![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
Nismo Xanavi
Hallo, ik ben bezig aan dit model. Zijn er die ervaring hebben in dat model?
Ik versta namelijk niet goed hoe je die wielbouten schildert, ik vind het niet duidelijk op het plan. De ene kant is blouw de andere rood of zie ik toch verkeerd? Het is tevens ook een test om hier een foto te plaatsen, mijn excuses als het niet zou lukken. ![]() Last edited by Lester; 26-04-2006 at 11:36. |
#2
|
||||
|
||||
Het is tevens ook een test om hier een foto te plaatsen, mijn excuses als het niet zou lukken.
Het lukt dus niet zo goed hé :-( |
#3
|
||||
|
||||
De afbeelding posten lukte dus niet ... ook de link werkt niet.
Ik heb de kit nooit gebouwd, maar het kan zijn dat de eene zijde van de auto andere kleuren van centrale wielmoeren heeft dan de andere. Het is zo dat de rechterzijde van de auto's meestal linkse schroefdraad hebben en de linker zijde rechtse schroefdraad. Dit heeft te maken met het loskomen van de centrale moeren tijdens het remmen ... Dus ... het kan inderdaad dat links en rechts een verschillende kleur is. Hopelijk heeft dit je geholpen.
__________________
ранняя пташка получает червя ... но вторая мышь получает сыра! ![]() |
#4
|
||||
|
||||
Het kan inderdaad perfect dat links en rechts een andere kleur hebben. Bij Mitsubishi-RallyArt hanteerden ze dat principe ook op de WRC's om 2 redenen:
1. het probleem met de linkse en rechtse schroefdraad, 2. men kon met 1 enkele oogopslag zien of men met ophangingsonderdelen voor de linkse of rechtse kant van de auto te maken had. Veel tijd en kopbrekens gespaard voor als er een crisissituatie is bij de service.
__________________
Groetjes, Domi. |
#5
|
|||
|
|||
Zoals bij de Porsche GT1's...
|
#6
|
||||
|
||||
Ok, bedankt allemaal, ik ben een beetje slimmer geworden...
Groetjes |
#7
|
||||
|
||||
Ik ben bezig aan de Skyline Calsonic GT-R en daar moeten de wielmoeren ook rood en blauw geschilderd worden.
http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=12584 De reden is inderdaad zoals al werd aangegeven het verschil tussen links en rechts. Vééél succes met de bouw van je wagen. ![]() Grtzzzzzzz Nismo ![]() |
#8
|
||||
|
||||
Omdat de hele bout in titan gold moet, zou je mogen die clear blue op het titan gold overschilderen of moet het wit zijn? ( of de primer)
Ook op sommige onderdelen moet je chrome op zilver doen, maar dan zie je daar toch geen verschil in? Of ik schilder mijn chrome niet op de juiste manier. Is er iemand met ervaring daarin? Groeten Johan |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
|
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Post anders eens een detailfoto zodat we eens kunnen loeren wat er zou kunnen schelen?
__________________
Groetjes, Domi. |
#11
|
||||
|
||||
Ik leg het waarschijnlijk niet goed uit, of ik moet mijn vraag anders stellen.
Ik moet er nog aan beginnen maar ik wou gewoon weten of je die clear kleur over primer moet schilderen of als je het over het gold mag schilderen. Ik heb van Sennake al het antwoord gekregen, "Die clear kleuren kan je pas goed zien als je eerst chrome silver (titan silver of titan gold) gebruikt als "grondlaag", . Danku Sennake... Dominique, ik hou je op de hoogte van mijn 'onervaren' vorderingen... Ik had eigenlijk nog een vraag, zoals je ziet op de foto is de spiegel overtrokken met een kevlar decal van de Corvette C5R (Revell). Het is gelukt maar ik denk dat het nog beter kan. Ik heb een stukje gesneden even groot aan de spiegel en dan een klein knipje met de schaar en dan met microsol behandelt, is dat een goeie manier of hoe kan ik het beter doen? Groeten Johan |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Op zich is daar niks mis mee, om het op die manier te doen. Het is wat prutsen misschien, maar passen zal het zeker, en microsol doet dan de rest wel. Wat je ook kan doen, is eerste een malletje maken. Dit doe je door de spiegel af te plakken met Tamiya tape, waarna je die tape er weer voorzichtigjes afhaalt. Daarbij dien je erop te letten dat je de vorm van de tape behoudt. Dat stukje kan je dan op wat papier plekken en je hebt een pasvorm. Decal uitsnijden volgens het patroon een aanbrengen. Zo eenvoudig is dat. Is natuurlijk 100x makkelijker gezegd dan gedaan, maar mits wat oefening zal het wel lukken. ![]() |
#13
|
||||
|
||||
Hier een detailfoto van nog iets die mij niet duidelijk is.
Op de foto zie je die kringen met die bouten, awel die ringen moeten in chrome komen, maar hoe doe je dit eigenlijk, ze zijn nochtans in chrome gedaan maar op het zilver zie je geen verschil. ![]() Huudo, op "vraagbaak voor beginners " heb ik ook nog een vraag in verband met je lijst van 'werkwijze van spuiten'. Kwestie van je 'escort topic' niet overbodig te belasten. Groeten Johan |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
Wel ik denk dat dat de oorzaak is dat je niet veel verschil ziet. Tamiya X11 wordt wel verkocht als chroom, maar ziet er eigenlijk meer uit als aluminium. Het blinkt niet genoeg. Om die reden gebruik ik X11 alleen als ik kleine onderdeeltjes in gepolijste alu (en dus niet chroom) moet schilderen, en wanneer dat niet met een airbrush kan, maar met een penseeltje. Voor die kleine dingskes die niet (of moeilijk) kunnen worden gespoten en die in chroom moeten komen gebruik ik Model Master Chrome Silver. Die blinkt veel beter en geeft ook meer de indruk van chroom. Wanneer het dan echt spuitbaar wordt dan grijp ik naar de airbrush en de metalizers van Alclad II. Maar daar heb je dan weer een leercurve te doorlopen vooraleer je echt goeie resultaten bereikt. Ik ben er tot nu toe nog nooit in geslaagd om een echte chroom-look te zetten zoals je die vindt op de site van Alclad II. Maar ik hoop dat ik het ooit eens echt onder de knie krijg. Ik hoop dat dit een antwoord is op je vraag. Anders, vuur maar terug.
__________________
Groetjes, Domi. |
#15
|
||||
|
||||
Dominique bedankt voor de uitleg. Het is TS17, maar ik zal kijken voor Model Master Chrome Silver en metalizers van Alclad II.
Groeten Johan |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|