De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Technisch hoekje
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 15-11-2004, 17:39
pudding1's Avatar
pudding1 pudding1 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Dec 2002
Location: Begijnendijk
Posts: 190
Verhouding pont BMW

Een vraagje, wij beginnen te rijden touring cup en wij zoeken een goede verhouding van de pont Zolder, weet hier iemand iets van ???
__________________
The fastest way from A to B is come and ride with me ;-)

www.hrt-racing.be
Reply With Quote
  #2  
Old 15-11-2004, 19:12
AlainH's Avatar
AlainH AlainH is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2002
Location: Dilbeek
Posts: 689
Welke versnellingsbak wilt ge gebruiken ?
__________________
Reply With Quote
  #3  
Old 16-11-2004, 10:39
pudding1's Avatar
pudding1 pudding1 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Dec 2002
Location: Begijnendijk
Posts: 190
boaf, origineel e36 325 --> 5e rechtstreeks zeker
Reply With Quote
  #4  
Old 16-11-2004, 19:49
AlainH's Avatar
AlainH AlainH is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2002
Location: Dilbeek
Posts: 689
En de diameter van de wielen ben ik nog vergeten te vragen, alsook max rpm...
__________________
Reply With Quote
  #5  
Old 17-11-2004, 11:59
pudding1's Avatar
pudding1 pudding1 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Dec 2002
Location: Begijnendijk
Posts: 190
R18 ; 6500 RPM we rijden nu met 3.9 maar is wat te lang voor zolder
Reply With Quote
  #6  
Old 17-11-2004, 19:59
AlainH's Avatar
AlainH AlainH is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2002
Location: Dilbeek
Posts: 689
Met die gegevens is een 3,91 toch niet slecht in Zolder...
Vlak voor de chicane, bijna op max rpm in 5de, moet je toch net bij of over de 200 km/h geraken ( als de Bianchi natuurlijk heel goed genomen wordt )...

Ik zou toch niet korter dan 4,27 proberen...
__________________
Reply With Quote
  #7  
Old 18-11-2004, 10:07
pudding1's Avatar
pudding1 pudding1 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Dec 2002
Location: Begijnendijk
Posts: 190
Thx, zit inderdaad redelijk hoog in 5 maar probleem zit 'm in de chicanes waar we eigenlijk wat te laag zitten en net niet goed weg komen.

Zaterdag (ZSC) tegen identiek dezelfde wagen en die ging op de rechte stukken vlottjes weg, idem motor en vermogen. Natuurlijk, wij rijden op grotere velgen, remmen ==> groter traagheidsmoment, maar wou even weten wat een specialist er van dacht.
__________________
The fastest way from A to B is come and ride with me ;-)

www.hrt-racing.be
Reply With Quote
  #8  
Old 23-01-2005, 13:45
pascual's Avatar
pascual pascual is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2004
Location: Espaņa
Posts: 286
Quote:
Originally posted by pudding1
Thx, zit inderdaad redelijk hoog in 5 maar probleem zit 'm in de chicanes waar we eigenlijk wat te laag zitten en net niet goed weg komen.

Zaterdag (ZSC) tegen identiek dezelfde wagen en die ging op de rechte stukken vlottjes weg, idem motor en vermogen. Natuurlijk, wij rijden op grotere velgen, remmen ==> groter traagheidsmoment, maar wou even weten wat een specialist er van dacht.
Gewoon gaas geven jongen!
Reply With Quote
  #9  
Old 23-01-2005, 15:01
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Ik zie dit topic al een tijdje voorbij komen. Maar wat is nu eigenlijk een pont? Is dit de versnellingsbakverhouding?
Reply With Quote
  #10  
Old 23-01-2005, 15:40
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Feb 2003
Location: ZOLDER
Posts: 2,637
achterbrug
__________________
http://www.skylimitevents.com
Reply With Quote
  #11  
Old 24-01-2005, 11:31
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Quote:
Originally posted by A.J.
achterbrug
Weer een van die automechanica termen die we uit het Frans overgenomen hebben
Reply With Quote
  #12  
Old 25-01-2005, 17:03
pascual's Avatar
pascual pascual is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2004
Location: Espaņa
Posts: 286
Quote:
Originally posted by gwyllion
Weer een van die automechanica termen die we uit het Frans overgenomen hebben
Er zijn veel mensen die de nederlandse termen niet eens kennen laat staan de nederlandse taal. Niemand kan deze taal perfect!

Zoals: Traagloop, koppeling, momentsleutel, slagmoersleutel, schokdemper en niet te verwarren met schokbreker! vluchtheuvel niet verwarren met verkeersdrempel hoevaak hoor ik niet zeggen (oa. in een reklame spot van Carglas) ik reed over een vluchtheuvel;maar daar mag of kan men niet overrijden = middenberm. Spoorweg is niet hetzelfde als een overweg, enz. .

Zo zie je maar nederlands blijkt moeilijk te zijn. In Spanje kan ieder persoon spaans spreken, ook al komt hij uit BILBAO of BARCELONA en dan spreken wij nog niet over de VS waar je in 2 talen duizende km of miles kan afleggen, is dat makkelijk, hier in Europa is het een echte ramp op dat gebied.
Reply With Quote
  #13  
Old 26-01-2005, 01:35
FastFons's Avatar
FastFons FastFons is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Feb 2002
Location: Hasselt/Heverlee
Posts: 495
Ik vind het goed zoals het is, Vlaanderen wordt al genoeg geregeerd door leraarkes Nederlands (no offence moesten er hier zo zitten).
Bovendien heb je in elk vakgebied een eigen taal, dat maakt het net zo tof.
Ik ken overigens genoeg mensen die geen CV kunnen maken zonder dt-fout of zonder iets "gegoven" te hebben, maar in hun vakgebied behoren ze wel tot de besten, laten we dat dan aub even door de vingers zien ipv op details te vitten...

FF
__________________
Calamitas R&S Team - www.calamitas.be
Reply With Quote
  #14  
Old 12-04-2006, 18:53
mig 523's Avatar
mig 523 mig 523 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Apr 2006
Location: wolvertem
Posts: 5
yo de manne . wie kan er mij helpen ik rijdt met ne 523 kheb 18 gestoke me265 erop . ma ik vind dat ik te lange vittesse heb kheb ne 3.15 steke van pont origineel,. ma kwil korter, doe nu 235 top als ik ma 210 doe is da ni erg of 200 kwil gewoon dat da kot beter optrekt kheb al gechipt bij heiinz 186 pk kga nog ne airbox steke ma denk dat diene auto veel plezanter gaat rijden please help .thx makkers
Reply With Quote
  #15  
Old 13-04-2006, 12:54
Pascal Pascal is offline
A4993
 
Join Date: May 2001
Location: Belgium, Diest
Posts: 2,462
Quote:
Originally Posted by mig 523
yo de manne . wie kan er mij helpen ik rijdt met ne 523 kheb 18 gestoke me265 erop . ma ik vind dat ik te lange vittesse heb kheb ne 3.15 steke van pont origineel,. ma kwil korter, doe nu 235 top als ik ma 210 doe is da ni erg of 200 kwil gewoon dat da kot beter optrekt kheb al gechipt bij heiinz 186 pk kga nog ne airbox steke ma denk dat diene auto veel plezanter gaat rijden please help .thx makkers
Vooreerst welkom op het forum.

Ik zou je echter willen aanraden je taal een beetje aan te passen. Ik ken zelf niets van techniek. Als ik er wel iets zou van kennen, zou ik je in dit geval niet kunnen helpen. Na ongeveer anderhalve zin van jouw tekst zou ik namelijk stoppen met lezen...

Groetjes

C U
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 05:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.