![]() |
|
|
||||
|
||||
Tips gevraagd voor 24-uren race.
Dag mede-paddockers!
Het weekend van 06-07/08/2005 neem ik samen met 5 anderen deel aan een 24-uren race op de indoor-karting in Olen. Dit zal voor mij de eerste deelname zijn aan een kartwedstrijd. ![]() ![]() Via depaddock had ik graag aan de meer ervaren karters enkele tips willen vragen. Dit mag gaan over taktiek, voorbereiding, enz... We hadden nu het idee om stints van minstens 90 minuten te rijden, eventueel zelfs nog langer als de piloot nog zin zou hebben. ![]() Bij deze alvast dank! ![]()
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Tip 1: de maandag erna verlof pakken
![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
|
||||
|
||||
Een extra paar racehandschoenen kan geen kwaad schijnt als de huidige al wat kilometers achter de rug hebben.
|
|
||||
|
||||
Probeer rekening te houden met verplichte tijdstippen van tanken. eventueel kan je de pilotenwissel dan samen met het tanken doen. (als dit toegestaan is tenminste).
Goeie handschoenen is echt een aanrader want als je met blaren op je handen je tweede 90min. moet beginnen. Aangezien jullie deze wedstrijd midden in de zomer rijden misschien iets voorzien om te drinken tijdens het rijden. |
|
||||
|
||||
Als ze daar hetzelfde systeem als vorig jaar gaan hanteren dan moet er elk uur gewisseld worden van kart zodat elk team eens met elke kart heeft gereden. Het idee achter dat systeem is goed maar je kan daar serieus mee foefelen als je je ogen en oren maar gebruikt.
![]()
|
||||
|
||||
Als je geen goede conditie hebt is 90min veel hoor.
Na een dik uurke heb ik toch al wa krampen aan mijn rechterbeen (gas geven ![]() Kzou zeggen, probeer in het begin wat te pushen zodat je meteen een goede positie hebt ofzo. Bouw een voorsprong uit en dan kunde het wat rustiger aandoen. Maar dat hangt vooral af van de situaties dus en den ene denkt er anders over etc .. Ik heb max. nog 'maar' aan een 2u race meegedaan, maar ik denk dat zo'n 24u race wel een sfeerke heeft hoor ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
Quote:
Quote:
![]() ![]() De sfeer was alvast top... maar dat was dan ook het enige aangezien je dat te danken hebt aan je teamgenoten natuurlijk ![]() ![]()
Visit Kartgrid.be Last edited by Flitser; 12-07-2005 at 18:28. |
|
||||
|
||||
Quote:
Voorbereiding: zeker zorgen dat je goed uitgerust aan de start komt, anders gaat het heel zwaar worden. Nadien: de dag erna verlof nemen is zeker geen overbodige luxe, want uiteindelijk is het best wel zwaar (weinig nachtrust, veel fysieke inspanningen, ...). 24u van Olen is een heel speciale race, maar best wel een leuke. Heb me toen schitterend geamuseerd (op en vooral naast de piste ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]() Quote:
![]() Hollandse meiden ![]() ![]() ![]() ![]()
|
||||
|
||||
Ik kan Speesman en Flitser hier enkel in bijtreden.
De 24 uren van Olen zijn dan wel niet van een groot kaliber, zoals de 24 uren van Brussel, maar de sfeer en het speciale karakter van een familie-karting, want dat is het wel, maken dat meer dan goed. |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Als ge stram wordt...van een paar wittekes komt alles weer los en dan komt er zoveel "doemp" van u af dat ze achter u in de mist rijden...
|
|
||||
|
||||
Merci! Alvast hartelijk dank voor de geplaatste tips en opmerkingen! (Ze mogen natuurlijk nog altijd blijven komen...)
Wat de indoor in Olen betreft, die ken ik ondertussen wel, daar rij ik tegenwoordig wekelijks. Dat is nog een echte familiezaak! ![]() Op zaterdag 23-07-2005 houdt men in Olen eerst nog een 3-uren race om het gewijzigde parcours "in te zegenen". Samen met een goede vriend (die ook in ons 24-uren team zit) ga ik ook daar aan deelnemen om race-ervaring en uithoudingsvermogen op te doen. ![]() Ik heb speciaal het hele weekend incl. maandag vrij, dus rust voor en na de race zal geen probleem zijn. Zijn er dit jaar eigenlijk mede-paddockers die in de 24 uren starten? Zeg even goeiedag, dan trakteer ik een pintje! ![]() ![]() @Bugalfa: Ik pas mijn kart aan, hé. Ik monteer vliegensvlug een extra hendeltje op mijn stuur, en dan schiet ik vanuit mijn helm een harpoen naar mijn voorligger! ![]()
|
|