De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > BSOT/ Belcar Sprint & Belcar Sprint Historic
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 11-10-2005, 12:36
Clubman Clubman is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2005
Posts: 417
Sprinters Cup : in navolging van the end of tthe Touring Cup as we know it

Uit de thread over de Touring Cup mag blijken dat er héél wat leeft onder de deelnemers.

Allerhande nuttige opmerkingen en suggesties werden daar gegeven.
Regelmatig kwam daar ook de Sprinters Cup ten berde.

het leek me logisch een aparte thread te starten voor de Sprinters Cup om dat anders het ene wat te veel met het andere vermengd wordt.

Ik zal al meteen beginnen met 2 stenen in de kikkerpoel te gooien :

a. wat zouden jullie denken van een vaste rijTIJD, in plaats van een aantal ronden ? Immers , als de koplopers nog sneller gaan , hebben we straks nog een kwartiertje voor onze zuurverdiende 265 euro !

b. een beetje strenger toezicht op de plaatsing op de grid. Immers, is dit bij de Touring Cup niet zo een issue ; bij een stilstaande start en slechts een wedstrijd van 12 rondjes, kan één startplaats het verschil maken tussen een podium en geen ......

En laat nu de opmerkingen , suggesties, grieven enz. maar komen !
Reply With Quote
  #2  
Old 11-10-2005, 13:16
Eddy V Eddy V is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2005
Location: B+D+UK
Posts: 284
Rijtijden worden in Engeland al langer toegepast, het werkt uitstekend. Soms is het wel in het nadeel, maar meestal is het plezanter om bvb in Zolder 25 minuten te rijden ipv 12 ronden. Is ook een meer haalbare kaart voor de inrichter.

De startplaats zou moeten zijn zoals ze op papier staat, geen gaatjes opvullen. Een degelijke briefing kan veel verhelpen en natuurlijk ook een degelijke straf voor hen die een verkeerde plaats innemen. Natuurlijk ook betere kontrole namens de inrichter op de startopstelling.

Behouden van de staande starts is ook wenselijk, zelfs een must.

Betere klasseverdeling, zodat je met een "groep N-tje" ook wat kans maakt.

Splitsen van Historic en Sprinters Cup.

Meer dan 5 luttele races per jaar, nu loont het niet om de moeite te doen. Ikzelf wilde wel de een of andere race meepikken, maar omdat de kalender bijna telkens samen viel met mijn (race)werk was het niet de moeite iets klaar te maken. Bij 10 tot 12 races is het een andere zaak.

Mijn idee natuurlijk.
Reply With Quote
  #3  
Old 11-10-2005, 16:40
Jawaddeman's Avatar
Jawaddeman Jawaddeman is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2005
Location: Antwerpen
Posts: 269
1. ik zou mij niet druk maken de sprinterscup, zal niet te loor gaan; mocht zelfs de touringcup verdwijnen, dan wordt de sprinterscup zo opgenomen in een of ander programma, zoals dit jaar bijvoorbeeld bij de eerste belcar in zolder. Er zijn toch altijd meer als voldoende inschrijvingen, en aangezien het niet te lang duurt is het publiek nog enthousiast ook... Zou misschien zelfs beter af zijn zonder touring cup; dan kunnen we allemaal wat meer lawaai maken; wat de competitie wat minder zou vervalsen; en een aangenamere sfeer zou te weeg brengen...

2. volgens mij mag je hier klagen en zagen over wat men zou willen in touring en sprinterscup, of zelfs in belcar; denk je dat de organisatoren daar ook maar het minste rekening mee gaan houden??????????????????????

3. als je dan toch iets wil doen; haal ze dan uit elkaar, er is niets zo vervelend als sprinter elke keer die historics met meer als 300pk op het rechte stuk voorbij te zien gaan; maar dan weerwel een uur op voorhand zien remmen... En ook wordt je zot van historics die op een ronde achterstand je gewoon niet voorbij laten omdat ze onderling een duelleke om de 57ste plaats zijn aan't uitvechten!!!

Dus jongens doe de sprinters en historics graag bij een top weekend en liefste appart en het zal vollen bak zijn...

Ps: a ja wat de regelementen betreft misschien iets meer afgelijnd; stel me nog altijd de vraag hoe die golfkes met ne twee liter meer als 250pk halen???; maar inderdaad het regelement is nu zo vrij dat je wel erg ver kan gaan; en dan wordt het natuurlijk weer heel duur...
groetjes aan alle sprinters en historics...
Reply With Quote
  #4  
Old 11-10-2005, 18:59
B&S Racing's Avatar
B&S Racing B&S Racing is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2004
Posts: 57
[Ps: a ja wat de regelementen betreft misschien iets meer afgelijnd; stel me nog altijd de vraag hoe die golfkes met ne twee liter meer als 250pk halen???; maar inderdaad het regelement is nu zo vrij dat je wel erg ver kan gaan; en dan wordt het natuurlijk weer heel duur...
groetjes aan alle sprinters en historics...[/QUOTE]


Het gemakkelijkste is de auto's opdelen in gewicht/pk verhouding dan kan iedereen binnen de marges tegen elkaar strijden. Is volgens mij voor iedere klasse inclusief Belcar de beste oplossing. Gewicht kan dan vrij gelaten worden, iemand met een superlichte auto en behoorlijk vermogen zal dan vrij snel in de hoogste klasse vallen. Ben je er niet aan toe dan laat je het vermogen achterwege en kom je in een lagere klasse. Betaalbaar racen!

Groetjes,
Guido Buskens
Reply With Quote
  #5  
Old 11-10-2005, 19:48
Swa's Avatar
Swa Swa is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Oct 2003
Location: Reet
Posts: 151
Quote:
Originally Posted by B&S Racing
[Ps: a ja wat de regelementen betreft misschien iets meer afgelijnd; stel me nog altijd de vraag hoe die golfkes met ne twee liter meer als 250pk halen???
Tja misschien is aan JM Dehaye vragen, want die heeft dat blijkbaar toch kunnen klaarspelen. Een honda S2000 heeft trouwens nog meer paardjes.

Sorry voor de off topic
Reply With Quote
  #6  
Old 12-10-2005, 02:44
Jawaddeman's Avatar
Jawaddeman Jawaddeman is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2005
Location: Antwerpen
Posts: 269
[QUOTE=B&S RacingHet gemakkelijkste is de auto's opdelen in gewicht/pk verhouding dan kan iedereen binnen de marges tegen elkaar strijden. Is volgens mij voor iedere klasse inclusief Belcar de beste oplossing. Gewicht kan dan vrij gelaten worden, iemand met een superlichte auto en behoorlijk vermogen zal dan vrij snel in de hoogste klasse vallen. Ben je er niet aan toe dan laat je het vermogen achterwege en kom je in een lagere klasse. Betaalbaar racen!

Groetjes,
Guido Buskens[/QUOTE]

en hoe gaan we dat controleren??? hoeveel pk's een wagen heeft; is al heel lang een groot raadsel...
Reply With Quote
  #7  
Old 12-10-2005, 02:46
Jawaddeman's Avatar
Jawaddeman Jawaddeman is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2005
Location: Antwerpen
Posts: 269
Quote:
Originally Posted by Swa
Tja misschien is aan JM Dehaye vragen, want die heeft dat blijkbaar toch kunnen klaarspelen. Een honda S2000 heeft trouwens nog meer paardjes.

Sorry voor de off topic
er zijn er nog veel met veel meer paardjes; waarom niet de auto van dirk muller bmw wtcc van dit jaar, daar win je gegarandeerd mee; maar of het dan nog als instap klassen een aanvaardbaar budget wordt????????????
Reply With Quote
  #8  
Old 12-10-2005, 08:47
B&S Racing's Avatar
B&S Racing B&S Racing is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2004
Posts: 57
Quote:
Originally Posted by Jawaddeman
en hoe gaan we dat controleren??? hoeveel pk's een wagen heeft; is al heel lang een groot raadsel...
Een kwestie van wegen en een mobiele vermogensbank. Dutch Supercar challenge e.a werken er al jaren mee. Gewoon voor iedere wedstijd controleren. Je verzegeld een aantal delen bij de eerste controle, zijn de zegels weg moet je opnieuw gecontroleerd worden, de kosten zijn dan uiteraard voor het betreffende team.
Reply With Quote
  #9  
Old 12-10-2005, 11:35
Clubman Clubman is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2005
Posts: 417
Quote:
Originally Posted by B&S Racing
Een kwestie van wegen en een mobiele vermogensbank. Dutch Supercar challenge e.a werken er al jaren mee. Gewoon voor iedere wedstijd controleren. Je verzegeld een aantal delen bij de eerste controle, zijn de zegels weg moet je opnieuw gecontroleerd worden, de kosten zijn dan uiteraard voor het betreffende team.
Hop, lap m: kosten ! Zolang die niet de pan uitswingen, ben ik voor.
Maar het mag weer geen melkkoe worden !

Een rem op de uitgegeven budgetten kan een "engelse" methode zijn :
in een bepaalde race klasse (hot hatch ? ) daar kan ( kon ?) je de auto van je concurrenten kopen aan een vooraf vastgesteld bedrag, die mocht dat dan niet weigeren.
Tenzij je een hélé diepe portemonnee hebt , zou dat er velen van tegenhouden té veel uit te geven.
ANDERSZIJDS : ik zou het niet over mijn hart krijgen een kar te moeten afgeven waar ik jaaaaaren aan gesleuteld heb.

Het is niet simpel !
Reply With Quote
  #10  
Old 12-10-2005, 11:41
Clubman Clubman is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2005
Posts: 417
Quote:
Originally Posted by Jawaddeman
2. volgens mij mag je hier klagen en zagen over wat men zou willen in touring en sprinterscup, of zelfs in belcar; denk je dat de organisatoren daar ook maar het minste rekening mee gaan houden??????????????????????

3. als je dan toch iets wil doen; haal ze dan uit elkaar, er is niets zo vervelend als sprinter elke keer die historics met meer als 300pk op het rechte stuk voorbij te zien gaan; maar dan weerwel een uur op voorhand zien remmen... En ook wordt je zot van historics die op een ronde achterstand je gewoon niet voorbij laten omdat ze onderling een duelleke om de 57ste plaats zijn aan't uitvechten!!!
2. als je nooit je stem verheft gebeurt er zeker nix.
Beter kan toch altijd ?
3. daar is iets van. Maar het heeft veel met wederzijds respect te maken.
de snelle ( modernere ) koplopers moeten niet doen alsof Zolder van hen is ( soms snijden ze de achterblijvers echt wel de pas af), maar de achterblijvers
moeten ook een beetje rekening houden met de snelle jongens .
Fairplay heet dat ! En dat werkt in BEIDE richtingen.
Reply With Quote
  #11  
Old 12-10-2005, 12:53
Eddy V Eddy V is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2005
Location: B+D+UK
Posts: 284
Een mobiele vermogensbank is niet nodig. 1 plaats kiezen, alle deelnemers daar naar toe, meten en motor verzegelen.
Dit passen ze momenteel toe bij de Peugeot 206RC Cup in Duitsland, wij brengen onze wagen naar een tuner, die meet en verzegeld de motor. Bij herstellingen moet je dan opnieuw naar die kerel.

Is eerlijk en makkelijk.

De Hot Hatch regel bestaat niet meer. Te veel mensen met pijn in het hart.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 10:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.