De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Stuffis Generalis > Community-forum
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 10-04-2007, 19:53
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Deense actiegroep tegen vroeg opstaan!

Ik ben voor!

Quote:
In Denemarken is een actiegroep in het leven geroepen voor mensen die een hekel hebben aan vroeg opstaan. De groep noemt zichzelf de B-Maatschappij, als tegenhanger van de zogenaamde A-Maatschappij, waar onder andere boeren onder vallen.

Werktijden

Er is veel animo voor de B-maatschappij. Verschillende bedrijven en scholen in Denemarken zijn al begonnen met aangepaste werktijden. Een school biedt leerlingen en leerkrachten, die geen vroege vogels zijn, nu de kans om 's middags pas te beginnen.

http://www.nu.nl/news/1038098/122/De...g_opstaan.html
Bijkomend voordeel is dat we in 1 keer af zijn van het dagelijkse fileleed
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 10-04-2007, 21:36
Ottooke's Avatar
Ottooke Ottooke is offline
I need speed !

Had het ook al gelezen en mij mag je ook tellen bij de B-maatschappij
Dan kan ik eens naar de winkel gaan in de voormiddag. Nu vertrek ik naar het werk voordat de winkels open zijn en ik kom pas thuis als alles weer gesloten is.
Fileleed zal altijd blijven, alleen zullen de files met de helft korter worden.

Het kan ook voordelen bieden voor internationale bedrijven die in andere continenten actief zijn. De vroege vogels kunnen teleconferenties doen met de Aziaten en de mensen die een late shift doen kunnen bellen met de Amerikanen.
Old 10-04-2007, 23:03
Speesman's Avatar
Speesman Speesman is offline
de snelste doctorandus

Ik zou dat zeker ook niet erg vinden, ben niet echt een vroege vogel.
Reply With Quote
Old 11-04-2007, 09:28
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast

Laat iedereen maar naar de B-maatschappij gaan. Ik blijf liever als vroege vogel in de A-maatschappij. En dan heb ik op termijn geen last meer van de files

Mvg...
Reply With Quote
Old 11-04-2007, 12:07
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green

Ik ben ook geen vroege vogel en vloek ook regelmatig wanneer die wekker afgaat, maar aan de andere kant heb ik geen zin om tot 20 uur te zitten werken. Dan begin ik toch liever in de voormiddag zodat ik nog iets aan m'n avond heb.

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
Old 12-04-2007, 14:16
Gèrre's Avatar
Gèrre Gèrre is offline
De Paddock Regular

Toch maar de A-maatschappij, tis maar wat afzien in de morgen maar in de avond kan je nog uitgaan op vrijdag en de rest zit dan met Amerika te bellen
Reply With Quote
Old 12-04-2007, 15:05
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

geef mij maar de B maatschappij. kan ik in de week ook uitgaan, ik mag toch langer blijven liggen
Old 12-04-2007, 21:40
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

A of B, who cares?

De helft files? Neem maar van mij aan dat het dan de ganse dag file is, want er zijn veel meer bewegingen gedurende heel de dag. De theorie is mooi, maar de praktijk zal wel anders zijn. Immers tijdens de dag heb je ook nog ander, bijv. gepensioneerd, verkeer dat nu rustig zijn gangetje gaat. Daar wordt plots een hele hoop bijgegooid met alle gevolgen van dien.

Trouwens, ik ben van de C Maatschappij. Diegene die niet tot middag in hun bed liggen, maar die net nà de file arriveren, zeggen en schrijven 10.00. Die ook weer net nà de file vertrekken, zeggen en schrijven 19.00. Nooit geheel file vrij, maar wel heel vaak in de oplossende files. Glijdende uren heet dat, en daarvoor moet het niet gesneeuwd hebben.

Last edited by Guido; 12-04-2007 at 21:43.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules