![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
Verhouding pont BMW
Een vraagje, wij beginnen te rijden touring cup en wij zoeken een goede verhouding van de pont Zolder, weet hier iemand iets van ???
__________________
The fastest way from A to B is come and ride with me ;-) www.hrt-racing.be |
#2
|
||||
|
||||
Welke versnellingsbak wilt ge gebruiken ?
|
#3
|
||||
|
||||
boaf, origineel e36 325 --> 5e rechtstreeks zeker
|
#4
|
||||
|
||||
En de diameter van de wielen ben ik nog vergeten te vragen, alsook max rpm...
|
#5
|
||||
|
||||
R18 ; 6500 RPM we rijden nu met 3.9 maar is wat te lang voor zolder
|
#6
|
||||
|
||||
Met die gegevens is een 3,91 toch niet slecht in Zolder...
Vlak voor de chicane, bijna op max rpm in 5de, moet je toch net bij of over de 200 km/h geraken ( als de Bianchi natuurlijk heel goed genomen wordt )... Ik zou toch niet korter dan 4,27 proberen... |
#7
|
||||
|
||||
Thx, zit inderdaad redelijk hoog in 5 maar probleem zit 'm in de chicanes waar we eigenlijk wat te laag zitten en net niet goed weg komen.
Zaterdag (ZSC) tegen identiek dezelfde wagen en die ging op de rechte stukken vlottjes weg, idem motor en vermogen. Natuurlijk, wij rijden op grotere velgen, remmen ==> groter traagheidsmoment, maar wou even weten wat een specialist er van dacht.
__________________
The fastest way from A to B is come and ride with me ;-) www.hrt-racing.be |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
#9
|
|||
|
|||
Ik zie dit topic al een tijdje voorbij komen. Maar wat is nu eigenlijk een pont? Is dit de versnellingsbakverhouding?
|
#10
|
||||
|
||||
achterbrug
__________________
http://www.skylimitevents.com |
#11
|
|||
|
|||
Quote:
![]() |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
Zoals: Traagloop, koppeling, momentsleutel, slagmoersleutel, schokdemper en niet te verwarren met schokbreker! vluchtheuvel niet verwarren met verkeersdrempel hoevaak hoor ik niet zeggen (oa. in een reklame spot van Carglas) ik reed over een vluchtheuvel;maar daar mag of kan men niet overrijden = middenberm. Spoorweg is niet hetzelfde als een overweg, enz. . Zo zie je maar nederlands blijkt moeilijk te zijn. In Spanje kan ieder persoon spaans spreken, ook al komt hij uit BILBAO of BARCELONA en dan spreken wij nog niet over de VS waar je in 2 talen duizende km of miles kan afleggen, is dat makkelijk, hier in Europa is het een echte ramp op dat gebied. |
#13
|
||||
|
||||
Ik vind het goed zoals het is, Vlaanderen wordt al genoeg geregeerd door leraarkes Nederlands (no offence moesten er hier zo zitten).
Bovendien heb je in elk vakgebied een eigen taal, dat maakt het net zo tof. Ik ken overigens genoeg mensen die geen CV kunnen maken zonder dt-fout of zonder iets "gegoven" te hebben, maar in hun vakgebied behoren ze wel tot de besten, laten we dat dan aub even door de vingers zien ipv op details te vitten... FF
__________________
Calamitas R&S Team - www.calamitas.be |
#14
|
||||
|
||||
yo de manne . wie kan er mij helpen ik rijdt met ne 523 kheb 18 gestoke me265 erop . ma ik vind dat ik te lange vittesse heb kheb ne 3.15 steke van pont origineel,. ma kwil korter, doe nu 235 top als ik ma 210 doe is da ni erg of 200 kwil gewoon dat da kot beter optrekt kheb al gechipt bij heiinz 186 pk kga nog ne airbox steke ma denk dat diene auto veel plezanter gaat rijden please help .thx makkers
|
#15
|
|||
|
|||
Quote:
Ik zou je echter willen aanraden je taal een beetje aan te passen. Ik ken zelf niets van techniek. Als ik er wel iets zou van kennen, zou ik je in dit geval niet kunnen helpen. Na ongeveer anderhalve zin van jouw tekst zou ik namelijk stoppen met lezen... Groetjes C U |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|