![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
Jaguar Launch : The R3
Vandaag lanceert Jaguar zij nieuwe bolide , waarschijnlijk zal alleen onder het bodywork iets nieuw te zien zijn
__________________
|
#2
|
||||
|
||||
It's here the first pic from the Jag , We had it before all big f1 sites !!
![]() Jaguar Racing today unveiled its 2002 challenger, the Jaguar R3, opposite its factory in Milton Keynes (UK). Building on lessons learned in 2000 (with the R1) and 2001 (R2), this season’s challenger is a more adventurous design than either of its predecessors. “The Jaguar R3 has been conceived with the aim of achieving outstanding aerodynamic efficiency,” explains team principal, Niki Lauda. “We have not compromised the more traditional race-car attributes of low weight, low centre of gravity and good torsional stiffness. Its distinctive high-nose shape is the result of considerable wind tunnel research and the innovative use of laminates and construction methods. Aerodynamically, R3 will generate more downforce than R2 and exhibit improved sensitivity. As soon as we get our new wind tunnel going from next month, we will be able to begin a programme that will see us improving throughout the year. “I'm confident we've made a real step forward with R3 and in a few days time our drivers, Eddie Irvine and Pedro de la Rosa, will take to the track in Barcelona for what promises to be a very exciting day for the team.” R3 was designed by chief designer, John Russell, and chief aerodynamicist, Mark Handford, and has been produced by their respective teams under the watchful eye of technical director, Steve Nichols. "This year, our target has been simple - to make the car go as fast as possible,” says Nichols. “That sounds obvious but what I mean is that we've been more adventurous in our design philosophy this time. "We've concentrated on aerodynamics because we feel we were a little behind the game, aerodynamically, in 2001. Don’t misunderstand me, we have some very good aero people at Jaguar Racing, but they have been hindered by the fact that our wind tunnel has been located in California all this time. Now that we have taken steps to rectify that situation, our whole operation will become easier and on par with how our competition operates.” Although the R3 looks dramatically different from its predecessors, the R2 had significant strengths and so the slate has not been wiped completely clean. "By comparison, R2 was arguably overly robust in some areas," recalls John Russell. "Therefore, with R3 we have been able to focus on reducing weight and improving aerodynamic performance, while building on the already proven qualities of the suspension, engine and transmission." The car is scheduled to run for the first time at the Circuit de Cataluyna, in Barcelona, on Tuesday January 8. SOURCE : Jaguarracing.com
__________________
|
#3
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus. |
#4
|
||||
|
||||
irvines commentaar
Quote:
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels, So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium*** ![]() |
#5
|
||||
|
||||
De trend is blijkbaar de verlaging van de neus naar het Ferrari model 2001. Dit was bij Bar en Toyota het geval en nu ook bij Jaguar. Hopelijk wordt die trend nog doorgetrokken in de komende jaren zodat de voovleugels opnieuw aan de zijkant van de neus bevestigd worden
![]() |
#6
|
|||
|
|||
"Hopelijk wordt die trend nog doorgetrokken in de komende jaren zodat de voovleugels opnieuw aan de zijkant van de neus bevestigd worden"
Ik vind ze nu wel mooi zo, met nen omhoog staande neus, maar ik snap ni waarom die zo hoog moeten staan? de weg die de lucht moet afleggen onder de neus werkt toch als nen omgekeerde vleugel? i.p.v. downforce krijgt men upforce ![]() ![]() (of gaat dien lucht onder de neus naar die zeidelingse luchthappers?) |
#7
|
||||
|
||||
Vergeet niet dat er aan de achterzijde van die neus, onderaan, dus waar de neus eigenlijk aan de rest van de wagen hangt, zo een soort spoilervormige wig hangt die al de lucht die onder de neus verdwijnt gebruikt om de wagen net MEER downforce te geven. Eigenlijk is dat stilaan een soort van 3de wing geworden, enigszins verscholen maar wel degelijk aanwezig...
Bij Williams kan je daar zelfs de 2 uiteinden heel goed van zien omdat ze naar buiten toe uitgerokken is. (Ik weet het, het klinkt ingewikkeld maar zonder tekeningske is het bijna niet uit te leggen)... |
#8
|
|||
|
|||
yesyes, k'wist wel dat het zoiets moest zijn, zelfs f1 ingenieurs zijn zo lomp ni om omgekeerden downforce te gebruiken
![]() |
#9
|
||||
|
||||
2000:
![]() 2001: ![]() 2002: ![]() Altijd leuk om de evolutie van zo'n bak even te bekijken ![]()
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus. |
#10
|
|||
|
|||
Toch wel knappe machines, spijtig dat er zoveel mee mis kan gaan...
|
#11
|
|||
|
|||
Quote:
__________________
no pain, no gain no guts, no glory ![]() |
#12
|
||||
|
||||
Hoge of lage neus ; T zal ni veel helpen
T zal toch we gene vette zijn bij JAG dees jaar . die blijven al 3 jaar terplaatsen trappelen !
__________________
|
#13
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels, So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium*** ![]() |
#14
|
||||
|
||||
![]() Wat mij vooral opviel bij de nieuwe Jaguar was het kleurverschil met die van vorig jaar. In die van vorig jaar zat een blondje ![]() Maw, hetgeen het meest veranderd is aan de nieuwe Jaguar is den Eddie z'n haarkleur ![]()
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus. |
#15
|
|||
|
|||
Ook belangrijk bij de aerodynamica van de neus is het oppervlakte. Als de neus naar de grond bijgt, is het frontale oppervlakte veel groter.
Het is om die reden dat bv. Lamborghinis een slechtere aerodynamica hebben. Ze hebben een enorme frontale oppervlakte. PJ |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|