![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
Nieuwe budget-klasse in FIA GT 2006/2007??
Ratel is weer bezig met zijn plannen voor het FIA GT, ik volg niet meer..........welke kant gaan we nu uit? Ik volg niet meer, zal het stukje uit de Autosport van 05-05-05 even samenvatten.
Behalve de bestaande GT1 en GT2 (het voormalige N-GT) wil hij de GT3 klasse in het leven roepen. Omdat de GT2 klasse zacht gezegd op zijn gat ligt is Ratel op zoek naar nieuwe wagens. Welke wagens komen in aanmerking voor de GT3 klasse ("standaard fabriekswagens")? O.a de Maserati Trofeo Light, Chrysler Viper Competition Coupé (zoals die van USCarworld Racing). Een iets minder dure klasse, wellicht dat de Privateers uit het N-GT daarmee weer terugkeren, die zijn vertrokken richting LMES en nationale kampioenschappen. Wat gaat er dan gebeuren met de G2 klasse van dit jaar? Nu al een mislukking?? Uiteraard heeft Ratel een dubbele agenda. Het "masterplan" van Ratel voorziet een WK voor GT1 wagens (waar hebben dat al eens eerder gezien? ![]() De races voor het WK GT1 zouden qua format ook veranderen. Als jezover moet reizen, bijvoorbeeld Japan of Australie dan doe je dat niet voor een sprintwedstrijdje van 500 KM. Nee, Ratel voelt wel iets voor een 1000 KM of een 4-uurs race. Het WK zou van start gaan als hij vier "fabrikanten" kan vinden die ieder 4 tot 5 wagens gaan inzetten. Grids van 16 tot 20 wagens voor een 1000 KM race........dat zal leuk zijn voor de toeschouwers ![]()
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#2
|
||||
|
||||
De plannen voor een WK zijn uitgesteld tot 2007. Het zou te kort dag zijn om voor 2006 het benodigde aantal fabrikanten te vinden. Op dit moment hebben alleen Maserati en Aston Martin een intentie-verklaring afgegeven. Gesprekken met General Motors schijnen positief verlopen te zijn, dan denk ik meteen aan Chevrolets voor de GT1.
Ratel heeft tevens een zijn gedachtenkronkels uitgelegd aan Chrylser en Ford, dit met het oog op de GT3 klasse. E.e.a. volgens de Autosport van 02-06-05
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#3
|
||||
|
||||
ik vind de fiagt zoals het nu is eigenlijk wel leuk. maar leuk dat er nu ook aan de wat mindere teams word gedacht. wel leuk als corvette, maserati, ferrari ,aston martin en saleen hun steun toezeggen
|
#4
|
|||
|
|||
Naar mijn mening is FIA GT op dit moment ok. De GT2 klasse zou wat sterker mogen, vooral met niet-Porsches (Ferrari 360/430, TVR, Panoz). Daarnaast heb ik, bij gebrek aan diversiteit in GT2, geen gezwaar tegen Group 2.
|
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|