De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 07-07-2008, 09:00
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat

GP F1 2008: Groot-Brittannie: Silverstone

Nog geen enkele reactie over de GP van Engeland, terwijl het blijkbaar toch een spektakelwedstrijd was.
Ik was gisteren in Francorchamps en toen ik een hamburger ging halen, stond de televisie in dat cabinetje afgestemd op die race. 't Was daar toen volop aan het regenen en de Ferrari's gingen constant van de baan, maar anderen ook. Heb zo Kubica zien uitvallen.

Maar ik heb maar 15 minuten gekeken, want ik had andere dingen te doen.
Het kampioenschap ligt nu alvast weer wijd open.
Old 07-07-2008, 09:23
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai

Heb de ganse wedstrijd in fast forward mode gezien, een mooi stukje waterballet
Deze manier van kijken levert natuurlijk geen relevante kommentaren op, maar toch, volgende lieden getuigden volgens mij het meest van aanvalslust:
Mark Webber, Nick Heidfeld en in de eindfase Heikki Kovalainen. Het is mij wel een beetje ontgaan hoe Barichello op die derde stek is terecht gekomen. Is het geen vergissing?

Drie man aan de kop van het klassement, mooi toch
Reply With Quote
Old 07-07-2008, 11:13
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast

inderdaad nog eens een race waar je echt kon van genieten !
de vele inhaal acties, de schuivers, en de strategie.. (wat barichello een 3de plaats had opgeleverd)

het hele seizoen vind ik eigelijk al geweldig ! elke race, is een race op zich.. ok normaal gezien is het een strijd tussen ferrari en mclaren om de zege, en een bmw wat zich komt moeien om een podium plaats.
maar elke race is weer apart.. als je even meevolgt, in australie is hamilton oppermachtg en de ferrari's lijken nergens te staan.. en dan in maleisie lijkt ferrari met een dubbel naar huis te gaan (tot massa er weer af gaat) terwijl hamilton pas 5de wordt en dan in bahrein rijd massa ineens foutloos naar de zege.. in barcalona en turkije rijden raikkonen, massa en hamilton op nog geen 5 seconden van elkaar over de finnish, en in monaco zijn het hamilton, kubica en massa wat op nog geen 5 seconden na elkaar over de finnish rijden, in canada rijdt hamlton raikkonen aan in de pitlane en krijgen we een dubbel voor bmw. in frankrijk is farrai nog eens dominant en pakt nog maar eens een dubbel.. en dan de race van engeland

door dit verloop krijgen we na 9 races 3 leiders aan het kampioenschap en elk maar met met maar 48 punten elk.. hamilton en massa hebben elk al 3 0 scores terwijl kimi er maar 2 heeft.
op de 4de plaats krijgen we dan nog de bmw van kubica met maar 2 punten achterstand op het trio..

verder krijgen we dan ook nog eens regelmatig een rijder op het podium waarvan we denken.. hoe is die daar geraakt ?! (rosberg, coulthard, barrichello)

ik we'et nog dat er vorig jaar iedereen uit zijn dak ging toen er na 3 races 3 leiders waren, terwijl we dat nu na 9 races hebben

er zijn andere tijden geweest, dat een rijder na 9 races al 76 punten had.. dus we mogen nu zeer tevreden zijn !!
Reply With Quote
Old 07-07-2008, 14:38
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally Posted by smiley View Post
op de 4de plaats krijgen we dan nog de bmw van kubica met maar 2 punten achterstand op het trio..
Als hij er niet zo onbesuisd afgegaan was, zouden we zelfs 4 leiders gehad hebben, want ik denk dat hij op de 7e plek reed toen hij eraf ging.

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 07-07-2008, 14:42
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally Posted by Jan View Post
Het is mij wel een beetje ontgaan hoe Barichello op die derde stek is terecht gekomen. Is het geen vergissing?
Neen, maar het is wel door (alweer) een geniale taktische zet van Ross Brawn geweest dat dit resultaat behaald werd: hij riep RB binnen voor een extra pitstop, waarbij hij full wets meekreeg waarmee RB de snelste man op de watergladde baan werd, en toen het weer iets droger werd bleek RB nog tijd genoeg over te hebben om via een laatste pitstop weer intermediates mee te krijgen die hem wel zijn 2e plaats (!) kostten, maar zijn 3e plaats veilig stelden.

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 07-07-2008, 15:58
crosserke crosserke is offline
De Paddock Rookie

Massa heeft precies nog niet veel regenervaring.Nam elke keer de curbs mee en ging te vroeg op het gas in bepaalde bochten.Hij is dan ook het meeste gespind.Chapeau voor Hamilton hoe hij deze race afwerkte.
Reply With Quote
Old 07-07-2008, 17:18
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Als hij er niet zo onbesuisd afgegaan was, zouden we zelfs 4 leiders gehad hebben, want ik denk dat hij op de 7e plek reed toen hij eraf ging.
Hij reed wel degelijk derde..
Enja, is hij er onbesuisd afgegaan, of had hij aquaplanning...
Reply With Quote
Old 07-07-2008, 17:41
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by Jan View Post
Het is mij wel een beetje ontgaan hoe Barichello op die derde stek is terecht gekomen. Is het geen vergissing?

Dat ik hier nog eens iets over hoor...

