uiteraard gaan ze het systeem niet gebruiken om energy te besparen, maar om extra energy te beschikking te stellen door middel van een regeneratief remsysteem.

iets wat we alleen kunnen toejuichen ! zolang dit natuurlijk niet ten nadelen van de veiligheid van de rijders is. maar dat zal nog wel meevallen denk ik.
echter voor de mechaniciens hun veiligheid is het tot nu toe nog niet zo goed.
Quote:
F1 - Kinderziektes bij KERS
Peter Baert op 22/7/2008 om 17:07 |
De eerste testen met KERS (Kinetic Energy Recovery System) verlopen verre van voorspoedig. Vanmorgen werd bij testen in Jerez een BMW-mecanicien licht geëlektrocuteerd en vorige week brak een kleine brand uit in de ateliers van Red Bull Racing.
Toen een mecanicien de BMW-met-KERS van Christian Klien vanmorgen in de box wilde duwen, kreeg de man een elektrische schok te verwerken. De mecano kwam ten val en liep wat kneuzingen op. BMW besliste meteen om met de test te kappen.
Vorige week ontstond dan weer vuur in de fabriek van RBR, toen een KERS-batterij in kortsluiting ging.
|
pitstop.tv
ik ben trouwens eens benieuwd welk team het beste over weg gaat kunnen met de techniek, ik heb zo een voorgevoel dat honda en toyota er het beste mee gaan omkunnen. deze hebben toch een iets wat uitgebreidere voorkennis. maar of dat veel gaat helpen in de formule 1, dat zal de toekomst moeten uitwijzen.