![]() |
|
|
||||
|
||||
Teampresentaties 2008
Toyota heeft vandaag de TF108 voorgesteld.
Ze hebben duidelijk de wagens van de concurrentie bekeken, zo zien we de McLaren voorvleugel en de Renault spiegels van 2007 terug op de Toyota, alsook de meer aerodynamische (?) velgen die we bij Ferrari wel eens zagen. ![]() bron: gpudate.net Gisteren reden Kovalainen en De la Rosa al rondjes in de McLaren MP4-23. Vandaag is het de beurt aan Hamilton. Doet wel vreemd eigenlijk om Hamilton met het nr. 22 te zien rijden. Grootste veranderingen daar lijken me een herwerkte voorvleugel en de sidepods lijken me ook wat anders gevormd. De 'hoorns' lijken definitief verdwenen, ze houden het wel nog bij hun slanke neusje. ![]() bron: gpudate.net Ook Ferrari stelde enkele dagen geleden de F2008 reeds voor. Daar hebben ze duidelijk hard gewerkt aan een nieuwe neus en voorvleugel. Dat ontwerp bevalt me puur op het zicht iets minder. ![]() bron: gpupdate.net
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
Bij de Ferrari zijn ze overduidelijk maar bij de toyota is er toch niks van merk op geschilderd op de foto
|
|
||||
|
||||
De Ferrari en de McLaren zijn wagen die al altijd uitgesprongen zijn qua uiterlijk en bij de nieuwe is dit weer niet anders.
2 prachtige wagens als je het mij vraagt.... |
|
||||
|
||||
Ondertussen heeft McLaren toch nog een echte voorstelling van de wagen gegeven, opmerkelijk wel is dat er daar bij de voorvleugel zo geen vleugelstuk over de neus heenloopt... Ze zijn nog wat aan't experimenteren wellicht.
BMW stelde gisteren zijn F1.08 voor. Ziet er weer een mooie wagen uit als je 't mij vraagt. Ben zéér benieuwd naar wat ze hiermee kunnen presteren na een toch wel sterk 2007. Hun doel moet ongetwijfeld een eerste overwinning zijn. En BMW kiest enkel vooraan voor zo'n aerodymische velgen. ![]() En vandaag test Alonso voor het eerst weer met Renault, en daar hoort natuurlijk weer een nieuw helmdesign bij ... ![]()
|
||||
|
||||
Als je het mij vraagt, zien de velgen van de BMW er net zo aerodynamisch uit als die van Toyota.
![]() |
|
||||
|
||||
Dat zijn net de velgen van Knightrider...
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
Volgens mij is het effect in elk geval kleiner als pakweg op een Porsche 956 of 962 die over de 6 km lange Hunadières kon razen tegen een kleine 400 km/uur (in de tijd dat de chicanes er nog niet waren dus).
|
|
||||
|
||||
Quote:
![]() al is hij een zeer goed piloot... |
|
||||
|
||||
Quote:
Maar ja ... alle beetjes helpen zeker?
|
||||
|
||||
Weet iemand of Renault nog steeds die lelijke ING livery meekrijgt ? of hebben ze het iets verbeterd ...
|
|
||||
|
||||
ze rijden er toch nog mee nu in Jerez ...
Op 31 januari presenteren ze hun nieuwe bolide ... eventueel zien we dan een aangepaste livery ... Maar vermits ING nog steeds een van de grote sponsors zijn zullen die zowieso wel prominent aanwezig blijven op de wagen.
|
||||
|
||||
Alonso heeft ook nog een manier gevonden om zijn wereldtitels op zijn helm te verwerken:
![]() Mogen we zo concluderen dat hij na (eventueel) 4 titels stopt? ![]() En ook de RB4 van Reb Bull Racing is voorgesteld, duidelijk een doorontwikkeling van de wagen van vorig jaar. Maar is er geen foutje in de livery/overal gebeurd? ![]() Op de wagen staan te strepen rood - blauw - grijs Op de overals is het rood - grijs - blauw, lijkt wel bijna de Franse vlag. ![]()
|
|