![]() |
|
|
||||
|
||||
Lauda terug achter het stuur.
Quote:
|
|
||||
|
||||
Tja, ... wat moet ik daar van denken?
Van mij mag die man gerust eens met de Jaguar gaan rijden, maar wat heb je daar aan? Gaat hij belangrijke info leveren? Wat als hij die kuip "total" rijdt? Ik denk dat deze man niet volledig kan aanvaarden dat zijn tijd voorbij is. Ik moet hierbij echter eerlijk zijn, ... ik ben geen Lauda fan. Ik heb respect voor wat hij in zijn loopbaan verwezenlijkt heeft, maar ik denk dat hij als leider niet tot zijn recht komt. Hij heeft eerder een versmachtende invloed op het team. Als consulent bij Ferrari en McLaren bracht hij er weinig van terrecht, en nu als CEO bij Jaguar zie ik evenmin veranderingen. Volgens mij heeft hij Bobby Rahal ook nooit een eerlijke kans gegeven. Die man was tot veel meer in staat dan wat we van hem kunnen zien hebben. Neen, Jaguar is niet goed bezig! Met mensen als Stewart en Lauda zijn ze niet veel, de motor is niet wat het zijn moet, het chasis is zelden meer dan doorsnee en piloten als Irvine en De La Rosa zijn ook niet echt de top. Dit team is de "Jaguar leaper" niet waardig!
|
|||
|
|||
Lauda, de computer
Ik ben het niet helemaal eens met Tibo. Ikzelf heb Niki Lauda nooit weten rijden maar uit de verhalen die ik gehoord en gelezen heb was Lauda iemand die wedstrijden en kampioenschappen won nog voor het seizoen begon. Door eindeloos te blijven testen en gegevens te vergelijken had hij al van bij het begin van het seizoen een gigantische voorsprong op de concurrentie. Lauda werd in die periode niet voor niets 'de computer' genoemd. Ook was hij net zoals Michael Schumacher in staat om van de Italiaanse chaos bij Ferrari (die er eind '95 ook was) een ge-oliede succesmachine te maken en de koppen in de zelfde richting te doen kijken. Ik heb gigantisch veel respect voor die man. Het enige wat volgens mij niet goed past in het verhaal van de perfectionist Lauda is dat hij net zoals vroeger een half uurtje voor de race nog commentaar geeft bij RTL Duitsland... Nu ja waarschijnlijk is zijn taak dan voor het grootste deel al achter de rug.
|
|
||||
|
||||
mja mor hoe oud is lauda nu ??? 51
den tijd dat hij met F1-wagens reed was hij ongetwijfeld een hele goeie!! Maar maak me nu niet wijs dat hij nu nog mee is op alle technische hi-tech technieken!! ne mens moet tegenwoordig een week studeren om alleen alle knoppekes opt stuur deftig te kunnen gebruiken!! Welke nuttige bijdrage gaat hij leveren aan het team door eventjes met die wagen te rijden!! Ik kan me best voorstellen dat er hier op het forum ook wel enkel rondlopen die zulke f1-wagens wel wat rondjes rond het circuit krijgen, maar of ze dan van enig nut zijn ivm met tests!! ff een vergelijking (ok ze is misschien ewa vergezocht, maar toch): Den generaal van een leger!! Hij heeft zijn vliegbrevet!! Maar het is toch niet omdat hij kan vliegen, dat hij bij een nieuwe bestelling van F16's ook eventjes een test-vluchtje gaat maken he!! airco
|
||||
|
||||
2 opmerkingskes:
1 Vorig jaar heeft hij dit ook verklaart... 2 Hoe oud was Mario Andretti toen hij zijn laatste race in de Indycar reed? Ik dacht 54-55. Dus zou Lauda wel 10 rondjes aankunnen zeker. |
|
||||
|
||||
kunnen inderdaad maybe wel!!
mor of ze van die rondjes enig nut gaan hebben in development ??? betwijfel da toch zene! en als het geen nut heeft, is het just a waste of time!! airco
|
||||
|
||||
Ik geloof dat Adrian Newey (het kan ook iemand anders van Williams zijn) in 96 met de Williams van 95 heeft gereden met de Williams op Goodwood. Toen ze in 95 zeiden dat het gaspedaal niet echt een goede respons gaf kon hij dat niet echt veranderen tot hij er zelf mee gereden had...
|
|
||||
|
||||
Je redenering klopt grotendeels, Airco, maar wat je niet in rekening brengt is het feit dat Lauda nooit ver van de F1 weggeweest is. Ok, hij heeft er dan wel nog nooit mee gereden, maar volgens mij kent hij die Jaguar beter dan wie ook ter wereld. En het feit alleen al dat hij er mee gaat rijden bewijst dat het geen verloren tijd is. Op dat niveau worden geen spielereien getolereerd, zelfs niet door een 3-voudig wereldkampioen.
En wat Bambam zegt klopt perfect, hij was in zijn tijd de perfecte afsteller en als je het mij vraagt is hij het die Prost geleerd heeft hoe je zoiets aanpakt... Dit alles is echter GEEN garantie dat het met Jaguar nu ineens bergop gaat gaan eh!!! Dat heb je mij niet horen zeggen!!! |
|
||||
|
||||
mja, kheb toch mijn
![]() ![]() eerst zien, en dan geloven zene!!
|
||||
|
||||
Wees er maar gerust in Airco, die Lauda vindt beslist wat er
schort aan die Jaguar, ondanks zijn gezegende leeftijd. Lauda streeft steeds (en in alles) naar de perfektie, en dat kan je bezwaarlijk zeggen van de twee officiële Jag-piloten. Het helpt natuurlijk als je de carrièregeschiedenis van Lauda hebt kunnen volgen. Jan |
|
||||
|
||||
![]()
Allemaal goed en wel, maar heeft er iemand een idee hoe ze dikkie lauda in de Jag gaan krijgen? Op z'n kop springen? Of krijgt hij een tweezitter?
|
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|