De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 10-01-2008, 15:26
The Interceptor's Avatar
The Interceptor The Interceptor is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2003
Location: Turnhout / Leuven
Posts: 1,702
Teampresentaties 2008

Toyota heeft vandaag de TF108 voorgesteld.
Ze hebben duidelijk de wagens van de concurrentie bekeken, zo zien we de McLaren voorvleugel en de Renault spiegels van 2007 terug op de Toyota, alsook de meer aerodynamische (?) velgen die we bij Ferrari wel eens zagen.


bron: gpudate.net

Gisteren reden Kovalainen en De la Rosa al rondjes in de McLaren MP4-23. Vandaag is het de beurt aan Hamilton. Doet wel vreemd eigenlijk om Hamilton met het nr. 22 te zien rijden.
Grootste veranderingen daar lijken me een herwerkte voorvleugel en de sidepods lijken me ook wat anders gevormd.
De 'hoorns' lijken definitief verdwenen, ze houden het wel nog bij hun slanke neusje.


bron: gpudate.net

Ook Ferrari stelde enkele dagen geleden de F2008 reeds voor.
Daar hebben ze duidelijk hard gewerkt aan een nieuwe neus en voorvleugel. Dat ontwerp bevalt me puur op het zicht iets minder.


bron: gpupdate.net
__________________
..: www.marcgoossens.com :..
Reply With Quote
  #2  
Old 10-01-2008, 18:06
GT2-R's Avatar
GT2-R GT2-R is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2005
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,345
Quote:
Originally Posted by The Interceptor View Post
Toyota heeft vandaag de TF108 voorgesteld.
Ze hebben duidelijk de wagens van de concurrentie bekeken, zo zien we de McLaren voorvleugel en de Renault spiegels van 2007 terug op de Toyota, alsook de meer aerodynamische (?) velgen die we bij Ferrari wel eens zagen.
Ik heb ooit ergens een artikel ivm die velgen gelezen. Als ik mij goed herinner zorgen ze voor een beter koeling van de remmen en kunnen ze daardoor een kleinere luchtinlaat voor de remmen plaatsen. Onrechtstreeks zouden die velgen (het zijn geen gewone deksels) de aerodynamica van de wagen verbeteren.
__________________
Reply With Quote
  #3  
Old 10-01-2008, 19:27
Neo-242's Avatar
Neo-242 Neo-242 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2006
Location: The only place
Posts: 980
Quote:
Originally Posted by The Interceptor View Post
..., alsook de meer aerodynamische (?) velgen die we bij Ferrari wel eens zagen.
Vergis je niet, die staan er nu nog op hoor. Alleen heeft hun velgenleverancier geëisd dat hun design & logo zichtbaar is, en daarom zijn de velgdoppen geschilderd als waren het echte velgen die je ziet. Kijk maar eens goed
Reply With Quote
  #4  
Old 10-01-2008, 20:37
Gèrre's Avatar
Gèrre Gèrre is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2005
Location: Leuven
Posts: 1,108
Quote:
Originally Posted by Neo-242 View Post
Vergis je niet, die staan er nu nog op hoor. Alleen heeft hun velgenleverancier geëisd dat hun design & logo zichtbaar is, en daarom zijn de velgdoppen geschilderd als waren het echte velgen die je ziet. Kijk maar eens goed
Bij de Ferrari zijn ze overduidelijk maar bij de toyota is er toch niks van merk op geschilderd op de foto
Reply With Quote
  #5  
Old 10-01-2008, 20:59
Ferrari rules's Avatar
Ferrari rules Ferrari rules is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2007
Location: Aartrijke
Posts: 818
De Ferrari en de McLaren zijn wagen die al altijd uitgesprongen zijn qua uiterlijk en bij de nieuwe is dit weer niet anders.
2 prachtige wagens als je het mij vraagt....
Reply With Quote
  #6  
Old 15-01-2008, 15:47
The Interceptor's Avatar
The Interceptor The Interceptor is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2003
Location: Turnhout / Leuven
Posts: 1,702
Ondertussen heeft McLaren toch nog een echte voorstelling van de wagen gegeven, opmerkelijk wel is dat er daar bij de voorvleugel zo geen vleugelstuk over de neus heenloopt... Ze zijn nog wat aan't experimenteren wellicht.

BMW stelde gisteren zijn F1.08 voor. Ziet er weer een mooie wagen uit als je 't mij vraagt. Ben zéér benieuwd naar wat ze hiermee kunnen presteren na een toch wel sterk 2007. Hun doel moet ongetwijfeld een eerste overwinning zijn.
En BMW kiest enkel vooraan voor zo'n aerodymische velgen.



