![]() |
|
|
|||
|
|||
Handtekeningenjagers
In een andere post las ik dat er onder jullie heel wat mensen zitten die handtekeningen verzamelen. Ikzelf hou niet zo van het handtekeningenjagen. Van de mensen waarvan ik het de moeite vind, doe ik wel wat moeite. Hier en daar loop je dan eens iemand tegen het lijf waarvan je dan toch maar eens een krabbeltje vraagt.
De mensen waarvoor ik wel wat moeite heb gedaan : Rubens Barrichello : op mijn F1-kazuifel, op de startgrid in Spa. Jackie Stewart : op mijn programmaboekje, op de startgrid in Spa. Bernie Ecclestone : op mijn programmaboekje, op de startgrid in Spa. Sid Watkins : op mijn programmaboekje, op de startgrid in Spa. Laurent Aiello : op de champagnefles na zijn DTM-overwinning in Zolder. Een serie van mensen die ik eens "toevallig" tegenkwam en die al andere fans aan het "helpen" waren. Dave Richards, Juan Pablo Montoya, Ralf Schumacher, Eric van de Poele, Jacky Ickx, Stig Blomqvist, Ari Vatanen, Martin Schanche, Ove Andersson, Stephane Ratelle en nog wel wat andere... Mensen buiten de autosport : oa Eddy Merckx en Paul Van Himst Mensen buiten de sport : de burgemeester in mijn trouwboekje ![]() Wat brengt jullie collectie van fraais... C U |
|
||||
|
||||
Dankzij wat Essen-bezoekjes met de Paddock :
Stig Blomqvist, Hannu Mikkola, Walter Röhrl Jacky Ickx, Stirling Moss, Jack Brabham En dan ook Freddy Loix (niet zo moelijk toen ik bij de fanclub was) Rallycross : Per Eklund , Kenneth Hansen, Michael Jernberg, Ludvig Hunsbedt, ean-Luc Pailler ... ook niet zo moeilijk want die mensen zijn nogal inschikkelijk wat dat betreft En van toen ik 10 was (ook in Essen, maar niet via de Paddock dus :-) ) : Alain Prost, als kleine toch bij die man gestaan en een hand gegeven :-) Naast de sport : Jim Kerr En als we toch bezig zijn op dezelfde leest geschoeid : op de foto met : Armin Schwarz, Per Eklund, Ludvig Hunsbedt, Jos Sterkens, Stig Blomqvist , Hannu Mikkola Naast de sport : Jim Kerr, Walter Grootaers, Hugo Broos , Jean Marie Pfaff ( maar dat zal wel half Vlaanderen zijn :-) ) |
|
||||
|
||||
ik heb er eentje van David Coulthard,
ook in Essen ontmoet en die staat op mijn gsm. |
|
|||
|
|||
Ik ben "gestopt" met serieus handtekening jagen een 5-tal jaren geleden.
Mijn betrachting was van elke nog levende F1 piloot een handtekening te hebben. Toen ik dus "stopte" had ik van ca 450 verschillende F1 piloten een handtekening. Ik weet nog de eerste maal dat ik naar Goodwood ging. Na de eerste dag had ik reeds over 120 handtekeningen!!! En er volgde nog een dag. Maar ik ben gestopt omdat ik bijna elke nog levende F1 piloot wel eens gezien had, en omdat het quasi onmogelijk was om de nieuwe generatie F1 piloten te bereiken. Wie ben ik zoal tegengekomen : Fittipaldi, Moss, Stewart, Piquet, Lauda, Hakkinen, Schumacher, Senna (2x), Fangio, Surtees, Brabham, Ickx, Ireland, Patrese, Prost, Berger, Alboreto, Arnoux, Reutemann, Jarier, Alesi, Watson, Mansell, Regazzoni, Jones, Gurney, Nannini, Beltoise, Amon, Scheckter, Tambay, Rosberg,... De lijst is eindeloos. Maar het meeste plezier beleef ik aan de mindere goden, de mannen die zich niet konden qualificeren of die maar enkele GPs reden. Mijn favoriet hierbij is zonder twijfel Perry McCarthy; geweldige vent. In dit rijtje : Desire Wilson, Amati, Bertaggia, Gary Brabham, David Brabham, Chaves, Ecclestone, Francia, Hattori, Quester, Naspetti, Ligier, Heyer, Herrmann, Inoue, Katayama, .... Te veel om op te noemen. Nu verzamel ik dus geen handtekeningen meer, maar steeds als ik naar een circuit ga, of naar Essen, neem ik fotos mee. En ga ik nog steeds op zoek naar ex-F1 rijders. Vorig jaar in Le Mans heb ik niet echt moeite gedaan, maar ik had toch nog een 75 gesigneerde fotos. Nu ben ik een stapeltje fots aan't voorbereiden voor de 1000 km van Spa, volgende maand komt de DTM en in Juni gaan we weer naar Le Mans. Naar Goodwood ben ik niet meer geweest sinds de moderne F1 teams daar zijn. Die hebben de hele sfeer kapot gemaakt. Het is er nu veel te druk. Ieder zijn eigen hobby dus, ik hoop maar dat die jonge mannetjes die nog niet veel autosport gezien hebben en niet beseffen dat er een tijd was dat de rijders speciaal naar de toeschouwers gingen om handtekeningen te geven, beseffen dat de rijders zoveel betaald krijgen omdat er een publiek is dat naar hen opkijkt. Waren er niet zoveel autosport fans, waren de verdiensten ook niet zo groot. Vriendelijke groeten, DANNY. |
|
||||
|
||||
Ik had bij de Historic Grand Prix van 2003 in Zolder mijn Dossier Michel Vaillant laten tekenen door Jacky Ickx.
Greetzz.. Corvetteboy
|
||||
|
||||
ik heb op mijn opel performance vlag de handtekeningen van :
menu (2003 Nürburgring) scheider,bleekemolen en hhf (essen 2004) strycek en aiello (spa tests 2005) aiello tegengekomen op de wc in spa ![]() verder nog op de foto met HHF en strycek (spa 2005) ik ben al lang aan het wachten op de handtekening van reuter ma die kom ik nooit tege ! Dit jaar zal het wel lukken hoop ik . |
|
||||
|
||||
Ik heb deze mensen al lastiggevallen
![]() Bas Leinders Anthony Kumpen Marc Goossens Luciano Burti Pedro Lamy Alex Caffi Nelson Piquet Jonathan Palmer Olivier Panis Ricardo Zonta Ryan Briscoe Johnny Herbert Alan Mcnish Thierry Boutsen René Arnoux Patrick Tambay Jean-Pierre Jassaud Ik hoop dat ik daar,Alesi,Hakkinen,Frentsen en Schneider kan aan toevoegen na het DTM weekend...
![]() Last edited by schumivill; 04-05-2005 at 22:19. |
|
||||
|
||||
Kheb der alleen nog maar van Koen & Kris Wauters :-)
|
|
||||
|
||||
ik ben nooit zo'n verzamelaar van handtekeningen geweest. de paar die ik ooit gekregen heb, was ik al snel weer verloren
|
||||
|
||||
Ik ben ook geen echte verzamelaar van handtekeningen, maar ik heb er toch 2 en die 2 vind ik best wel mooi.
2 gesigneerde posters van Cor Euser en 1 gesigneerde poster van Renaud Kuppens.
|
||||
|
||||
Ik zie er de waarde niet echt van in en dus heb ik er maar eentje, maar dan wel eentje dat kan tellen: Mika Hakkinen tekende een print die nu in de living hangt.
