![]() |
|
|
||||
|
||||
Rallye Monte Carlo 2006
omdat we er weeral aan gaan beginenn:
Quote:
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
eeeem waar dan? ![]()
|
||||
|
||||
Quote:
![]() http://www.acm.mc/ |
|
||||
|
||||
Quote:
Conclusie: kans op sneeuw = nihil en kans op sneeuwval is er helemaal niet, aangezien in de streek van Marseille-Nice tot zondag tussen de 7° en 15° word voorspeld én geen neerslag... |
|
|||
|
|||
Misschien wel kans op rijm en/of ijzelplekken.
Heb gehoord dat de temperatuur 's nachts wel rond het vriespunt draait dus het is mogelijk! Mvg... |
|
||||
|
||||
En liggen de meeste KP's ook niet een stukje hoger als staden als Marseille, Nice of Monaco?
Sneeuw is natuurlijk altijd leuk tijdens de Monte Carlo. Ik heb vandaag op het autosalon de wagen van Duval gezien. Ik heb de Skoda Fabia WRC altijd al wel een schoon autoke gevonden, en de kleurstelling staat hem ook wel. Dat in tegenstelling tot de nieuwe kleuren van de Kronos wagens. Vind ze echt niet mooi in dat blauw. Ik vond de rode fabrieks of zelfs de wittige wagens van Kronos vorig jaar véél mooier. Maarja gewoon blij zijn dat ze aan de start staan zeker ![]() Ik verwacht eigenlijk wel een mooie strijd voor de kopposities. Voor Ford is het dit jaar wel dé kans om een titel te pakken dus die gaan er zeker voor gaan. Maar Subaru zal ook wel sterk voor de dag komen met Solberg. En ik schrijf de Citroëns zeker niet af, integendeel. Volgens mij maakt Loeb nog steeds véél kans op de titel. Al zal het niet meer zo simpel verlopen als afgelopen jaar ![]()
|
||||
|
||||
Maar het startveld is anders niet mis.
4x 307 WRC 4x Fabia WRC 3x Xsara WRC 2x Focus RS WRC 06 2x Focus RS WRC 04 2x Impreza WRC 2006 1x Impreza WRC 2005 1x Lancer WR05 De toeschouwers gaan niet kunnen zeggen dat ze geen WRC's gaan hebben zien passeren. ![]() Beloofd alleszins een interessant jaar te worden. En dan te bedenken dat er in de winterstop steen en been geklaagd werd. Ze staan er toch maar weer allemaal. De ene wellicht met een uitgebreider programma als de andere, maar dood is het wereldkampioenschap zeker niet. Allez, dat de bete moge winnen. ![]() Nog effkes de lijst opnieuw meegeven. 1. LOEB Sébastien - ELENA Daniel / CITROEN Xsara WRC 2. PONS Xavier - DEL BARRIO Carlos / CITROEN Xsara WRC 3. GRONHOLM Marcus - RAUTIAINEN Timo / FORD Focus RS WRC 06 4. HIRVONEN Mikko - LEHTINEN Jarmo / FORD Focus RS WRC 06 5. SOLBERG Petter - MILLS Philip / SUBARU Impreza WRC 2006 6. SARRAZIN Stéphane - PREVOT Stéphane / SUBARU Impreza WRC 2006 7. STOHL Manfred - MINOR Ilka / PEUGEOT 307 WRC 8. SOLBERG Henning - MENKERUD Cato / PEUGEOT 307 WRC 9. WILSON Matthew - ORR Michael / FORD Focus RS WRC 04 10. TSJOEN Pieter - CHEVALIER Eddy / FORD Focus RS WRC 04 11. PANIZZI Gilles - PANIZZI Hervé / SKODA Fabia WRC 12. AIGNER Andreas - GOTTSCHALK Timo / SKODA Fabia WRC 16. GARDEMEISTER Toni - HONKANEN Jakke / PEUGEOT 307 WRC 17. DUVAL François - ? / SKODA Fabia WRC 18. ATKINSON Chris - MACNEALL Glenn / SUBARU Impreza WRC 2005 25. GALLI Gigi - BERNACCHINI Giovanni / MITSUBISHI Lancer WR05 26. SORDO Daniel - MARTI Marc / CITROEN Xsara WRC 62. KOPECKY Jan - SCHOVANEK Filip / SKODA Fabia WRC 63. BURRI Olivier - HOFMANN Christophe / PEUGEOT 307 WRC |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
Quote:
Er zitten verdraaid mooie kleurenschema's tussen dit jaar. Die 307 van Burri is wel speciaal en de orange 307 is eerder ongewoon. Wist niet dat Expert er zo dicht bij betrokken was. En bij Duval "Skoda.be"... staat wel netjes zo. Bozian met een hele armada en ook Guy Colsoul met enkele Mitsu's ginder. Ook de Fords, zowel de 2004 als 2006 versies, staan in een mooi schema. Het blauw met OMV sponsoring van Bozian op de 307 vind ik maar niks. Ben echt eens benieuwd naar de eerste tijden van vrijdag. ![]() Last edited by Guido; 18-01-2006 at 23:23. |
|
|||
|
|||
Nog enkele :
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Op pitstoptv.be staan enkele foto's vd shakedown.
Er licht (naast de weg) toch een beetje sneeuw zo te zien. De baan ligt er in ieder geval nat en glad bij. Sarrazin heeft de snelste tijd laten noteren. Van onze Belgen heb ik nog geen tijden gezien.
|
||||
|
||||
weather update: wrc.com meldt dat het weekend voornamelijk droog zal zijn. Maar op de hoger gelegen stages toch lage temperaturen en mogelijkheid tot ijzige pistes.
En de laatste dag zou wel eens heel leuk kunnen worden. Op de "Col de Turrini" wordt er tot 25 cm SNEEUW verwacht ![]()
|
|||
|
|||
de ouvreurs zullen een belangrijke taak hebben. Voor Tsjoen zijn dit Van Woensel-Colebunders
|
|
||||
|
||||
Loeb heeft toch alweer een perfecte start genomen. Maar door de soms ijzige condities was de bandenkeuze heel bepalend.
In SS2 heeft Gronholm met zijn slicks teruggeslagen, maar lang niet voldoende om al in de buurt van Loeb te komen in het klassement. Panizzi gaat anders ook héél goed: voorlopig 2e. Maar slechts 11 rijders hebben SS1 en SS2 kunnen rijden. Voor de andere rijders werd jammer genoeg de (toegangs)weg geblokkeerd. Door bussen of tractoren? (afhankelijk van waar je de info haalt: pitstoptv.be rally-live.com) SS3 zou ook al lang gedaan moeten zijn, en daar zijn nog geen tijden van te vinden. Mss is deze rit wel helemaal gecancelled? Hopelijk kan straks iedereen rijden. Zou toch ook wel eens wat tijden van Tsjoen willen zien. Duval staat voorlopig 9e. Nog zo slecht niet vind ik. Maar dat is natuurlijk nog maar over de 11 eerste rijders.
|
|