En vandaag test Alonso voor het eerst weer met Renault, en daar hoort natuurlijk weer een nieuw helmdesign bij ...

__________________
..: www.marcgoossens.com :..
Reply With Quote
  #7  
Old 15-01-2008, 16:04
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Als je het mij vraagt, zien de velgen van de BMW er net zo aerodynamisch uit als die van Toyota.
Reply With Quote
  #8  
Old 15-01-2008, 16:08
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Knokke-Heist
Posts: 3,806
Dat zijn net de velgen van Knightrider...
__________________
WRC-prono 2009 kampioen
Reply With Quote
  #9  
Old 15-01-2008, 16:42
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,626
Quote:
Originally Posted by GT2-R View Post
Ik heb ooit ergens een artikel ivm die velgen gelezen. Als ik mij goed herinner zorgen ze voor een beter koeling van de remmen en kunnen ze daardoor een kleinere luchtinlaat voor de remmen plaatsen. Onrechtstreeks zouden die velgen (het zijn geen gewone deksels) de aerodynamica van de wagen verbeteren.
Inderdaad (minder turbulente lucht ter hoogte vd velg), uitleg zou moeten kloppen, hoewel het effect slechts klein is en de voordelen nooit 100% bewezen. (destijds op de Porsche 956's etc)
__________________
Reply With Quote
  #10  
Old 15-01-2008, 16:58
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,719
Quote:
Originally Posted by Integra View Post
Inderdaad (minder turbulente lucht ter hoogte vd velg), uitleg zou moeten kloppen, hoewel het effect slechts klein is en de voordelen nooit 100% bewezen. (destijds op de Porsche 956's etc)
Volgens mij is het effect in elk geval kleiner als pakweg op een Porsche 956 of 962 die over de 6 km lange Hunadières kon razen tegen een kleine 400 km/uur (in de tijd dat de chicanes er nog niet waren dus).
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #11  
Old 16-01-2008, 13:50
Ferrari rules's Avatar
Ferrari rules Ferrari rules is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2007
Location: Aartrijke
Posts: 818
Quote:
Originally Posted by The Interceptor View Post



En vandaag test Alonso voor het eerst weer met Renault, en daar hoort natuurlijk weer een nieuw helmdesign bij ...

Knap design voor de helm. alleen jammer dat er z'on dom manneke in moet
al is hij een zeer goed piloot...
Reply With Quote
  #12  
Old 16-01-2008, 17:25
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,626
Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Volgens mij is het effect in elk geval kleiner als pakweg op een Porsche 956 of 962 die over de 6 km lange Hunadières kon razen tegen een kleine 400 km/uur (in de tijd dat de chicanes er nog niet waren dus).
Inderdaad. Zeker omdat een F1 auto een Cx coëfficient heeft die minstens het dubbel is van die van een Porsche 956.

Maar ja ... alle beetjes helpen zeker?
__________________
Reply With Quote
  #13  
Old 16-01-2008, 18:23
Gèrre's Avatar
Gèrre Gèrre is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2005
Location: Leuven
Posts: 1,108
Weet iemand of Renault nog steeds die lelijke ING livery meekrijgt ? of hebben ze het iets verbeterd ...
Reply With Quote
  #14  
Old 17-01-2008, 12:05
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
ze rijden er toch nog mee nu in Jerez ...

Op 31 januari presenteren ze hun nieuwe bolide ... eventueel zien we dan een aangepaste livery ... Maar vermits ING nog steeds een van de grote sponsors zijn zullen die zowieso wel prominent aanwezig blijven op de wagen.
__________________
Reply With Quote
  #15  
Old 18-01-2008, 15:28
The Interceptor's Avatar
The Interceptor The Interceptor is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2003
Location: Turnhout / Leuven
Posts: 1,702
Alonso heeft ook nog een manier gevonden om zijn wereldtitels op zijn helm te verwerken:



Mogen we zo concluderen dat hij na (eventueel) 4 titels stopt?

En ook de RB4 van Reb Bull Racing is voorgesteld, duidelijk een doorontwikkeling van de wagen van vorig jaar.
Maar is er geen foutje in de livery/overal gebeurd?
Op de wagen staan te strepen rood - blauw - grijs
Op de overals is het rood - grijs - blauw, lijkt wel bijna de Franse vlag.

__________________
..: www.marcgoossens.com :..
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 06:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.