Het was een geframede en gelimiteerde print (nr 21/250) - getekend door Robert Tomlin - waar ik de print uit het frame haalde, mee naar Silverstone heb genomen en daar tijdens een doordeweekse testsessie heb laten signeren. Gesigneerd in potlood en de print onmiddellijk weer "gesealed". Zo blijft de handtekening zeker lang goed en kan ze altijd in de living blijven hangen, waar licht toch wel de nodige aanslagen pleegt op dit soort dingen. Enfin, om maar te zeggen, dat ik enkel iets laat tekenen als ik, 1 de piloot in kwestie uitermate bewonder en 2, dan nog op een voorwerp dat ook voor mij speciaal is. Onlangs liet ik door Freddy Loix ook nog enkele zelfgemaakte modellen signeren. De modellen waren wel voor mijn schoonbroer gebouwd, dus ze staan nu bij hem in de living. Wellicht dat ik mijn eigen Loix modellen ook nog wel eens een keertje zal laten signeren door hem - al moet ik ervoor naar Frankrijk. ![]() Ah ja, 'k zou het nog vergeten, heb Freddy ook mijn eigen gemaakte Huudo.com 2005 kalender laten signeren door hem (op de foto van Hyundai). 'k heb er dus 2! ![]() Last edited by Guido; 04-04-2005 at 21:34. |
|
||||
|
||||
heb weinig tijd gestoken in het verzamelen van handtekeningen.
Heb wel een uniek stuk in mijn bezit. Namelijk een "see you in Zolder" petje met daarop de handtekeningen van Ayrton Senna, Stefan Bellof en Martin Brundle die ik laten tekenen heb tijdens de bandentesten van de GP F1 van 1984 in Zolder. Verder eentje van Kimi Raikkonen en David Coulthard op een foldertje van McLaren En eentje van NASCAR piloot Ernie Irvan van in de tijd dat hij met de TEXACO wagen reed Sinds dit weekend ook eentje van Stefan Everts op een door hem gedragen shirt
|
||||
|
||||
Ik heb massa's handtekeningen verzameld, voornamelijk op Racing Shows en Historic GP's, omdat je de piloten dan beter kan benaderen en er een praatje mee slaan. Voor mij is die handtekening eigenlijk alleen maar een aandenken aan die dag dat ik met een bekende piloot mocht staan praten. Ik ga jullie dan ook niet overstelpen met een lijst namen, die voor jullie waarschijnlijk sowieso niet veel betekenis heeft.
Maar waar ik wel fier op ben is de beperkte verzameling van gebouwde schaalmodellen, die ik op een sokkel aangeboden heb aan de piloot van die wagen, om er een handtekening op te plaatsen. Persoonlijk vind ik die handtekeningen veel waardevoller en moeilijker te bekomen, want je moet werkelijk doelbewust een model bouwen, het dan ook nog onbeschadigd meezeulen naar een evenement waarvan je weet dat die piloot er zal zijn, hem benaderen en vragen om te signeren. Toch wel wat moeilijker dan "per ongeluk" iemand tegen het lijf lopen en een stukje papier of een programmaboekje ter ondertekening aanbieden... De lijst zelf is dan ook vrij kort, en die wil ik wel even meegeven. Jacky Ickx signeerde mijn Citroën ZX "Dakar" en mijn Ferrari 312 PB; Jean Blaton (zijn ex-schoonpa) signeerde mijn Ferrari 330 P4; John Surtees signeerde mijn Ferrari 312; En Eric VDPoele én Marc Goossens signeerden mijn Ferrari 333 SP "Racing for Belgium". |
|
||||
|
||||
Ik had het volgende rijtje mijn pogrammaboekje laten tekenen: Richard Burns, Freddy Loix, Ari Vatanen (die me zelfs complimenteerde ermee), Petter Solberg, Marcus Grönholm, Carlos Sainz, Harri Rovanperä, Kenneth Eriksson, Didier Auriol, Toni Gardemeister, Pasi Hagström. 6 wereldkampioenen, en toen ben ik het kwijtgeraakt.
![]() Die van Loeb, Fréquelin, Bugalski, Duval en Thiry hebben ook pootjes gekregen. ![]()
|
||||
|
||||
Ik heb geen enkele
![]() Maar ik zou er toch eigenlijk wat moeite voor moeten/willen doen. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|