opvoerde, konden zo in het (blooper)jaaroverzicht, maar toch slaagde ik erin om mijn machine op het asfalt te houden. Wel schoot ik er 3 plaatsen bij in, en kon als achtste aantikken, na de meest stresserende wedstrijd uit mijn race-carriere.

Tot zover de allerlaatste race voor 2004. De jacht is nu geopend om budget bij elkaar te harken voor 2005. Zowaar een nog moeilijkere taak dan het afwerken van een Clio Cup wedstrijd kijkend door 2 stukken melkglas.
Reply With Quote
  #2  
Old 18-10-2004, 22:42
pascual's Avatar
pascual pascual is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2004
Location: Espaņa
Posts: 286
Tof verslag! Veel geluk met het bij elkaar Harken van je Budget.
Reply With Quote
  #3  
Old 18-10-2004, 23:05
gti-r's Avatar
gti-r gti-r is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2003
Posts: 110
leuk verslag , doe zo verder en veel succes voor 2005
see you in zolder vroemmmm
Reply With Quote
  #4  
Old 19-10-2004, 00:51
lotuzzz's Avatar
lotuzzz lotuzzz is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2002
Location: Konijnenberg
Posts: 184
Wat die oververhitte remschijven betreft,

Ik stond tijdens race 1 bij het uitkomen van de chicane. Bij de auto's met zwarte velgen zag je na enkele ronden min of meer duidelijk het gloeien van de remschijven, maar bij Corthals en vooral u, Leybaert, was dat fenomeen duidelijk het ergst!
Misschien dus toch niet helemaal opgelost bij de 2e kwalif?
Reply With Quote
  #5  
Old 19-10-2004, 21:08
Don Kamiel Don Kamiel is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2003
Posts: 425
en Corthals zou ook remproblemen gehad hebben hoorde ik op de start grid.
Reply With Quote
  #6  
Old 19-10-2004, 21:10
Werner333's Avatar
Werner333 Werner333 is offline
Captain Paddock
 
Join Date: May 2001
Location: St. Kat. Waver
Posts: 5,490
Re: Clio Cup - Belcar Masters - Raceverslag Philippe Leybaert

Quote:
Originally posted by Autosport.be
Tot zover de allerlaatste race voor 2004. De jacht is nu geopend om budget bij elkaar te harken voor 2005. Zowaar een nog moeilijkere taak dan het afwerken van een Clio Cup wedstrijd kijkend door 2 stukken melkglas.
Succes met je zoektocht.

Verder heb ik ook de Markant Clio met gloeiende remschijven in de pitlane zien binnenkomen.
__________________

WWW.WERNER333.COM
Reply With Quote
  #7  
Old 19-10-2004, 21:47
Autosport.be's Avatar
Autosport.be Autosport.be is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Aug 2002
Location: Wetteren, Belgium
Posts: 203
Quote:
Originally posted by lotuzzz
Wat die oververhitte remschijven betreft,

Ik stond tijdens race 1 bij het uitkomen van de chicane. Bij de auto's met zwarte velgen zag je na enkele ronden min of meer duidelijk het gloeien van de remschijven, maar bij Corthals en vooral u, Leybaert, was dat fenomeen duidelijk het ergst!
Misschien dus toch niet helemaal opgelost bij de 2e kwalif?
Het was wel degelijk opgelost. De gloeiende remschijven zijn niet zo ongewoon voor een Clio.

Ik ben wel veeleisender voor de remmen dan de meeste andere piloten. Dat is iets waar ik nog moet aan werken.

Het is trouwens onbegrijpelijk dat er vanuit het technisch reglement niets gedaan wordt aan de ondermaatse remmen van de Clio. De voorste schijven zijn kleiner dan bij een Yaris, maar wel met 80PK meer vermogen. Misschien volgend jaar???
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 21:37.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.