Quote:
Neen, maar het is wel door (alweer) een geniale taktische zet van Ross Brawn geweest dat dit resultaat behaald werd: hij riep RB binnen voor een extra pitstop, waarbij hij full wets meekreeg waarmee RB de snelste man op de watergladde baan werd, en toen het weer iets droger werd bleek RB nog tijd genoeg over te hebben om via een laatste pitstop weer intermediates mee te krijgen die hem wel zijn 2e plaats (!) kostten, maar zijn 3e plaats veilig stelden.
Ik denk dat de tactiek perfect gewerkt heeft. Hij was zowat 6 à 7 seconden per ronde sneller dan gans het pak. Hij kon gewoon voorbij steken waar hij maar wilde. Binnenkant, buitenkant, you name it. Het was verdorie heeel lang geleden dat ik nog eens op de punt van mijn zetel ben gaan zitten en dacht: "Komaan, yes, gaan met die banaan."

Gezien de omstandigheden zat er gewoon niet meer in dan een 3de stek.

Wat ik ongeloofelijk dom vond, en ze hebben deze fout cash betaald, was het feit dat Ferrari en Alonso bij de eerste piststop geen nieuw rubber onder de auto kregen. Gans hun 2de stint was gewoon naar de haaien met tijden die nergens meer op trokken. Wat me opviel was dat ze bij de RTBF dit niet in de gaten hadden. Dus, hadden ze Kimi en Alonso wel van vers rubber voorzien bij de eerste pitstop, dan hadden die hoger gestaan. Nu goed, dit soort van races is ook voor een deel een loterij met Hamilton als verdiende winnaar.

Ze hadden bij het begin van het seizoen beter de eerste 9 wedstrijden geschrapt - van besparingen gesproken - want alles is gewoon te herdoen.

Mooi seizoen toch en ook dit jaar hebben ze bij Honda hun moment de gloire gehad - een bescheiden dan toch, maar goed, ze zijn wel flink in beeld geweest.
Reply With Quote
Old 07-07-2008, 18:07
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Blijkbaar is het Rubinho zelf die de beslissing nam, nadat hij een "real moment" had in Club "going off at high speed and almost hitting the wall..." "... Making such a crucial decision at a key time comes from experience and from the team having the confidence in me to make the call."

staat te lezen op www.hondaracingf1.com
Reply With Quote
Old 07-07-2008, 18:14
Brecht's Avatar
Brecht Brecht is offline
De Paddock Enthousiast

Komt "losbol" Raikkonen weer uit zijn cocon?

http://youtube.com/watch?v=pY89QoWLL98

Even een opmerking geven aan de fotograaf dat hij op zijn materiaal staat is op zijn plaats, maar dit?

10 plaatsjes achteruit op de grid mag voor zo een gevallen ook wel...
Reply With Quote
Old 07-07-2008, 19:08
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green

Quote:
Originally Posted by Guido View Post
Wat ik ongeloofelijk dom vond, en ze hebben deze fout cash betaald, was het feit dat Ferrari en Alonso bij de eerste piststop geen nieuw rubber onder de auto kregen. Gans hun 2de stint was gewoon naar de haaien met tijden die nergens meer op trokken. Wat me opviel was dat ze bij de RTBF dit niet in de gaten hadden.
Inderdaad, bij de RTBF hadden ze helemaal niet door en dachten dat er iets aan de hand was met Kimi z'n wagen.

Ik snap ook niet waarom het team Kimi niet eerder binnenhaalde. Met een extra pitstop had ie veel minder tijd verloren dan het gesukkel op de baan.

Lewis daarentegen reed een 'clean race' en werd ook terecht winnaar.
Vraag me af of de tankinhoud bij de start van Heikki voller was dan die van Lewis. Hij was heel snel weg!

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
Old 07-07-2008, 23:15
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Brecht View Post
Komt "losbol" Raikkonen weer uit zijn cocon?

http://youtube.com/watch?v=pY89QoWLL98

Even een opmerking geven aan de fotograaf dat hij op zijn materiaal staat is op zijn plaats, maar dit?

10 plaatsjes achteruit op de grid mag voor zo een gevallen ook wel...
nu ook niet overdrijven he, hij heeft die fotograaf t ziekenhuis niet ingeslagen of zo
gewoon een simpele duw, en een fotograaf die zowiezo al niet te stevig stond. die gaat ook gewoon verder met zijn werk nadat hij meteen weer recht staat. een storm in een half bekertje water...
Old 08-07-2008, 00:18
Brecht's Avatar
Brecht Brecht is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by marcel View Post
nu ook niet overdrijven he, hij heeft die fotograaf t ziekenhuis niet ingeslagen of zo
gewoon een simpele duw, en een fotograaf die zowiezo al niet te stevig stond. die gaat ook gewoon verder met zijn werk nadat hij meteen weer recht staat. een storm in een half bekertje water...
Jij weet zeker niet voor hoeveel duizenden euro's die fotograaf rond zen nek heeft?
Reply With Quote
Old 08-07-2008, 09:12
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Brecht View Post
Jij weet zeker niet voor hoeveel duizenden euro's die fotograaf rond zen nek heeft?
en de duizenden euros waar hij opstond dan ?
ik snap heel goed wat kimi daar doet, ze zitten al op elk moment foto's te trekken en u te achtervolgen.. en dan vlak voor een race wanneer je je wilt voorbereiden op die race komen ze nog zo opdringerig doen en zelfs op je spullen staan je zou voor minder..
en tis niet dat de fotograaf zijn nek met het inccident heeft gebroken ofzo he..
Reply With Quote
Old 08-07-2008, 22:34
Superdiesel's Avatar
Superdiesel Superdiesel is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Belle View Post
Inderdaad, bij de RTBF hadden ze helemaal niet door en dachten dat er iets aan de hand was met Kimi z'n wagen.
Troost je. Bij de vrt hadden ze dat ook niet door. Terwijl dat het eerste was wat mij opviel.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules